Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP! Samsung NX20 of Nikon D3200?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP! Samsung NX20 of Nikon D3200?

    Hallo allemaal!

    Ik ben geheel nieuw hier en zou graag advies ontvangen.
    Ik ben op zoek naar een goede camera, maar ik kan niet kiezen.
    Er is zo ontzettend veel te koop en voor een "leek" is dit echt heel lastig.
    Momenteel heb ik een FujiFilm Finepix S2980 maar deze heeft geen heldere belichting.
    Ik wil graag een camera die hele goeie heldere foto's maakt zonder teveel benodigde kennis.
    Mijn idee is: tas pakken, camera eruit, aanzetten, klikken, klaar.
    Wel vind ik het leuk om af-en-toe macrofoto's te maken.
    Het liefst fotografeer ik in de automatische modus, het makkelijke fotograferen dus.
    Mijn budget voor een nieuwe camera is € 500,00.
    Ik heb me laten informeren over de Samsung NX20 en de Nikon D3200.
    Mijn voorkeur gaat op gevoel uit naar de Samsung NX20, maar ik kan hier weinig recenties over vinden.
    Deze camera word me nieuw aangeboden incl tas, 18-55 lens, 32GB SDHC en UV filter voor € 499,00.
    Heeft iemand ervaringen of voor/nadelen met deze camera?
    Is deze lens voldoende voor vrijetijdsfotografie?
    Of heeft iemand juist een advies voor een andere camera die aan mijn wensen voldoet?

    Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen in een keuze.

    Groetjes Arie.

  • #2
    Re: HELP! Samsung NX20 of Nikon D3200?

    Met de samsung NX20 heb ik wel wat ervaring. Het is een camera met heel wat mogelijkheden, maar je kan er heel makkelijk op automatische stand mee werken. Ik heb de camera gewonnen in een fotowedstrijd van Shoot en gebruik hem als ik op reis of verkenning ga en niet te veel materiaal wil meeslepen. Leuk is het delen van de foto's via wifi.
    Soms mis ik wat lengte met het standaard 18-55 objectief, maar meestal volstaat de lens wel.

    Hier kan je enkele voorbeeldfoto's bekijken.
    Geniet van foto's maken

    Comment


    • #3
      Re: HELP! Samsung NX20 of Nikon D3200?

      Over Samsung camera's zul je nog niet veel vinden omdat ze pas ±2 jaar er mee begonnen zijn. En ik moet eerlijk zeggen,
      ik heb nog geen erg goede dingen van de camera's van hun gezien.
      Een 700D + 18-55mm iS STM koop je voor ong. € 600,00. En dat is een prima camera om mee te beginnen.
      Of een Nikon 3200, dat is ook een prima toestel.
      Veel succes met fotograferen.
      Paul

      Comment


      • #4
        Re: HELP! Samsung NX20 of Nikon D3200?

        Oorspronkelijk geplaatst door ArieJ Bekijk bericht
        Mijn idee is: tas pakken, camera eruit, aanzetten, klikken, klaar.
        Wel vind ik het leuk om af-en-toe macrofoto's te maken.
        Het liefst fotografeer ik in de automatische modus, het makkelijke fotograferen dus.
        Mijn budget voor een nieuwe camera is € 500,00.
        denk dat je idd beter richting instap - systeem camera's of zo kijkt, ofw'el high end compact camera's
        als je graag aan point and shoot fotografie doet heb je niet echt veel nut met een "zware" dslr zoals d3200 of zo denk ik
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: HELP! Samsung NX20 of Nikon D3200?

          Dank voor de reacties!

          Met de S2980 vind ik de foto's van overdag wel goed.
          Bij inzoomen van de foto's zie je helaas een groot scherpteverlies.
          Vooral s'avonds en binnenshuis maakt hij erg doffe onduidelijke foto's.
          Het lijkt ook wel of de flitser niet op het juiste moment reageert.
          In het donker en in de schaduw zijn er nagenoeg geen normale foto's mee te maken.
          Vorig jaar in Bali geweest en daar foto's van tempels en rotsen gemaakt met een prachtige heldere achtergrond.
          Jammergenoeg zijn al die foto's onduidelijk, de achtergrond is dan scherp maar van het object waar het om gaat zijn alle contouren en kleuren vervaagt.
          We hebben zoveel prachtige momenten en beelden gehad, en het is erg jammer dat deze dan niet vertaald zijn naar een fotobestand
          Ik hoop dat ik een beetje in m'n eigen termen het probleem heb uit kunnen leggen.

