Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

    Hallo,

    mijn oud scherm, Samsung Syncmaster 203B heeft het begeven.
    Ik zou nu heel graag snel een ander willen kopen, maar zie het bos door de bomen niet.

    Kan er mij iemand wat schermen aanbevelen, want ik ken er helemaal niets van.
    En als ik dan ergens ga zien voor een scherm, verkopen ze mij toch wat ze willen.

    Ik zou heel graag een degelijk scherm willen hebben.
    Maar het is maar een hobby, dus ook weer niet het duurste.

    Misschien zijn er hier mensen die daarin veel interesse hebben, en mij dan zouden willen helpen.
    Ik weet dat ik hier de zoekfunctie kan gebruiken, en ik weet dat ik op het net kan zoeken, maar dan sta ik nog even ver.

    Ik zou het hier graag willen horen, van mensen die er iets van weten, en er eventueel ervaring mee hebben.

    Alvast vriendelijk bedankt.

    Staf

  • #2
    Re: Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

    Heeft U een bepaald budget voorhanden ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Heeft U een bepaald budget voorhanden ?

      grts
      Sieg
      Hey,

      misschien tot 200 euro.
      Of klinkt dat belachelijk?
      Ik weet het eigenlijk niet...

      Staf

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Dank u wel.
          Dat is al een start.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

            Kan de Dell Ultrasharp aanbevelen. Als je naar een ander merk zou gaan zou ik toch minstens voor een IPS technologie scherm gaan.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

              Voor ongeveer 200 euro kan je een 23" IPS monitor kopen.
              Ik heb hier zo 2 van die 23" LG monitors (aan 2 verschillende computers) die heel goed geschikt zijn voor fotobewerking.

              Je kan ook (veel) meer uitgeven, maar als je een budget van 200 euro ter beschikking hebt, dan is zo'n 23" IPS monitor een heel goede keuze.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

                Inderdaad, voor minder dan 200€ kan je een 24" iiyama vinden dat verwonderlijk heel goed is in kleurweergave en scherpte.
                Nooit gedacht dat men dit voor deze prijs kon hebben.
                Ik zeg niet dat mijn Dell Ultrasharp 27" niet nog beter is, maar dat kost dan ook drie keer zoveel.
                De kleurweergave van die iiyama is alvast veel beter dan een Samsung in dezelfde prijsklasse.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Inderdaad, voor minder dan 200€ kan je een 24" iiyama vinden dat verwonderlijk heel goed is in kleurweergave en scherpte.
                  Nooit gedacht dat men dit voor deze prijs kon hebben.
                  Ik zeg niet dat mijn Dell Ultrasharp 27" niet nog beter is, maar dat kost dan ook drie keer zoveel.
                  De kleurweergave van die iiyama is alvast veel beter dan een Samsung in dezelfde prijsklasse.
                  De laatste nieuwe technologie kost altijd meer, de IPS technologie bestaat nu al een tijdje, daardoor zakken de prijzen, en moet je niet meer zoveel uitgeven voor een scherm dat goed genoeg is voor fotobewerking.
                  Als je het beste scherm wil, dan zal je nog altijd een stuk meer moeten betalen, maar die zijn dan vooral bedoeld voor professionele gebruikers waarbij "de juiste kleuren" nog veel belangrijker zijn (vooral voor drukwerk).

                  Dat is net hetzelfde voor tv's, als er iets nieuw op de markt komt, dan is dat weer duurder, en ondertussen zakt de vorige "nieuwste technologie" een stuk in prijs, en valt de oudste technologie weg.
                  Alles zakt dan weer een stapje naar beneden in prijs doordat weer iets nieuws is uitgekomen.
                  De laatste nieuwe technologie waarvoor je nu bijvoorbeeld 2000 euro moet betalen zal binnen een paar jaar te koop zijn voor de helft of zelfs maar 1/4 van de oorspronkelijke prijs.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

                    link...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

                      Toch even opletten met IIyama schermen.
                      (ik heb en ProLite in gebruik)

