Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

High end compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • High end compactcamera

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een goede compactcamera omdat we de 7d bijna nooit meenemen wegens te veel gesleur met de kinderen.
    Beeldkwaliteit en focussnelheid zijn de belangrijkste punten.

    Deze camera's waren mij al opgevallen: Sony Rx100 Mk3, de Canon G1X Mk2(eventueel de premium kit met Evf) en de Panasonic Lumix Lx7 (eventueel de opvolger moest die er volgende maand komen..)

    De camera gaat voor 90% gebruikt worden om foto's van de kinderen te nemen.
    Maar het blijft een moeilijke keuze..


    Mvg, Manuel
    Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

  • #2
    Re: High end compactcamera

    Ik heb me 2 weken geleden de RX100 m2 gekocht en ben daar super tevreden van. Maar als ik u was zou ik wachten tot de rx100 m3 er is. Heeft wel minder tele bereik maar heeft een lichtsterkere lens en begint al van 24mm. Ik stond zelf voor de keuze tussen de canon GX1 mark 2 en de Sony. Ben de canon GX1 mark II eens gaan vastnemen in de fotozaak en vond deze eigenlijk best zwaar en lomp. Ik zeg niet dat het een slechte camera is maar ik zocht eerder iets compact en geen baksteen voor rond mijn nek. De opvolger van de Panasonic lx7 zal ook zijn intrede binnenkort maken want mijn vrouw trekt nu foto's met lx5 en zit te wachten op de opvolger. Ik hoop nu ook met grotere sensor en wat gelijk de sony rx100 modellen. Enfin de 3 die opgeeft zijn allemaal zeer goede camera's je moet alleen zien welke qua gevoel je het beste ligt.
    Grtz
    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: High end compactcamera

      De Sony RX100 modellen behoren bij de beste compacts van het ogenblik.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: High end compactcamera

        Je moet maar juist oppassen dat je niet te ontgoocheld gaat zijn indien
        je van een 7D komt. Vooral bij minder dan perfecte omstandigheden is
        het verschil nog altijd groot. Vind ik.

        Comment


        • #5
          Re: High end compactcamera

          De mindere omstandigheden gaan niet echt een probleem zijn aangezien we nu dikwijls met de gsm een foto nemen.
          Deze compactcamera's zullen toch iets betere foto's nemen dan een gsm..

          Als panasonic de trend voortzet van elke 2 jaar een nieuw model voor te stellen in juli is de opvolger van de lx7 een mogelijkheid.
          Anders gaat het waarschijnlijk de rx100 worden aangezien de G1X toch wat dikker en vooral dubbel zo zwaar is om in een handtas te steken.
          Mvg, Manuel
          Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

          Comment


          • #6
            Re: High end compactcamera

            Ik denk dat de rx100 m3 ook de moeite zal zijn komt uit midden juni
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: High end compactcamera

              Vergeet de Fuji X 100s niet , enig nadeel vast objectief 23mm f2 (35mm kb) en lage capaciteit van de accu's.

              Comment


              • #8
                Re: High end compactcamera

                Zal uiteraard ook de moeite zijn maar ik zou nooit een compact kopen met vast brandpunt daarom vind ik de 24mm tot 70mm beter en geeft meer mogelijkheden al zou 24mm tot 100mm nog beter zijn want dit bereik gebruik ik bij de meeste van mijn foto's....
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: High end compactcamera

                  @templar: Als het de rx100 wordt is het de m3.. :-)
                  @L.Cavalier: de X100s had ik bekeken maar een vaste brandpunt op een compact gaat te veel beperkingen brengen voor ons. Ook al is het een heel goede camera.
                  Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

                  Comment


                  • #10
                    Re: High end compactcamera

                    En de Canon G16 of de Fuji NX-20?

                    Comment


                    • #11
                      Re: High end compactcamera

                      Sony RX100, MK1 2 of 3
                      Fuji X100S, is wel een pak beter dan de RX100, maar vast brandpunt, is voor sommigen een afknapper. (voor mij niet, maar dan wel weer de afmetingen)
                      Vergeet al de rest, allemaal in het pak van de middenmaat.

