Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke digitale camera aankopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke digitale camera aankopen?

    Ik ben van plan een nieuwe digitaal fototoestel aan te schaffen.

    Budget: rond 300 euro.
    Doel: vakantiefoto's, foto's met gezin zowel buiten als binnen
    Belangrijk: goede verlichting voor foto's binnen (met en zonder flits), geen ruis (lensgrootte belangrijk?)
    Leuke extra's: ver optische inzoomen, op afstand camera bedienen via smartphone, leuk om zelf portraitentemaken.

    Ik had de canon-ixus-265-hs op het oog.
    Deze heeft 12x optische zoom en kan op afstand via smartphone bediend worden.
    Maar volgens verschillende reviews geeft deze veel ruis bij binnenopnames als het iets donkerder is.

    Nu denk ik aan Canon ixus 255 HS (=Powershot Elph 330 HS).
    Deze heeft goede reviews.

    Welke camera zouden jullie mij aanraden rekening? Moet niet van Canon zijn.
    Welke is de beste op de markt (tot 300 euro)?
    Vooral weinig ruis bij binnenopnames of als het wat donkerder wordt of bij gebruik van de flits vind ik zeer belangrijk.

  • #2
    Re: Welke digitale camera aankopen?

    Als je zo weinig mogelijk ruis wil, dan wil je een zo groot mogelijke sensor. Met zo'n beperkt budget denk ik dan meteen aan de Canon EOS M. Deze heeft dezelfde sensor als de sensor die in de Canon EOS 650D zit. Het kan wel zijn dat deze lichtjes over het budget gaat (als ik mij niet vergis bestaat het standaard pakket uit een EOS M + een 18-55mm lens + een losse flitser voor 3xx euro), maar er loopt momenteel een cashback actie op de EOS M (*KLIK*).

    EDIT: 359 euro bij Art&Craft voor de zwarte Canon EOS M + 18-55mm lens + 90EX flitser en daar gaat nog 45 euro vanaf dankzij de cashback actie (10 euro minder voor de zilveren versie).
    Last edited by jocau; 4 juni 2014, 13:16.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #3
      Re: Welke digitale camera aankopen?

      Een alternatief voor de Ixus 255 HS is de Nikon Coolpix P340. die heeft een iets grotere sensor en een lichtsterkere lens (ook een voordeel bij weinig licht).
      €299 bij Art&Craft.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Welke digitale camera aankopen?

        Sony nex 3n

        Comment


        • #5
          Re: Welke digitale camera aankopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
          Sony nex 3n
          inderdaad!
          http://users.telenet.be/patric/

          Comment

          Working...
          X