Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartmedia error in camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Smartmedia error in camera



    Hallo,

    Ik ben hier nieuw en ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgend probleem.

    Om te beginnen: ik heb een Fuji MX-2900 fototoestel, een usb2 cardreader van Trust en smartmedia kaartjes van resp. scandisk, Fuji, en Transcent.
    Sinds enkele maanden ben ik dus in het bezit van die usb2 cardreader van Trust . Daarvoor had ik een usb1 kaartlezer die nooit problemen heeft gegeven.
    Nu wil het probleem dat al mijn smartmedia kaartjes een error geeft nadat hij in de usb2 kaartlezer is geweest, en dus met geen mogelijkheid meer te benaderen is via mijn camera,
    Ik kan ze nog alleen formatteren via een geluidsapparaat (Boss Jamstation) die toevallig ook omgaat met smartmedia kaartjes. Daarin worden ze wel herkend en kan ik zo overgaan tot formatteren.
    Eenmaal geformatteerd zijn ze weer voor foto-opnames beschikbaar.
    Omdat ik toch zeker wil weten of het niet aan die smartmedia kaartjes ligt heb ik 4 nw kaartjes gekocht van 64mb. Het is uitgerekend 4x goed gegaan. Nadat ze zijn uitgelezen door de kaartlezer geven ze weer een error in mijn fototoestel.
    Wie herkend dit probleem?

    ps. heb deze verplaatst van Ter zake naar camera en acc.

    Vast mijn dank voor de eventuele reacties.

  • #2
    Verschillende mogelijkheden.

    Je cardreader kan defect zijn of je doet een verkeerde manipulatie wanneer je de cardreader gebruikt.

    Wat doe je juist wanneer je de cardreader gebruikt. Move je de foto, copy je de foto, doe je een format, doe je een delete?

    Beste is copy en formateren enkel in camera.

    Comment


    • #3
      Hoi

      Ik doe niet anders dan wat je eigenlijk zou moeten doen.
      Maw: ik haal het kaartje uit de camera, steekt het in de gleuf van de kaarlezer
      dan springt er in Win xp een schermpje omhoog met de bekende keuzes:
      map openen en bestanden weergeven, wel dat doe ik dan en zo kan ik de inhoud van het kaartje met gemaakte foto's zien.
      Haal ik het kaartje weer uit de kaartlezer en steek ik het weer in de camera,. dan
      geeft de camera een error melding. Ik kan dan geen fotos meer maken of delette of formatteren met de camera.


      Comment


      • #4
        Dit probleem komt mij bekend voor. Sinds kort heb ik een 6 in 1 cardreader aangeschaft en telkens als ik een smartmedia kaartje erin steek geeft het kaartje erna een error melding in mijn camera. Bij een cf kaartje en MD heb ik dat probleem dus niet.

        Dus als iemand een oplossing weet
        Sony Nex 5

        Comment


        • #5
          Die van mijn is ook een 6 in 1.
          Mijn vorige was een enkele en zeer waarschijnlijk zit daar het probleem?
          Ik ga vanmiddag maar weer een enkele aanschaffen want op deze manier is het geen doen.

          Comment


          • #6
            Kan het geen driver-probleem zijn? Heb je de drivers van het apparaat geïnstalleerd of de generieke van Windows gebruikt... Kan zijn dat je door de kaartjes eruit te halen niet goed "afsluit" waardoor de kaart door de camera niet meer gelezen kan worden...

            Ik heb zelf 2 6 in 1 lezertjes (1 extern USB1.0 en 1 intern USB2.0) en tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Die worden gebruikt voor SM, SD en CF-kaartjes...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              In mijn geval hoef ik geen drivers te install winxp

              Comment


              • #8
                En toch zou ik de drivers eens installeren. Ik heb het ook gedaan en die 2.0 draaide daarna nog een stukje sneller!! Bij Windows XP zijn het gewoon generische drivers terwijl er bij het apparaat specifieke geleverd worden...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Hmm ik heb de drivers geïnstalleerd, dus waarschijnlijk haal ik het kaartje er gewoon te vroeg terug uit. Dus misschien best eerst het usb apparaat verwijderen thx
                  Sony Nex 5

                  Comment

                  Working...
                  X