Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotopapier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotopapier

    Ik ben op zoek naar jullie ervaringen met fotopapier van het formaat A3+.
    Ik gebruikte steeds het premium plus satin A3+ papier van HP maar naar het schijnt is dit niet meer leverbaar ( wacht op antwoord van HP )
    Ook het alternatief van Ilford galerie smooth pearl ( wat ook zeer goed was ) is volgens mijn leverancier ook niet meer leverbaar door het in faling gegane bedrijf Ilford ???
    Hebben jullie ervaring hier mee ? Laat het me weten aub .
    Alvast bedankt
    Luc
    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

  • #2
    Re: fotopapier

    A3+ afdrukken maak ik maar van de betere foto's, daarvoor gebruik ik Canon Pro Platinum papier.
    Met andere merken heb ik nog geen ervaring.

    Grtz: LFR.

    Comment


    • #3
      Re: fotopapier

      Oorspronkelijk geplaatst door lucske_40 Bekijk bericht
      Ik ben op zoek naar jullie ervaringen met fotopapier van het formaat A3+.
      Ik gebruikte steeds het premium plus satin A3+ papier van HP maar naar het schijnt is dit niet meer leverbaar ( wacht op antwoord van HP )
      Ook het alternatief van Ilford galerie smooth pearl ( wat ook zeer goed was ) is volgens mijn leverancier ook niet meer leverbaar door het in faling gegane bedrijf Ilford ???
      Hebben jullie ervaring hier mee ? Laat het me weten aub .
      Alvast bedankt
      Luc
      Ilford zou overgenomen zijn en men zou kortelings terug opstarten met fotopapier heb ik vernomen

      Comment


      • #4
        Re: fotopapier

        Ik werk nu met Epson en gebruik Premium Lustrum Photo Paper (= goedkoop) en Ultrasmooth Fine Art Paper (= zeer duur).
        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: fotopapier

          Eens inlichting vragen bij Grobet in Antwerpen aan de Groenplaats. Keuze genoeg in de kelderverdieping voor A3+. Gaan ook wel inlichting kunnen geven wat er verder met Ilford gaat gebeuren. Zelf altijd zeer
          tevreden geweest van Ilford fotopapier en de bediening (info of uitleg) bij Grobet.

          Gr, Daniel.

          Comment


          • #6
            Re: fotopapier

            Ik heb zelf ook altijd Ilford gebruikt, maar ik ben na de recente perikelen overgeschakeld op Tecco papier.
            Vooral van hun baryt en fine art rag ben ik heel content.
            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

            Comment


            • #7
              Re: fotopapier

              Een zeer goed en bovendien spotgoedkoop papier is het Satijnpapier van TPI verkocht door Conrad.be/nl. Het is tegenwoordig moeilijk nog te krijgen. Het lijkt heel sterk op het vele malen duurdere Moab Satin. Het hoogglanspapier van TPI is nog wel goed verkrijgbaar en het is eveneens spotgoedkoop. Verkrijgbaar tot A3+.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

              Comment


              • #8
                Re: fotopapier

                Allemaal bedankt voor jullie tips .. ik ga er mee aan de slag .
                Groetjes
                Luc
                Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                Comment


                • #9
                  Re: fotopapier

                  Bij Grobet hebben ze papier van oa Canson. Het satin hiervan is goed en betaalbaar.
                  Bij Calumet heb je het papier van Brilliant. Ook zeer mooi en dezelfde prijsklasse. Je kan er zelfs proefpaketten kopen met 2 bladen mat, blinkend en satin.

                  Comment

                  Working...
                  X