Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autotrein Frankrijk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autotrein Frankrijk.

    Ik heb ergens gelezen dat je met de TGV ook je auto kan/kon meenemen
    Een rit Rijsel Avignon met auto inbegrepen koste maar 59€ per persoon, en op een vier uur was je ter plaatse kan dat ????

  • #2
    Re: Autotrein Frankrijk.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ik heb ergens gelezen dat je met de TGV ook je auto kan/kon meenemen
    Een rit Rijsel Avignon met auto inbegrepen koste maar 59€ per persoon, en op een vier uur was je ter plaatse kan dat ????
    Als dit waar is, en de wagen is ook in de prijs begrepen, dan rij ik voor onze Frankrijkvakanties NOOIT meer ergens heen met de wagen.
    Maar ik heb de allersterkste twijfels......
    Ik ga dit met belangstelling volgen.

    Comment


    • #3
      Re: Autotrein Frankrijk.

      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Autotrein Frankrijk.

        Het ziet ernaar uit dat je auto apart reist: http://autotrain.voyages-sncf.com/dy...Control.action
        (tenminste als mijn Frans nog goed genoeg is).
        Lijkt niet hetzelfde te zijn als de 'Shuttle' naar Engeland nemen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Autotrein Frankrijk.

          Inderdaad, je laat de auto achter en die reist snachts op een trein zonder personenvervoer naar bestemming.
          Jij moet dan zelf ter plaatse geraken via transport naar keuze.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: Autotrein Frankrijk.

            Als ik dat hier allemaal invul, vertrek met vier personen 10 Aug terug 17 aug met wagen inbegrepen, en ik neem de TGV van uit Rijsel naar Avignon
            dan kom ik voor heen en terug aan 48€ per persoon, wagen inbegrepen...... dan moet ik wel de trein van 7U17 nemen van uit Rijsel.

            Maar dat kan toch niet ? Als dat waar is, kan je dus véél goedkoper reizen met je wagen op de trein dan over de weg.

            Comment


            • #7
              Re: Autotrein Frankrijk.

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Het ziet ernaar uit dat je auto apart reist: http://autotrain.voyages-sncf.com/dy...Control.action
              (tenminste als mijn Frans nog goed genoeg is).
              Lijkt niet hetzelfde te zijn als de 'Shuttle' naar Engeland nemen.
              Inderdaad, als ik in juli/augustus van Parijs naar Marseille wil gaan en een heen/terug ticket wil kopen "enkel voor mijn wagen" dan kost dat al 268€ en dan ben ik zelf ook nog niet ginder.
              Straf is dat als ik een BMW kies, dan kost het 268€ en als ik een Dacia kies dan kost het 283€ en een BMW X6 mag niet eens mee.

              Edit: Ge moet uw wagen bij vertrekplaats laten bezorgen en bij aankomst in ontvangst nemen ... wat wil zeggen dat ge hier of ginder iemand moet kennen dat dit voor u wil doen, anders moet je 100% zeker zijn dat je sneller dan je wagen ginder kan zijn.
              Die auto's worden blijkbaar 's nachts vervoerd en als dat een open trein is, dan heb je vermoedelijk ook weer kans op schade.
              Nieuwe wagens die op de trein gezet worden krijgen een beschermplaagje opgeplakt (plastiek) omdat als de wagen net na een stroomafnemer komt te staan de vonken brandende glinsters op de lak laten vallen welke inbranden in de lak.
              Dus als uw wagen daar onbeschermd komt te staan, dan kunt ge daarna uren zitten simoniseren om hem terug in orde te krijgen.
              Last edited by VerSeg; 9 juni 2014, 14:28.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Autotrein Frankrijk.

                Een auto huren vanaf Avignon is geen optie?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Autotrein Frankrijk.

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Een auto huren vanaf Avignon is geen optie?
                  Tuurlijk wel... maar de vraag is eigenlijk: "Kan ik zo goed als 'voor niet' naar Avignon sporen en daar in mijn eigen auto stappen? Want da's wat ik het liefste doe ik in Z.Frankrijk" (ik niet, hoor, nooit een echte "francofiel" geweest )
                  (maar ik houd ook niet van huurwagens, en zou liefst met mijn eigen wagen de wijde omgeving verkennen; net zoals ik bijna heel Groot-Brittannië met de eigen wagen verkend heb, en niet met een huurwagen met het stuur aan de andere kant)

                  Ik ga in die zin akkoord dat de ge-afficheerde (of gehoorde) prijzen onmogelijk lijken, en dat TS daarom de vraag stelt. We weten allemaal wel dat "there's no such thing as a free lunch" dus: klopt het wat we (hier en der) horen?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Autotrein Frankrijk.

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Tuurlijk wel... maar de vraag is eigenlijk: "Kan ik zo goed als 'voor niet' naar Avignon en daar in mijn eigen auto stappen? Want da's wat ik het liefste doe ik in Z.Frankrijk" (ik niet, hoor, nooit een echte "francofiel" geweest )

                    Ik ga in die zin akkoord dat de ge-afficheerde (of gehoorde) prijzen onmogelijk lijken, en dat TS daarom de vraag stelt. We weten allemaal wel dat "there's no such thing as a free lunch" dus: klopt het wat we (hier en der) horen?
                    Ok Les
                    Had ik ook wel door hoor

                    Een huurauto bij Herz in Avginon > 29 euro per dag.
                    (doet niet ter zake)

                    Een keer gedaan op de Canarische eilanden in 1987....
                    Een rode Ford....niet te doen Schakelen was een ramp.
                    (heb er foto's van)
                    Last edited by theokus; 9 juni 2014, 18:45.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Autotrein Frankrijk.

                      Een franse wagen?!? Jamais de ma vie!

                      (in principe doet jouw opmerking wel ter zake, alleen is dat, met deze vraag "Klopt dat of niet?" naast de kwestie)
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Autotrein Frankrijk.

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Een franse wagen?!? Jamais de ma vie!

                        (in principe doet jouw opmerking wel ter zake, alleen is dat, met deze vraag "Klopt dat of niet?" naast de kwestie)
                        Denk dat ik het pas zeker zou weten NA 't gebruik
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Autotrein Frankrijk.

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Schakelen was een ramp.
                          (heb er foto's van)
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Autotrein Frankrijk.

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            ................Schakelen was een ramp.
                            (heb er foto's van)
                            Zoiets ? LOL

                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Autotrein Frankrijk.

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Van den otto

                              't Leek wel of de versnellingen niet 'gesyncronoseerd' waren.
                              Ooit gereden met een jeep van den ABL?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X