Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows Defender activeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows Defender activeren

    Ik heb hier een laptopje dat ik niet zoveel gebruik, maar het heeft wel een update naar Win 8.1 gekregen.
    Er staat AVAST op ( gratis versie ) maar volgens mij ( correct me if I'm wrong ) is DEFENDER meer geschikt.

    Als ik het echter wil activeren krijg ik deze boodschap:

    THIS APPLICATION HAS BEEN TURNED OFF AND ISN'T MONITORING YOUR COMPUTER.

    If you're using another app to check for malicious or unwanted software, use Action Centre to check that app's status.

    Maar het lukt mij niet om Defender te activeren....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Windows Defender activeren

    Marc, dat is iets dat velen uitsteken om een gratis versie te installeren als er een volledige versie standaard geïnstalleerd is.
    Inderdaad, dat is het eerste dat ik doe ... al die gratis rommel er af en Defender terug activeren.
    Je moet eerst Avast volledig verwijderen (alle onderdelen) en dan nogmaals herstarten (tweede keer).
    Bekijk ook deze sites eens:

    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Windows Defender activeren

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Marc, dat is iets dat velen uitsteken om een gratis versie te installeren als er een volledige versie standaard geïnstalleerd is.
      Inderdaad, dat is het eerste dat ik doe ... al die gratis rommel er af en Defender terug activeren.
      Je moet eerst Avast volledig verwijderen (alle onderdelen) en dan nogmaals herstarten (tweede keer).
      Bekijk ook deze sites eens:

      http://www.tomshardware.co.uk/faq/id...s-windows.html
      Perfecte uitleg !
      Ik was bang dat ik effe "onbeschermd" zou surfen, maar na installatie van Defender heb ik een Quick Scan laten lopen en alles lijkt OK.
      Zal nu nog eens een grondige scan laten lopen en dan ben ik helemaal gerust.
      Avast gaf de laatste tijd ook veel ergerlijke reclame-boodschappen ( voor betalende upgrades van Avast )

      Bedankt het is helemaal in orde nu.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Windows Defender activeren

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Er staat AVAST op ( gratis versie ) maar volgens mij ( correct me if I'm wrong ) is DEFENDER meer geschikt.
        (
        You are wrong.

        "Jammer genoeg staat Security Essentials van Microsoft niet bekend als beste virusscanner. Dat is een van de redenen om toch voor een ander antiviruspakket te gaan. Andere virusscanners, waaronder die van Avast, scoren aanmerkelijk beter in de tests."

        bron: http://www.pcmweb.nl/nieuws/avast-co...windows-8.html

        Zie ook: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2388652,00.asp

        "Note that while Microsoft Security Essentials appears in the chart, most of the labs treat it as a baseline, not as a serious contender. Microsoft agrees; they're not trying to compete with free third-party vendors. They just want to make sure everyone has some degree of protection."

        Jan

        Comment


        • #5
          Re: Windows Defender activeren

          Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
          Andere virusscanners, waaronder die van Avast, scoren aanmerkelijk beter in de tests.
          En ook dit is niet (altijd) volledig correct.
          Onlangs nog een PC geweten dat wat raar deed, met Avast niets te vinden, dan terug Defender geactiveerd en die vond direct het nodige.
          Alles hangt af welke virus ze gebruiken om de test te doen ... voor de ene is Defender beter, voor de andere is een andere beter.
          Vergeet niet dat Microsoft Defender ook niet volledig zelf uitgevonden heeft, de grafische weergave alvast wel maar de definities en de scanner zelf hebben ze (deels) overgenomen van een gerenommeerd anti-virus fabrikant en verder uitgewerkt.
          Het voordeel dat Defender heeft tot andere is dat het volledig geïntegreerd is in het operating systeem.
          En wat de testresultaten betreft, hangt dan ook af welke site je bekijkt ... er zijn ook sites die net het omgekeerde aanhalen en waar Defender heel goed scoort en Avast net veel minder.
          Het zal voornamelijk veel afhangen van je surfgedrag, als je niet alle mogelijke gratis of gehackte software gaat installeren en niet altijd "yes" klikt op vreemde sites, dan loop je zo al veel minder risico.
          En voor iemand het weer verkeerdelijk gaat interpreteren, ik haal hier niet aan dat Avast slecht is hé.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Windows Defender activeren

            Nog een toevoeging, dit is een van de meest eerlijke conclusies van een test:

            Choosing the Right Antivirus Solution

            Each antivirus vendor overlaps with similar level of protection and yet each brings a little something different to the table.

