Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwak wifi signiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwak wifi signiaal

    Hallo
    ik heb thuis nogal een zwak wifi signiaal.
    In mijne hof het ik geen bereik.
    Ik heb eens zitten kijken op het internet en er bestaan verschillende toestellen om dit te versterken.
    WIFI repeaters, powerline.....
    Heeft er iemand daar ervaring mee?
    ALvast bedankt

  • #2
    Re: zwak wifi signiaal

    Wifi repeater is rommel.
    Je verliest enorm veel snelheid.

    Beste is een extra accesspoint dat "dicht bij uwen hof" staat, dat met ethernet aan uw router hangt.

    Als je daar niet geraakt met kabels, dan kan je dat via powerline oplossen. Je verliest ook wat snelheid, maar het valt wel mee.

    Ik heb deze in huis, en haal nog snelheden van ca 40 Mbps op de eerste verdieping.
    Official manufacturer website and online shop✓ Magic Powerline adapter✓ Smart Home✓ Wi-Fi booster✓ Up-to-date downloads✓ 3-year manufacturer's warranty✓

    Comment


    • #3
      Re: zwak wifi signiaal

      Seconded.

      Vegeet repeaters als je tot in de tuin wil geraken.
      Die Devolo's zijn goeie dingen.
      Deze komen op hetzelfde neer, zijn iets goedkoper en is een huiismerk.
      Moet nu niet speciaal bij Conrad zijn uiteraard, maar ik bestel daar meestal



      IZ.
      For Greater Good - Ambient Music for the Masses

      Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

      Comment


      • #4
        Re: zwak wifi signiaal

        Je moet wel opletten met die powerline dingen, dat je op eenzelfde kring blijft werken...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: zwak wifi signiaal

          Toch opletten met die powerline adapters. Ik gebruik die zelf al jaren zonder problemen maar mijn schoonouders hebben die zich laten aanpraten door een Belgacom installateur en dat werkte voor geen kanten in hun oud huis met verouderd elektriciteitsnetwerk (wat de reden was waarom ik dit zelf niet durfde voorstellen als oplossing). In het beste geval supertraag, constant onderbrekingen waarbij minstens 1 en soms beide adapters gereset moesten worden, ...

          Enfin niets dan last bij hen. Maar als je huis redelijk nieuw is, dan werkt dat prima.

          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

          Comment


          • #6
            Re: zwak wifi signiaal

            Ik gebruik die Powerline (goed merk: Devolo!) tussen twee Telenet-digicorders, zodat ik op de ene TV (in de slaapkamer) opnames kan zien die op het andere toestel (in de living) gemaakt zijn (en vice versa). Ook een ouder huis met complexe elektriciteitsleidingen. Werkt nu uitstekend, maar enkel omdat ik GOEDE Powerlines gebruik nu.
            Voor ons Wifi-netwerk heb ik het netwerk gecreëerd door mijn TimeCapsule (Apple) uitgebreid met een Airport Express (AE) in de living. Die AE gebruik ik tevens om muziek te streamen van mijn iMac (op het bureau) of iPad naar de stereo-installatie.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: zwak wifi signiaal

              je moet eerst al eens kijken of je huidige router niet voldoende is als je die op een ander kanaal zet dat niet gebruikt wordt door de rest van de buren
              meestal staat een router standaard op kanaal 1 of 3 , en als je buren hun router ook zo instelt staat ga je ook weinig bereik hebben
              er bestaan programma's waarmee je dat kan scannen op welke kanalen de omliggende routers zitten
              probeer dat al eerst eens ;-)

              Comment


              • #8
                Re: zwak wifi signiaal

                Dus als ik het goed begrijp moeten de 2 stopcontacten op dezelfde stroomkring zitten?

                Comment


                • #9
                  Re: zwak wifi signiaal

                  In principe wel, maar het werkt soms ook via een 3-fasig net.

                  zo weinig mogelijk aftakdozen gebruiken, liefst direct in 'de prise'.

                  Comment


                  • #10
                    Re: zwak wifi signiaal

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    In principe wel, maar het werkt soms ook via een 3-fasig net.

                    zo weinig mogelijk aftakdozen gebruiken, liefst direct in 'de prise'.
                    Het kan werken, maar je verliest zelfs bij de betere toestellen al snel wat snelheid (200Mb/s naar 65Mb/s).
                    Dan hangt het ook nog af hoeveel kabel er tussen zit.
                    TS praat over "zijnen hof", als ik vanachter in mijnen hof een pries zou zetten, dan zit daar minstens 60-70m kabel tussen, daar zit ook enorm verlies op.
                    Dan praat je (combinatie van bv verschillende kringen & massa kabel er tussen) over een 33Mb/s ipv 200Mb/s (nog steeds niet dramatisch, maar hou er maar rekening mee...
                    (bron hardware.info).
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #11
                      Re: zwak wifi signiaal

                      Ik heb enige tijd geleden een repeater gekocht (Premier Homeline Wireless-N Repeater € 19.95, via ibood) en het ding doet z'n werk : het wifibereik uitbreiden. Er is wel degelijk een ernstig verlies aan snelheid : als het gaat om mails te checken of te surfen is dit zeker nog te doen. Toepassingen die een hogere snelheid vergen lukt veel minder.

                      Comment


                      • #12
                        Re: zwak wifi signiaal

                        Oorspronkelijk geplaatst door dafkeD40 Bekijk bericht
                        Hallo
                        ik heb thuis nogal een zwak wifi signiaal.
                        In mijne hof het ik geen bereik.
                        Ik heb eens zitten kijken op het internet en er bestaan verschillende toestellen om dit te versterken.
                        WIFI repeaters, powerline.....
                        Heeft er iemand daar ervaring mee?
                        ALvast bedankt
                        Waar staat je draadloze modem of je router ? Kan die via een netwerkkabel niet veel centraler opgesteld worden ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: zwak wifi signiaal

                          Een repeater zorgt ongeveer voor een halvering van de snelheid. Dus dat is meestal niet de beste oplossing.
                          De betere oplossing is hier al gegeven : een Access Point plaatsen verbonden via een bedrade verbinding (een Devolo is evengoed bedraad, maar een netwerkkabel is wel de beste oplossing).
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: zwak wifi signiaal

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Waar staat je draadloze modem of je router ? Kan die via een netwerkkabel niet veel centraler opgesteld worden ?
                            en zoals ik zei, kijk eens via inSSider of een ander programma of je niet te veel interferentie hebt van je buren hun wireless routers in verband met dezelfde kanalen
                            dat kan ook al veel oplossen met een zwak wifi signaal

                            Comment


                            • #15
                              Re: zwak wifi signiaal

                              Ik had hier hetzelfde probleem. Ik heb in de aldi een medion acces-point gekocht voor enkele euro's en dat ding doet prima zijn werk.
                              Ik heb het niet als repeater ingesteld (uiteindelijk ga je dan een zwak signaal doorsturen) maar als acces-point en via kabel aangesloten op de router van telenet.
                              Nu heb ik een prima snelheid in mijn tuin.

                              Groeten,
                              Geert

                              Comment

                              Working...
                              X