Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

    Overlaatst bijna een accident door een of andere simpelaar die geen baan hield, dus nu ga ik een dashcam zetten...

    Mijn oog is gevallen op de blackvue DR550Gw , dat is met een camera vooraan en achteraan.

    The latest DR550GW-2CH which is recording in Full HD for front and HD for rear side into a memory card simultaneously. Both units are capable to be linked to...


    Ik veronderstel dat er hier wel meer mensen een dashcam hebben, welke gebruiken jullie ?

  • #2
    Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

    Ik heb de visiondrive_7000W
    Zonder de kleine camera voor achterin.
    Hij is al weer wat ouder en de resolutie/scherpte kan beter, een kentekenplaat is vaak nèt niet leesbaar.
    De beelden van nachtelijke ritten zijn onbruikbaar, 's nachts sluit ik de camera dan ook niet aan.
    Zou ik er nu een moeten kopen zou ik zeker weer de Visiondrive kiezen maar dan full-HD model.

    Ik rijd vaak met andere auto's en daarom wilde ik een model wat makkelijk te bevestigen is.
    De Visiondrive is gemonteerd als een Tomtom; met zuignap aan het raam en stroom via de sigarenaansteker.
    (Voor vaste montage zou ik waarschijnlijk een andere camera aanschaffen)
    Ik wilde een klein schermpje om zonder smartphone of tablet direct de beelden te kunnen zien en ik wilde snelheidsregistratie.
    Ondanks de beperkte scherpte en onbruikbaarheid 's nachts bevalt de camera goed, het is een prettig idee een ooggetuige aan boord te hebben.

    Ik herinner me uit reviews dat de BlackVue 400 en diens opvolger niet zonder mankementen waren.
    Dus verdiep je daar goed in voor je bestelt, het is te hopen dat de huidige modellen deze mankementen niet meer hebben.

    Toen ik de cam pas had keek ik de beelden wel eens terug voor de aardigheid en om eens te kijken of mijn rijstijl ergens op leek.
    Nu kijk ik nooit meer naar de beelden. Gelukkig geen ongelukken of iets dergelijks meegemaakt en ook geen behoefte om
    andermans fouten of asociaal gedrag op Youtube te broadcasten.

    Comment


    • #3
      Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

      Mijn GPS is ook van TomTom.
      En gebruikt voeding via de sigarenaansteker.
      En nu? Mocht ik zo eentje aanschaffen
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

        Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
        Overlaatst bijna een accident door een of andere simpelaar die geen baan hield, dus nu ga ik een dashcam zetten...

        Mijn oog is gevallen op de blackvue DR550Gw , dat is met een camera vooraan en achteraan.

        The latest DR550GW-2CH which is recording in Full HD for front and HD for rear side into a memory card simultaneously. Both units are capable to be linked to...


        Ik veronderstel dat er hier wel meer mensen een dashcam hebben, welke gebruiken jullie ?
        Die beelden vind ik toch zeer goed
        Cadeautje voor vaderdag?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Mijn GPS is ook van TomTom.
          En gebruikt voeding via de sigarenaansteker.
          En nu? Mocht ik zo eentje aanschaffen
          Geen probleem : HIER
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Geen probleem : HIER
            Teen en tander
            Zaak opgelost en mersie Skitch
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Mijn GPS is ook van TomTom.
              En gebruikt voeding via de sigarenaansteker.
              En nu? Mocht ik zo eentje aanschaffen
              Idd zoals Skitch aangeeft zijn er splitters voor.
              Toch zou ik voor vaste montage mogelijk niet de Visiondrive kiezen maar iets als de BlackVue.
              Die is kleiner en doe je achter de binnenspiegel. De stroom haal je van het binnenlichtje.
              Het wordt een rommeltje met draden van Tomtom en dashcam als je de dashcam boven in het raam doet met een draad naar de sigarenaansteker/splitter.
              Ik gebruik de dashcam eigenlijk alleen in de vrachtwagen, dan kan de cam in het midden (en onder in het raam) en door het brede dashboard heb ik van de losse draden geen last.

              De beelden van de BlackVue 550 vind ik ook erg goed en vooral ook de nachtbeelden.
              Ik denk dat andere merken ook die goede beelden kunnen leveren maar het zullen dan niet de goedkoopste modellen zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

                Ik gebruik de DOD LS430W.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  ...
                  Die is kleiner en doe je achter de binnenspiegel. De stroom haal je van het binnenlichtje.
                  goede oplossing.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

                    In deze tijd van achteruitrijcamera's, lane change detectoren en intelligente cruise controls, begrijp ik niet waarom autofabrikanten nog geen ingebouwde dashcams aanbieden.
                    Want wie wil er nou met allerlei apparaten op z'n voorruit en de daarbbij horende voedingskabels rondrijden ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

                      Ik zie... ik zie in mijn glaazen bol... het aanbod van de autoconstructeurs in de toekomst. "Met ingebouwde dashcam"!