            Microsoft's Windows Defender has integration with the operating system that no other vendor could have. Kaspersky has a comprehensive suite of products designed for not only Windows 8.1 protection but also management. McAfee takes advantage of its parent company to provide hardware-assisted protection that extends below the operating system. Symantec addresses the performance issues that often come with virus protection. And finally, Trend Micro is focusing on the virtual desktop environments that the other solutions don't cover.

            There is no single antivirus vendor that has all of the pieces in a single solution. When evaluating the best antivirus tool for your Windows 8.1 environment, it really comes down to the question of: What does your business need?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Windows Defender activeren

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Inderdaad, dat is het eerste dat ik doe ... al die gratis rommel er af en Defender terug activeren.
              ]
              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En voor iemand het weer verkeerdelijk gaat interpreteren, ik haal hier niet aan dat Avast slecht is hé.
              Gratis rommel, die niet slecht is?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Het voordeel dat Defender heeft tot andere is dat het volledig geïntegreerd is in het operating systeem.
              Leg mij eens uit wat dit betekent...

              Jan

              Comment


              • #8
                Re: Windows Defender activeren

                Vorige maand een verse installatie gedaan van Windows 8.
                Windows Defender staat er dus ook op.

                Dan installeer ik "Free Youtube download"
                en
                "Freemake Video Convertor".

                Mijn pc draait en ik merk niks.

                Per toeval kwam ik (weer) Spy Hunter tegen en die vond meer dan 2000 bedreigingen.
                Voor 29.90 euro lost die dat op maar ik heb niet gedaan.

                Er zat "Web Search" bij en ook "ovri" (dat wist ik al MAAR kreeg het niet verwijderd).
                Ook dingen van Freemake Video enz.

                Ik installeer Avast en die regelt de zaken dus "Web Search" en "ovri" werden verwijderd.

                Wat ik me nu wel afvraag waarom Avast niet vindt wat Spy hunter wel vindt en als bedreiging signaleert.

                Met Avast is mijn internet ook iets trager.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Windows Defender activeren

                  Dus Windows Defender EN Avast kunnen samen draaien, Theo ?

                  Zwier ik die AVAST er dan terug op ????
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows Defender activeren

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Dus Windows Defender EN Avast kunnen samen draaien, Theo ?

                    Zwier ik die AVAST er dan terug op ????
                    NOOIT twee versies anti-virus op dezelfde PC zetten!
                    Laat uw kop niet opmaken, die Defender is goed genoeg voor u!
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows Defender activeren

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      NOOIT twee versies anti-virus op dezelfde PC zetten!
                      Laat uw kop niet opmaken, die Defender is goed genoeg voor u!
                      Windows Defender is een anti-spyware, geen anti-virus.
                      ...leeg...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows Defender activeren

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Dus Windows Defender EN Avast kunnen samen draaien, Theo ?

                        Zwier ik die AVAST er dan terug op ????
                        Maar neen Mark.
                        Niet doen.

                        Ik dacht ook dat de ene de andere uitschakelt.

                        De eerste keer (?) en ook voordat Windows opstart
                        kan je alle schijven laten scannen door Avast.
                        Duurt wel even.

                        Ik had nog bestanden van Outlook Express...en volgens Avast was daar ook iets mis mee.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows Defender activeren

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven58 Bekijk bericht
                          Windows Defender is een anti-spyware, geen anti-virus.
                          En waarom vindt dan Spy Hunter een pak bedreigingen en Defender "nada"?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows Defender activeren

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven58 Bekijk bericht
                            Windows Defender is een anti-spyware, geen anti-virus.
                            Lees eerst het volgende eens alvorens verder onzin uit te kramen.

                            Learn how to protect your Windows devices and personal data from viruses, malware, or malicious attacks.


                            En bekijk ook deze:
                            Last edited by VerSeg; 1 juni 2014, 19:23.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows Defender activeren

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              En waarom vindt dan Spy Hunter een pak bedreigingen en Defender "nada"?
                              Omdat net wat ik eerder al aanhaalde de ene software beter is in het vinden van de ene spyware of virus en de andere software dan weer beter is voor andere.

                              Je hebt altijd een verschil tussen de verschillende versies en dan zijn er ook die veel te snel in paniek slaan.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X