Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ViewNX2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ViewNX2

    beste bdr's

    kan er iemand mij hierbij helpen
    ben onlangs terug van een werkuitstap naar Roemenië en heb daar fotos genomen met een Nikon coolpix 510 terug thuis heb ik een deel van de genomen beelden bewerkt in vieuwNX2 naderhand wilde ik hierop een bijkomende bewerking doen in ps wilde de cloonstempel gebruiken en wat blijkt de foto bestaat uit twee lagen gevolg kan de kloonstempel niet gebruiken daar de laag telkens verschuift naar waar ik de kloonstempel richt?????de andere toels zijn wel bereikbaar en kunnen mee gewerkt worden iemand enig idee om dit op te lossen waarvoor vanharte
    ysvogel

  • #2
    Re: vieuwNX2

    Dit is toch een PS-vraag, niet? Heb je die twee lagen nog nodig, want anders 'merge' je ze toch?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: vieuwNX2

      LesC



      dat is het rare eraan in ps geeft hij maar éé
      n laag aan deze kan je ontgrendelen of slot er af doen andere naam geven enz maar eens je de kloonstempel activeert krijg je twee lagen deze zijn niet te zien in het lagenpalet van ps heel raar

      Comment


      • #4
        Re: ViewNX2

        Vreemd verschijnsel. Nu... ik ben niet vertrouwd met ViewNX2, dus ik hoop dat een dergelijke gebruiker wat ideeën heeft. Wat is intussen het formaat van je bestand (tiff, psd... - als het om meer dan één laag zou gaan, kan het geen jpg zijn). Misschien ook, wat was het originele formaat? NEF of gewoon jpg?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: ViewNX2

          ik heb hier een gewoon jpeg(recht van toestel) formaat(5mb) open gedaan in ps en de kloonstempel willen gebruiken maar helaas de foto heeft twee lagen en maar een laag in het lagenpallet van ps, gevolg, bij het willen gebruiken van kloonstempel gaat de bovenste laag van hier naar ginder???raar
          ysvogel

          Comment


          • #6
            Re: ViewNX2

            terug inladen in viewnx en lagen samenvoegen. beter alleen bewerken in PS !
            gr, JOHAN , nikon D90, D7100

            Comment

            Working...
            X