                      Nog even de basic rules of sales uitleggen;
                      1) Men creëert een artificiële behoefte ("Aja mijnheer, met al dat volk op de baan tegenoordig". "En hebt ge al die filmkes op tinternet nog ni gezien misschien?")
                      2) Men stelt een produkt voor om aan die behoefte te voldoen.
                      3) Klant stapt naar buiten met een lichtere portefeuille

                      Toch nog even in de verf zetten dat zo'n filmpjes in eender welk proces van nul en generlei waarde zijn. Net zoals bvb security beelden door de zaak zélf geschoten geen rechtswaarde hebben bij het betrappen van een dief (zelf meegemaakt in de zaak van mijn ouders). Het is de politie die de misdaad moet vaststellen, rechtstreeks of afgeleid (metingen, getuigen). Het enige waar die filmpjes goed voor zijn is om je gram te halen als je ze publiceert op het net. En dan mag je nog eens dokken wegens "smaad".
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                        ...

                        Toch nog even in de verf zetten dat zo'n filmpjes in eender welk proces van nul en generlei waarde zijn...
                        Beelden van dashcams zijn overigens bruikbaar als bewijs.
                        ook als ze de privacy schenden.
                        Je mag er dus altijd mee naar de politie om aangifte te doen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                          Toch nog even in de verf zetten dat zo'n filmpjes in eender welk proces van nul en generlei waarde zijn. Net zoals bvb security beelden door de zaak zélf geschoten geen rechtswaarde hebben bij het betrappen van een dief (zelf meegemaakt in de zaak van mijn ouders). Het is de politie die de misdaad moet vaststellen, rechtstreeks of afgeleid (metingen, getuigen). Het enige waar die filmpjes goed voor zijn is om je gram te halen als je ze publiceert op het net. En dan mag je nog eens dokken wegens "smaad".
                          Toch ben ik benieuwd of de verzekeringsmaatschappij het op prijs stelt als er beelden zijn van een ongeval.
                          Bij een ongeval wil de verzekeringsmaatschappij dat je de situatie duidelijk beschrijft, een goede schets maakt en foto's maakt.
                          Als aanvulling of zelfs vervanging kunnen de beelden van de dashcam (soms compleet met snelheidsregistratie) prima dienen lijkt me.
                          De subjectieve interpretatie van betrokkenen en getuigen speelt geen rol meer.
                          De dashcam registreert, is objectief en vooroordelen over motorrijders, BMW-rijders etc. spelen geen rol meer.

                          Als securitybeelden door de zaak zelf geschoten geen waarde hebben in een proces, wat is dan de reden dat er zoveel zijn?
                          Ik geloof je meteen als je zegt dat zelf meegemaakt te hebben maar er zal dan toch toegevoegde waarde zijn om een andere reden dan het rechtsgeldig bewijs?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            Beelden van dashcams zijn overigens bruikbaar als bewijs.
                            ook als ze de privacy schenden.
                            Je mag er dus altijd mee naar de politie om aangifte te doen.
                            grt,bouk.
                            Je kan er aangifte mee doen, maar ze zijn absoluut geen bewijs.
                            De redenering is dat je de beelden geëditeerd kan hebben.
                            http://www.theafricabug.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dashcam installeren, welke hebben jullie ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                              Je kan er aangifte mee doen, maar ze zijn absoluut geen bewijs.
                              De redenering is dat je de beelden geëditeerd kan hebben.
                              Ze zijn in tegenstelling tot wat je denkt wel degelijk bewijs.
                              Een dashcam in je wagen filmt ook wat jij doet ... als het geen inbreuk op de privacy mag zijn en je anderen ermee niet kan veroordelen dan kan je tenminste wel je eigen onschuld bewijzen als dat zo is.
                              Je moet dan niet aanhalen dat een ander iets fout deed, je laat zien wat jij deed en dat je dus niets verkeerd deed wat de oorzaak van het ongeval kan zijn.
                              Iedereen heeft het recht elk bewijs te gebruiken dat zijn onschuld kan aantonen.
                              Elke (bijna) verzekering aanvaardt het als het voldoende duidelijk is, zeker als er datum en tijd ook nog eens in staan.
                              Zeker in geval van twijfel zal een verzekering veel sneller tot een akkoord gaan in plaats van de lange discussies voor een rechtbank te voeren en op te draaien voor de bijkomende kosten als al 100% duidelijk is dat men gaat verliezen.
                              Ook in geval van Omnium zullen ze zelfs de vrijstelling al eens uitbetalen voor er een uitspraak is met tegenpartij als blijkt dat je 100% in je recht bent ... misschien doet niet elke verzekering dit, maar het wordt zeker gedaan.
                              Je mag een camera niet gebruiken om anderen doelbewust te filmen, dus speciaal iemand volgen ... maar al wat er bij toeval mee gefilmd wordt is niet verboden.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X