Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bridge, welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe bridge, welke?

    Toch een pak vroeger dan verwacht begint mijn Sony DSC-H50 al wat te slijten. De opnameknop werkt niet altijd even goed meer. Dus stilaan aan het uitkijken naar een nieuw toestel. Verwachtingen van een nieuw toestel: opnieuw een draaibaar scherm, panoramische opname en opnieuw een toestel met een 'body', dus geen gewoon rechthoekig model omdat dat gewoon niet praktisch is om vast te houden. En liever wat meer optische zoon dan megapixels.
    Zelf al enkele kanshebbers geselecteerd.

    Sony DSC-HX400

    Sony DSC-HX300
    Deze gaat blijkbaar binnenkort uit het gamma en staat her en der voor €280 te koop, bovendien nog een €30 cashback van Sony.

    Nikon P600

    Nikon P520

    Canon SX50 HS


    Alle advies welkom.

  • #2
    Re: Nieuwe bridge, welke?

    Zelf heb ik de Panasonic FZ200, uitstekende allround camera, lichtsterke F2.8 - 24x zoomlens (25-600 mm), draaibaar scherm, goede macro, 1,3 mp oogzoeker, 12 fps burst mode, panorama, enz..
    Ook de Canon SX50 HS en de Sony HX300 en HX400, zijn aan te bevelen.
    Het scherm van de Sony's kan slecht van onder naar boven worden bewogen, van de andere camera's is het volledig draaibaar.
    Rudi
    Last edited by rudimaes; 1 juni 2014, 19:35.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe bridge, welke?

      Ik heb vorige week hier ook al advies over gevraagd en heb nog nog de keuze tussen de Canon SX50HS en Sony HX300.
      Ik heb ze beide gisteren vast gehouden en vind de Canon fijner in mijn hand liggen.
      Maar de verkoper van Foto Klein heeft toen met beide camera's dezelfde foto gemaakt met 50x zoom. Deze foto's heeft hij afgedrukt en hier was de foto van Sony duidelijk scherper.
      Ik ben er nog niet helemaal uit.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe bridge, welke?

        Iemand die wat meer uitleg kan geven over de knop op de zijkant van de lens bij een DSC-HX400

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe bridge, welke?

          [QUOTE=walter820;4140475]Iemand die wat meer uitleg kan geven over de knop op de zijkant van de lens bij een DSC-HX400
          /QUOTE]
          Met deze knop kan men manueel zoomen of focussen, men kan manueel focussen met de volledige lens in de viewer of alleen een vergroot
          beeld van het centrum van de lens, zodat men nog preciezer kan scherpstellen.
          Rudi
          Last edited by rudimaes; 2 juni 2014, 06:01.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe bridge, welke?

            Gezien de prijzen van sommige bridge toestellen, koop ik me niet beter een Canon EOS 1100 of iets soortgelijk, daarnet nog deze EOS 1100 gezien voor €250.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe bridge, welke?

              Mocht ik nu opnieuw starten met een aankoop van een groter toestel,ik zou direct gaan voor de Sony RX10 gewoon een bangelijke camera met 24-200mm Zeiss lens met constant diafragma van 2.8f en een 1" sensor geeft messcherpe foto's ook bij lowlight toestanden!!
              Heb hem onlangs eens mogen bewonderen bij een maat van mij!!!
              Schitterend toestel!
              Kost natuurlijk wel een aardige duit maar je bent vertrokken voor lang en degelijk fotoplezier!

              grtz

              Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe bridge, welke?

                Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                Mocht ik nu opnieuw starten met een aankoop van een groter toestel,ik zou direct gaan voor de Sony RX10 gewoon een bangelijke camera met 24-200mm Zeiss lens met constant diafragma van 2.8f en een 1" sensor geeft messcherpe foto's ook bij lowlight toestanden!!
                Heb hem onlangs eens mogen bewonderen bij een maat van mij!!!
                Schitterend toestel!
                Kost natuurlijk wel een aardige duit maar je bent vertrokken voor lang en degelijk fotoplezier!
                grtz

                Templar
                Dat kan ik alleen maar beamen.
                Op zich is dat niet zo een groot toestel rekening houdend met hetgeen je krijgt vooral op vlak van objectief.
                De RX10 is heeft geen concurrentie en de prijs is meer dan correct.
                Er bestaat ook geen alternatief voor deze camera.. uniek in zijn soort dus.
                Mijn beste al-round camera ooit.

                De beeldkwaliteit van een RX100 MK3 met identiek dezelfde zoeker en eveneens 24mm groothoek, 2.8 niet alleen op 70mm maar ook nog eens 2.8 op 100mm, 135mm, 200mm en alles dat er tussen ligt.
                Close up eigenschappen van de RX100 III zijn al goed, met de RX10 zit je bijna dubbel zo kort op je onderwerp.. wat excellent is.. zeker als je rekening houd met het feit dat je al zo een veelzijdige lens hebt.

