Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen boek "fotograferen met een Nikon ..." Dré de Man + tips onderhoud

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen boek "fotograferen met een Nikon ..." Dré de Man + tips onderhoud

    Hey iedereen,
    Als instapmodel heb ik dus gekozen voor de Nikon d5200, mede dankzij dit forum, dus bedankt hiervoor!
    Ik wil me dus graag verder verdiepen in fotografie en denk dat het volgende boek misschien wel interessante lectuur is: Fotograferen met een Nikon d5200 van Dré de Man. Graag had ik geweten of mensen ervaringen hebben met dit boek of deze serie van boeken? Zijn deze de moeite of raden jullie andere lectuur aan? Daarnaast vroeg ik me ook af of jullie tips hebben qua onderhoud voor deze camera? Wat is bv. het beste om de levensduur van de batterij te verlengen? Steeds bijladen of helemaal plat laten en vervolgens terug opladen? Is het ook aangewezen om de batterij uit het toestel te halen als deze bepaalde tijd niet gebruikt wordt? Indien jullie nog goeie tips hebben, laat gerust weten!
    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Ervaringen boek "fotograferen met een Nikon ..." Dré de Man + tips onderhoud

    Dag Kath

    Proficiat met je aankoop hier een link naar een uitgebreide fotografie site http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/ en lezen maar

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen boek "fotograferen met een Nikon ..." Dré de Man + tips onderhoud

      Dankje! Deze site had ik inderdaad ook al gevonden?
      Heeft er iemand ervaringen met het boek of deze serie van boeken? Zou het de moeite zijn? Het lijkt me interessant omdat dit boek betrekking heeft op het model zelf.

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen boek "fotograferen met een Nikon ..." Dré de Man + tips onderhoud

        ik heb zo'n boek gehad toen ik nog een D7000 had, is eigenlijk niets meer dan een veredelde handleiding met plaatjes.
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen boek "fotograferen met een Nikon ..." Dré de Man + tips onderhoud

          Als het op praktische boeken aankomt, gaan er voor mij geen boven die van Scott Kelby!

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen boek "fotograferen met een Nikon ..." Dré de Man + tips onderhoud

            Nog een gratis Nederlandstalig boek (PDF in feite): Natuurfotografie door Rollin Verlinde.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen boek "fotograferen met een Nikon ..." Dré de Man + tips onderhoud

              Toen ik mijn D80 indertijd kocht, kreeg ik er zo'n boek bij. Zoals hierboven gezegd: het is een veredelde handleiding. Zoiets biedt m.i. geen of amper meerwaarde. Neem een basisboek of cursus (kan ook online) over fotografie en leg er je handleiding naast en je hebt er evenveel aan.

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen boek "fotograferen met een Nikon ..." Dré de Man + tips onderhoud

                Ik vind de boeken van Dré de Man wel prettig te lezen. In elk geval niet zo beknopt als een gebruiksaanwijzing.
                Rinus

                Comment

                Working...
                X