Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotobewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotobewerking

    hoi iedereen
    ik had een vraagje of jullie me raad kunnen geven om met welk progamma ik het best foto's kan bewerken
    zijn er b.v die ik kan loaden van't net
    graag wat info
    merci

  • #2
    Re: fotobewerking

    Hangt er van af wat je precies wilt doen van bewerking.
    Lightroom biedt heel wat mogelijkheden, maar is wel betalend.
    Gimp bijvoorbeeld kan je wel gratis downloaden.
    https://www.facebook.com/devrieset/

    Comment


    • #3
      Re: fotobewerking

      Raw Therapee : een tip die ik vandaag nog meegekregen heb. Heeft een lagere instapdrempel dan Gimp.
      Photofiltre is ook nog een degelijke mogelijkheid voor manipulatie.

      Comment


      • #4
        Re: fotobewerking

        Van de gratis software vind ik RAWTherapee veruit de beste. Lijkt redelijk op Lightroom en vind de instapdrempel ook niet hoog.
        Een beter alternatief, wel betalend, maar zeker betaalBAAR is Corel Aftershot. Die vind ik echt goed, en op het randje af misschien net iets beter dan Lightroom. Da's wel maar mijn mening, anderen kunnen daar anders over denken.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: fotobewerking

          En als je toch iets wil uitgeven, dan is misschien Photoshop Elements de oplossing?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: fotobewerking

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            En als je toch iets wil uitgeven, dan is misschien Photoshop Elements de oplossing?
            Ik heb deze en is voor de prijs zeker de moeite (mits wat photoshop functies die je moet missen soms, maar die los je wel op met een gratis plugin te zoeken).

            Comment


            • #7
              Re: fotobewerking

              Gimp is gratis en heel goed, elements is betaalbaar en als beginner makkelijker om mee te werken.
              gr, JOHAN , nikon D90, D7100

              Comment


              • #8
                Re: fotobewerking

                Oorspronkelijk geplaatst door hypnomedi Bekijk bericht
                Gimp is gratis en heel goed, elements is betaalbaar en als beginner makkelijker om mee te werken.
                Nog belangrijker misschien is dat Photoshop (Elements) zo goed als de standaard is: je vindt er dus veel over (zowel gebruikers, tutorials, boeken...), in tegenstelling tot meer "exotische" progs.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X