Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera (spiegelreflex)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe camera (spiegelreflex)

    Geen ongebruikelijke vraag op dit forum ... ben aan het kijken naar het voor mij geschikte toestel, maar weet niet waar beginnen;

    De zaken waar ik aan denk;
    - Ben tevreden gebruiker van kleine digitale toestellen, maar ik mis die precisie van het moment van foto nemen. Met andere woorden, die klik waar je bij die goedkope toestellen 1 seconde ofzo moet op wachten. Blijkbaar is dat bij alle spiegelreflexcameras wel in orde, maar ik wil zeker dat dat zo is. Zijn dat opmerkelijke verschillen bij spiegelreflex ? Goede en slechte merken/types ?
    - Een belangrijke voorwaarde is ook dat het toestel in kwestie tegen een stootje kan, geen fragiele knopjes of delicate punten.
    - Ik herinner mij dat er toestellen zijn waar je in de zoeker van horizontale en verticale lijnen hebt. Is dat bij alle toestellen zo ? Welke hebben dit ?
    - Budget 400 a 600 euro

    Dank !

  • #2
    Re: nieuwe camera (spigelreflex)

    Dat van die lijnen, mijn bridge camera(Panasonic FZ200) heeft dat, dus spiegelreflexen dat waarschijnlijk ook hebben.
    Een goede koop voor Uw budget is de Nikon D3200 of D3300.
    Rudi
    Last edited by rudimaes; 4 juni 2014, 07:53.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe camera (spigelreflex)

      Elk instapmodel van elk merk zal aan je verwachtingen voldoen. Je moet ze gewoon in de winkel eens gaan vastnemen en uitproberen, dan zie je vanzelf wat voor jou het best in de hand ligt, de meest begrijpelijke menustructuur heeft... Canon, Nikon, Sony, Pentax... zullen het allemaal goed doen.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe camera (spigelreflex)

        Op dit moment kijk ik naar een Nikon D3200 of D3300 maar ik lees hier en daar dat de standaardlens (de kitlens) een zwak punt is

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe camera (spigelreflex)

          welja, is te zien wat je gewend bent en wat je verwachtingen zijn denk ik
          de kitlenzen zijn behoorlijk van kwaliteit voor het weinige geld dat ze kosten,
          een lichtsterk objectief is makkelijker in weinig-licht situaties en merkbaar scherper en normaal gezien ook scherpere af
          goed idee zou zijn d3200 + lichtsterke 17-50 van tamron of sigma, deze lenzen kun je ook vaak hier op "aangeboden" vinden voor +-200euro
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe camera (spigelreflex)

            Kitlenzen zijn er om vervangen te worden - of om te gebruiken in "gevaarlijke" situaties - zand en zee vb.... - als dat kapot gaat, kost het niks om ze door een nieuwe 2dehandse te vervangen...
            De tamron 17-50 f2.8 is een ideale lens om mee te beginnen - heb die zelf ook op m'n aps-c's (sony vatting) - en gebruik die lens vaak = betaalbaar en kwalitatief gewoon goed. De sigma zit kwalitatief in de buurt - je kan die wel in 2 varianten kopen - ik hoor toch dat de f2.8 over heel de lengte wat beter zou zijn. Dus toch niet te veel besparen op dat glas - je wil nl. ook een deftige AF en evt. stabilisatie in die lens (voor een SOny/Pentax moet dat niet) - voor een Nikon is VC een +

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe camera (spigelreflex)

              Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
              voor een Nikon is VC een +
              klopt, maar bij de tamron 17-50mm f2.8 is ie dan minder scherp en duurder met vc
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe camera (spigelreflex)

                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                klopt, maar bij de tamron 17-50mm f2.8 is ie dan minder scherp en duurder met vc
                En Nikkor ?
                Ik had er 1 op het oog type AF-S 18-105

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe camera (spigelreflex)

                  dit is een kitlens van nikon,
                  ideaal als instaplens door het grote bereik, maar minder scherp bv. dan de tamron of sigma
                  sigma heeft ook nog een 17-70 f2.8-4
                  deze is ook mooi scherp en toch iets lichtsterker
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment

                  Working...
                  X