                      Comment


                      • #12
                        Re: High end compactcamera

                        Ik was eigenlijk vrij zeker dat het de Rx100M3 ging worden en was naar een winkel in de buurt gereden om de Rx100m2 eens te bekijken en vast te nemen.
                        Nu hadden ze die niet liggen maar er stonden wel een paar systeemcamera's met 'kleine' zoomlenzen. Dat valt nog wel mee qua formaat.

                        Kan ik beter een Rx100m3 nemen of ben ik beter af met een A6000 met een 16-50 of een Olympus M10/M5 met een 14-42EZ objectief.
                        De RX100 is nog iets compacter en is lichtsterker maar heeft een kleinere sensor..
                        Wat geeft de beste beeldkwaliteit?
                        Het is wel de bedoeling om met de kitlens te blijven werken, op de 7d heb ik al lenzen genoeg..
                        Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

                        Comment


                        • #13
                          Re: High end compactcamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Portugeesje Bekijk bericht
                          Ik was eigenlijk vrij zeker dat het de Rx100M3 ging worden en was naar een winkel in de buurt gereden om de Rx100m2 eens te bekijken en vast te nemen.
                          Nu hadden ze die niet liggen maar er stonden wel een paar systeemcamera's met 'kleine' zoomlenzen. Dat valt nog wel mee qua formaat.

                          Kan ik beter een Rx100m3 nemen of ben ik beter af met een A6000 met een 16-50 of een Olympus M10/M5 met een 14-42EZ objectief.
                          De RX100 is nog iets compacter en is lichtsterker maar heeft een kleinere sensor..
                          Wat geeft de beste beeldkwaliteit?
                          Het is wel de bedoeling om met de kitlens te blijven werken, op de 7d heb ik al lenzen genoeg..
                          Ik heb de nex5 (alweer een tijd geleden) gehad en zag eigenlijk geen verschil in beeldkwaliteit met de RX100mk1 die ik nu heb. Voordeel..de rx100 steek je in je broekzak, en nex5 met 18-55 lens steek je niet zomaar in je broekzak. Ik weet nu niet hoe groot die kitlenzen tegenwoordig nog zijn... Als je echt compact wil is de RX100 the way to go imho...

                          Comment


                          • #14
                            Re: High end compactcamera

                            Ik heb zelf de RX100-II en Nex-6 met 16-50 en een stel bijkomende lenzen in huis.
                            Als ik zou moeten kiezen welke er weg moet, dan zou het toch RX100-II zijn, omdat ik hoe dan ook de flexibiliteit wil houden om bv. met een 35/1.8, 50/1.4 of supergoeie 18-200 te werken, en omdat de sensor van Nex (of a6000) een aps-c-sensor is die het hoe dan ook beter doet (zal bij vergrotingen meer detail tonen en het beter doen bij hogere iso's).

                            Maar als jij persoonlijk niet geïnteresseerd bent in bijkomende lenzen en dus enkel met de 16-50 zou werken, dan zou ik toch eerder kiezen voor een of ander type RX100 denk ik.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: High end compactcamera

                              en omdat de sensor van Nex (of a6000) een aps-c-sensor is die het hoe dan ook beter doet (zal bij vergrotingen meer detail tonen en het beter doen bij hogere iso's).
                              nex5 was ook een aps-c en zoals gezegd in vorig bericht kon ik toch het verschil niet echt zien hoor met het blote oog,naar beeldkwaliteit toe, naar scherpte vind ik de rx100 zelfs een tikkeltje beter...
                              Blijft het feit dat de TS moet kiezen of hij echt compact wil zitten of niet...Ik had destijds het gevoel met mijn nex5 dat ik al evengoed met de dslr kon rondlopen. Voor mij was dit niet compact genoeg..

                              Comment

                              Working...
                              X