                      Het zijn details en wellicht in de ogen van sommigen niemendalletjes

                      1. het gebruik van het menu voor de instellingen van het scherm = voor mij een (ferme) p...i...the...A

                      2. de symbolen om het scherm te bedienen zijn vrijwel niet te zien zelfs bij daglicht.
                      Deze staan in het onderste zwarte gedeelte (rand die rond het scherm zit) in opdruk.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Toch even opletten met IIyama schermen.
                        (ik heb en ProLite in gebruik)

                        Het zijn details en wellicht in de ogen van sommigen niemendalletjes

                        1. het gebruik van het menu voor de instellingen van het scherm = voor mij een (ferme) p...i...the...A

                        2. de symbolen om het scherm te bedienen zijn vrijwel niet te zien zelfs bij daglicht.
                        Deze staan in het onderste zwarte gedeelte (rand die rond het scherm zit) in opdruk.
                        Ik denk dat de meeste schermen tegenwoordig hetzelfde probleem hebben, vroeger zag je nog "echte drukknoppen" zitten, nu moet je op de rand zelf drukken, en dat is minder nauwkeurig dan een schakelaartje.
                        Maar die instellingen gebruik ik nooit, mijn scherm is gekalibreerd (dat doe ik geregeld opnieuw), en dan blijf ik van alle knopjes af, want anders klopt de kalibratie niet meer.
                        Ik gebruik zelfs de aan/uit schakelaar van het scherm niet, alles wordt tegelijk uitgeschakeld door de schakelaar op het stekkerblok waar de pc, monitor, printer, luidsprekers... op aangesloten zijn.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Inderdaad, voor minder dan 200€ kan je een 24" iiyama vinden dat verwonderlijk heel goed is in kleurweergave en scherpte.
                          Nooit gedacht dat men dit voor deze prijs kon hebben.
                          Ik zeg niet dat mijn Dell Ultrasharp 27" niet nog beter is, maar dat kost dan ook drie keer zoveel.
                          De kleurweergave van die iiyama is alvast veel beter dan een Samsung in dezelfde prijsklasse.
                          Yup, deze heb ik ook onlangs gekocht. Mooi scherm, mooie kleuren, goede verticale kijkhoeken (horizontaal iets minder), diepe zwartwaarden en dus hoog contrast. Deze heeft geen IPS maar een VA paneel, beide hebben voor- en nadelen maar vanwege de mooiere kleuren heb ik voor het VA paneel gekozen.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Ik denk dat de meeste schermen tegenwoordig hetzelfde probleem hebben, vroeger zag je nog "echte drukknoppen" zitten, nu moet je op de rand zelf drukken, en dat is minder nauwkeurig dan een schakelaartje.
                            Maar die instellingen gebruik ik nooit, mijn scherm is gekalibreerd (dat doe ik geregeld opnieuw), en dan blijf ik van alle knopjes af, want anders klopt de kalibratie niet meer.
                            Ik gebruik zelfs de aan/uit schakelaar van het scherm niet, alles wordt tegelijk uitgeschakeld door de schakelaar op het stekkerblok waar de pc, monitor, printer, luidsprekers... op aangesloten zijn.
                            Mijn Eizo heeft schakelaars.
                            Ander nadeel: de opdruk (inkt) slijt af.
                            Kalibreren zou om de drie weken moeten gebeuren
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw scherm kopen voor mijn fotografie hobby.

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Kalibreren zou om de drie weken moeten gebeuren
                              Als ik mijn scherm elke vier weken kalibreer, dan is er geen verschil te zien.
                              Ik denk dat dat bij een scherm met led achtergrondverlichting niet zo dikwijls nodig is, omdat er zo goed als geen kleurverschuiving optreedt bij ledverlichting.
                              Dat is wel een groter probleem bij de "TL" verlichting van de vorige generatie monitors.
                              Maar als de kalibratie elke maand gebeurt, dan is er zeker geen kans dat de kleuren ondertussen teveel veranderd zijn om problemen op te leveren (het kan dus zeker geen kwaad om dat op tijd te doen).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X