Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijdritfoto bewerken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tijdritfoto bewerken

    Goedenavond allemaal.

    Hieronder vinden jullie een foto zoals ik deze bewerkt heb. Ik kreeg van Rovear reeds de tip om de witte lijnen weg te werken en de horizon recht te trekken. Daaronder vinden jullie de oorspronkelijke foto.

    Zoals jullie kunnen zien is de foto bijgesneden, kleuren een klein beetje verduidelijkt. ( tweede layer gemaakt, opacity 35% en soft light aangezet).

    Ik heb verder geen ervaring met het bewerken van foto's. Ik heb PS CS5. Indien jullie nog tips hebben hoe de foto te verscherpen, waziger te maken op de wazige plaatse, contrast, kleuren, etc mag je mij die zeker laten weten.

    Alvast bedankt voor al jullie tips.

    Bewerkte foto ( horizon moet nog rechtgetrokken worden maar dat kan ik wel te baas.)



    Oorspronkelijke foto:

    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

  • #2
    Re: Tijdritfoto bewerken

    mooie foto en is volgens mij reeds scherp genoeg :-)
    ikzelf zou de foto maken alsof de renner mooi horizontaal voorbij rijdt (alles selecteren transformatie vervormen)
    dan kan je de achtergrond waziger maken met filter bewegingsonscherpte (30 pixels)
    daarvoor kan je best de achtergrond zonder de renner copieren en op een nieuwe laag plakken en dan pas waziger maken

    hier probeerseltje http://oi57.tinypic.com/2rwmiw4.jpg

    Comment


    • #3
      Re: Tijdritfoto bewerken

      Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
      mooie foto en is volgens mij reeds scherp genoeg :-)
      ikzelf zou de foto maken alsof de renner mooi horizontaal voorbij rijdt (alles selecteren transformatie vervormen)
      dan kan je de achtergrond waziger maken met filter bewegingsonscherpte (30 pixels)
      daarvoor kan je best de achtergrond zonder de renner copieren en op een nieuwe laag plakken en dan pas waziger maken

      hier probeerseltje http://oi57.tinypic.com/2rwmiw4.jpg
      Het resultaat vind ik prachtig, maar hoe je het exact gedaan hebt blijft me een raadsel ^^ Ik ken de hoofdlijnen weliswaar maar de uitwerking is andere koek.
      Mvg,
      Gregory
      www.gvg-photo.com

      Comment

      Working...
      X