                Een set van RX10 en RX100 is zelfs ideaal.
                De RX100 gebruik je dan als je licht op stap wil.
                Je hoeft geen lenzen te wisselen als je licht op stap wil en toch behoud je dezelfde beeldkwaliteit.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe bridge, welke?

                  Reeds enkele toestellen in mijn handen gehad. Ik vrees dat de Sony's zullen afvallen, de knoppen om scherp te stellen en opname voelen zo fragiel aan (daar waar net mijn huidige Sony problemen mee heeft).
                  Zal tussen de volgende drie gaan

                  Panasonic FZ200

                  Nikon P600

                  Canon SX50 HS



                  Behoorlijke voorkeur voor de Panasonic momenteel, het enige waar ik nog aan twijfel is het feit dat hij 'slechts' 24x optische zoom heeft en de andere 50x of 60x.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe bridge, welke?

                    Oorspronkelijk geplaatst door walter820 Bekijk bericht

                    Behoorlijke voorkeur voor de Panasonic momenteel, het enige waar ik nog aan twijfel is het feit dat hij 'slechts' 24x optische zoom heeft en de andere 50x of 60x.
                    De Panasonic FZ200 heeft iZoom/iResolution, daarna kan met minimaal kwaliteits verlies zoomen tot 1200mm.(48X zoom)
                    Er is ook EZ (Extra Zoom), waarmee je met een lagere resolutie ook verder kunt zoomen.
                    Zolang je niet aan pixel-peeping doet is iZoom/iResolution, best te gebruiken.
                    Rudi
                    Last edited by rudimaes; 7 juni 2014, 08:28.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe bridge, welke?

                      24 X optische zoom vind ik persoonlijk zeer goed en zal alleen maar bijdragen tot een betere fotokwaliteit. Ik snap soms niet waarom ze toestellen uitbrengen met zoveel zoom zoals 60x en meer!!!
                      Ik zou begod niet weten wat ik daarmee moet. De meeste foto's die je neemt zijn tussen 24mm en 100mm doe zelf maar de check.
                      Ik zou zeker voor de Panasonic dan gaan....al is het al voor de constante 2.8f

                      grtz

                      Templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe bridge, welke?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                        24 X optische zoom vind ik persoonlijk zeer goed en zal alleen maar bijdragen tot een betere fotokwaliteit. Ik snap soms niet waarom ze toestellen uitbrengen met zoveel zoom zoals 60x en meer!!!
                        Ik zou begod niet weten wat ik daarmee moet. De meeste foto's die je neemt zijn tussen 24mm en 100mm doe zelf maar de check.
                        Ik zou zeker voor de Panasonic dan gaan....al is het al voor de constante 2.8f

                        grtz

                        Templar
                        Inderdaad, die 600mm is meer dan genoeg zoom voor op mijn FZ200. Tenslotte gaat het om de kwaliteit van het fototoestel
                        en daarover heb ik niet te klagen
                        Rudi

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe bridge, welke?

                          Zal zo goed als zeker de Panasonic worden, alvast bedankt voor het advies!
                          Kan je op die Panasonic een polarisatiefilter steken?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe bridge, welke?

                            "oorspronkelijk geplaatst door rudimaes"

                            Het scherm van de Sony's kan slecht van onder naar boven worden bewogen, van de andere camera's is het volledig draaibaar.
                            Rudi
                            Lcd kantelschermen en flipscreen hebben beiden voor en nadeel.

                            Een kantelscherm moet je maar één maneuver doen om horizontaal boven het hoofd of aan de grond te fotograferen.
                            Nadeel ... Verticale mode is niet mogelijk op deze manier en blijft het scherm best in normale stand

                            Flipscreen heeft alle mogelijkheden maar is minder handig omdat je u scherm altijd volledig opendraaien bij horizontaal boven het hoofd/aan de grond fotograferen.

                            Niet echt een punt voor discussie waard, maar dus ook niet echt een reden het één voor het andere te kiezen.
                            Beide systemen zijn dus even goed en heeft meer te maken met persoonlijke voorkeur.
                            Last edited by Funcky; 8 juni 2014, 09:37.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe bridge, welke?

                              Oorspronkelijk geplaatst door walter820 Bekijk bericht
                              Reeds enkele toestellen in mijn handen gehad. Ik vrees dat de Sony's zullen afvallen, de knoppen om scherp te stellen en opname voelen zo fragiel aan (daar waar net mijn huidige Sony problemen mee heeft).
                              Zal tussen de volgende drie gaan

                              Panasonic FZ200

                              Nikon P600

                              Canon SX50 HS



                              Behoorlijke voorkeur voor de Panasonic momenteel, het enige waar ik nog aan twijfel is het feit dat hij 'slechts' 24x optische zoom heeft en de andere 50x of 60x.
                              Een Fujifilm Finepix S1 wil ook best wel overwegen.

                              Comment

                              Working...
                              X