          Maarja, wat dan wel bij me past...
          Nikon D3200 is wel handig mocht ik in de toekomst gaan uitbreiden.
          Maar ik ben een brildrager en heb ook nog eens een grote neus dus door de lens kijken is niet erg gemakkelijk.

          Wat lastig allemaal!

          Groetjes Arie.

          Comment


          • #6
            HELP! Samsung NX20 of Nikon D3200?

            Foto's maken bij weinig licht is sowieso moeilijk, zowel met een dslr als met een systeemcamera (ik gebruik beide). Neem een camera met een flits waar een diffuser op past voor portretten bij weinig licht en gebruik een statiefje ( gorrilapod) voor stilstaande onderwerpen buiten. Mijn advies gaat naar een Nex 6 systeem met flitsschoen (voor het sony opzetflitsje hvl-f20m bestaat er een diffuser) met een sony 35mm f/1.8 of Canon eos m is een goedkopere optie
            Last edited by Bobb; 6 juni 2014, 07:48.

            Comment


            • #7
              Re: HELP! Samsung NX20 of Nikon D3200?

              Oorspronkelijk geplaatst door ArieJ Bekijk bericht
              Dank voor de reacties!

              Met de S2980 vind ik de foto's van overdag wel goed.
              Bij inzoomen van de foto's zie je helaas een groot scherpteverlies.
              Vooral s'avonds en binnenshuis maakt hij erg doffe onduidelijke foto's.
              Het lijkt ook wel of de flitser niet op het juiste moment reageert.
              In het donker en in de schaduw zijn er nagenoeg geen normale foto's mee te maken.
              Vorig jaar in Bali geweest en daar foto's van tempels en rotsen gemaakt met een prachtige heldere achtergrond.
              Jammergenoeg zijn al die foto's onduidelijk, de achtergrond is dan scherp maar van het object waar het om gaat zijn alle contouren en kleuren vervaagt.
              We hebben zoveel prachtige momenten en beelden gehad, en het is erg jammer dat deze dan niet vertaald zijn naar een fotobestand
              Ik hoop dat ik een beetje in m'n eigen termen het probleem heb uit kunnen leggen.

              Maarja, wat dan wel bij me past...
              Nikon D3200 is wel handig mocht ik in de toekomst gaan uitbreiden.
              Maar ik ben een brildrager en heb ook nog eens een grote neus dus door de lens kijken is niet erg gemakkelijk.

              Wat lastig allemaal!

              Groetjes Arie.
              Een D3200 is volgens mij een goede camera, een 18-55 vind ik wat kort een 18-105 lijkt mij dan beter. Voor in low light echt goed te kunnen werken zijn lichtsterke lenzen nodig maar dat drijft de prijs erg op en maakt alles een heel stuk zwaarder. Maar volgens mij is een reflexcamera niet gemaakt om uit de hand met live view foto's te maken, ik kan de camera dan bijna nooit stil genoeg houden. Ik denk dat je dan beter bent met een goed compactje met de P,S,A,M standen( vb Nikon P7800). Dan heb je een goede point and shoot en in moeilijke licht situaties kan je dan toch meer controle overnemen van de camera.

              Comment


              • #8
                Re: HELP! Samsung NX20 of Nikon D3200?

                Oorspronkelijk geplaatst door ArieJ Bekijk bericht
                Dank voor de reacties!


                Maarja, wat dan wel bij me past...
                Nikon D3200 is wel handig mocht ik in de toekomst gaan uitbreiden.
                Maar ik ben een brildrager en heb ook nog eens een grote neus dus door de lens kijken is niet erg gemakkelijk.

                Wat lastig allemaal!

                Groetjes Arie.
                Ik heb een stevige bril en om mijn neus kun je ook niet heen maar ik heb nooit moeite met door de lens kijken ondervonden. Je weet wel dat er een dioptrie fijn-afstelling in de zoeker van de meeste (misschien zelfs wel alle) DSLR's zit? Voldoet voor mij uitstekend mèt de bril op.
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: HELP! Samsung NX20 of Nikon D3200?

                  Maar ik ben een brildrager en heb ook nog eens een grote neus dus door de lens kijken is niet erg gemakkelijk.
                  Als je een dslr wilt en niet graag door de zoeker kijkt maar op het lcd scherm, dan is de Sony A58 een goede keus. Sony dslr's (slt's eigenlijk) hebben de beste live view die je kunt krijgen. De autofocus door de zoeker of op het lcd scherm is evensnel, dat is bij de concurrentie niet zo. En als lens zou ik er de Sony 18-135 bijnemen, als je een beetje gaat zoeken dan vind je die voor onder de 300€. En de body kost ongeveer 400€ bij cameranu.nl.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment

                  Working...
                  X