Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke smartphone om te fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke smartphone om te fotograferen

    Voor erbij en dagelijks gebruik ben ik op zoek naar een smartphone die ook redelijke foto's kan maken.
    Welk toestel zou het beste geschikt zijn. Recent is de Samsung K Zoom op de markt gekomen. Zou dat het beste toestel zijn op dit moment?
    Het gaat mij dus vooral om de fotografische mogelijkheden van zo'n smartphone. Liever geen Apple.
    Wie wil zijn ervaringen delen?

  • #2
    Re: Welke smartphone om te fotograferen

    Denk dat je dan eens naar Nokia moet kijken. Hebben enkele interessante modellen wat fotografie betreft. De oude 808, de nieuwe 1020 bvb. Moet er wel winphone bijnemen, geen idee of dat een probleem is.

    Comment


    • #3
      Re: Welke smartphone om te fotograferen

      Ik gebruik de Samsung Galaxy S4, goede camera(voor een smartphone), 13mp.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Welke smartphone om te fotograferen

        Inderdaad ik heb ook de S4 en bij daglicht trekt die super mooie plaatjes. Bij low Light een pak minder. De nieuwe S5 is nog beter naar het schijnt.

        Grtz Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Welke smartphone om te fotograferen

          Al verschillende merken gehad, Nokia (wel nog voor dat ze Windows er op zetten), Acer, Sony Xperia Ray en nu weer Sony Xperia Z1 en ik moet zeggen, de hoofdreden om weer voor sony te gaan, was het fototoestel. Fantastische kwaliteit, nu zelfs met 20MP, goede resultaten bij slecht licht, ...

          Ik gebruik het fototoestel op gsm zeer intensief voor mijn werk. Dagelijks op werven en in gebouwen in alle mogelijke omstandigheden (ook handig dan natuurlijk dat die Z1 water- en stofdicht is )

          Comment


          • #6
            Ik heb de camera van de Sony xperia ultra Z vergeleken met die van de Samsung Note 3, Samsung was stukken beter, de ultra heeft trouwens ook geen flits.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Welke smartphone om te fotograferen

              Ik heb ook de samsung galaxy note 3, foto's zijn best OK als er genoeg licht is.

              Comment


              • #8
                Re: Welke smartphone om te fotograferen

                Als je de verschillende reviews bekijkt dan zijn ze allemaal unaniem dat de Sony Xperia Z2/Z1 compact en de Nokia met 41mp de beste camera's hebben. Over de HTC one met 4mp zijn ze niet echt tevreden.

                De Xperia Z2/Z1 compact laat je wel best in auto mode waar die 8mp foto's schiet ipv de volle 20mp waar die over beschikt.
                Last edited by alex606; 5 juni 2014, 21:16.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Welke smartphone om te fotograferen

                  Ik heb een Nokia 820 en bij goed weer (als het dus weer is om foto's
                  te trekken), doet hij zijn job zeer goed. Ben tevreden. Verder vind ik
                  het windows systeem aangenaam om mee te werken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke smartphone om te fotograferen

                    Nokia Lumia 1020, zonder enige twijfel.

                    Voor mij steekt het Windows Phone besturingsysteem ook met kop en schouders boven Android en iOS.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke smartphone om te fotograferen

                      Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
                      Voor mij steekt het Windows Phone besturingsysteem ook met kop en schouders boven Android en iOS.
                      Ja ? Waarom dan wel?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
                        Nokia Lumia 1020, zonder enige twijfel.

                        Voor mij steekt het Windows Phone besturingsysteem ook met kop en schouders boven Android en iOS.
                        Laat ik dat nu net het tegenovergestelde vinden, je hebt amper instelmogelijkheden met windows en ios,….. Ik heb alle drie de systemen gebruikt, de iphone 4s, de nokia lumia 920 en de samsung galaxy s4.
                        Als je het poepsimpel en eenvoudig wil houden, moet je bij windows en ios blijven, hou je van zelf alles in handen te houden en in te stellen en wil je echt veel mogelijkheden hebben, is Android het ideale systeem.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke smartphone om te fotograferen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          hou je van zelf alles in handen te houden en in te stellen en wil je echt veel mogelijkheden hebben, is Android het ideale systeem.
                          +1
                          Dit helemaal. Ik ben van de iphone naar de galaxy s4 gegaan, en wat een verademing. Je bent eigen baas. (Windows phone nog niet mee gewerkt)
                          Ik vind dat de camera van de S4 ook prima zijn werk doet.
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke smartphone om te fotograferen

                            Ik vergelijk zelf nauwelijks wat fotokwaliteit van die dingen betreft, dus kan niet meteen zeggen wat voor mij de beste is...

                            Wel onlangs dit artikel gezien: http://www.digitaltrends.com/photogr...k-test/#!Vp96M

                            Ben ook nog niet gaan kijken op DxoMark...

                            Succes met je keuze, wat ze ook wordt
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke smartphone om te fotograferen

                              Ik moest gelijk denken aan de Samsung S4 Zoom. Die heeft wat meer cameramogelijkheden (als je er gebruik van wilt maken) en een zoomlens. Natuurlijk is die wel een pak groter. Ik ben voor de S3 gegaan omdat ik niet echt een zoomlens wil op een telefoon, en mijn camera is aan mijn hand vergroeid .

                              Comment

                              Working...
                              X