Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frankrijk, maar waarheen precies.... leuke locaties gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frankrijk, maar waarheen precies.... leuke locaties gezocht

    hallo,

    ik zou binnen een aantal weken een beetje op goed geluk richting Frankrijk willen rijden. Heb eigenlijk helemaal nog geen plan, maar de bedoeling is om mooie, leuke stukjes natuur te ontdekken. Ik zou me vooral willen focussen op de fauna in het algemeen (misschien met de nadruk op vogels). Ben dus op zoek naar leuke locaties, liefst niet al te duur (zou vermoedelijk gewoon de tent meenemen en gebruik maken van campings her en der). Had zelf gedacht van misschien te starten in de buurt van Fontainebleau. Ik heb maar twee weken uitgetrokken voor deze vakantie, dus wil misschien ook wel vermijden om al te veel tijd te moeten doorbrengen met rijden. Mijn eerste gedachte was nu Frankrijk, maar eigenlijk zijn locaties in andere landen ook echt wel welkom, wil me niet blindstaren op Frankrijk

    Dus mensen die me leuke en goeie plekken kunnen aanraden waar ik eventueel wel wat mooie fauna zou kunnen tegenkomen, mogen me die altijd aanraden. Ook goeie boeken over Frankrijk zijn altijd welkom.

    Alvast bedankt voor eventuele reacties.
    Mvg,
    Kristof

  • #2
    Re: Frankrijk, maar waarheen precies.... leuke locaties gezocht

    Lac du Der Chantecoq ?

    In het goede seizoen kun je hier tienduizenden kraanvogels spotten. (vrees dat je nu te laat en te vroeg bent)
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Frankrijk, maar waarheen precies.... leuke locaties gezocht

      Vorig jaar heb ik rond deze tijd van het jaar heel wat marmotten gezien in de regio "haut-alpes".
      Nikon Df

      Comment


      • #4
        Re: Frankrijk, maar waarheen precies.... leuke locaties gezocht

        Ik geloof dat je ook flamingo's kunt spotten ergens in frankrijk Maar laat ik nu net even nietmeer weten waar juist..
        Life through a lens..

        Comment


        • #5
          Re: Frankrijk, maar waarheen precies.... leuke locaties gezocht

          Flamingo's? Les Saintes Maries de la Mer. Parc ornithologique ligt +/- 5 km van het centrum van het stadje richting Arles.
          "Just do it !"

          http://jr52.be/index.html

          Comment


          • #6
            Re: Frankrijk, maar waarheen precies.... leuke locaties gezocht

            Voila.
            Life through a lens..

            Comment


            • #7
              Re: Frankrijk, maar waarheen precies.... leuke locaties gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
              Flamingo's? Les Saintes Maries de la Mer. Parc ornithologique ligt +/- 5 km van het centrum van het stadje richting Arles.
              Voorzie dan maar heeeeeeeel veeeeeeeeeeeel muggenmelk! Het is geen grapje hoor!
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: Frankrijk, maar waarheen precies.... leuke locaties gezocht

                dank je wel voor de tips allemaal.
                Heb voorlopig 6 dagen vastgelegd in een hotelletje in de Vogezen. Spotgoedkoop, voor die prijs kon ik het echt niet laten.
                Misschien dat ik daarna nog wat verder door trek, dus leuke locaties blijven welkom (ook in de Vogezen, want ben volop info aan het zoeken op internet, maar tips van mensen die er persoonlijke ervaringen hebben blijven hoe dan ook interessanter, vind ik)

                Mvg,
                Kristof

                Comment


                • #9
                  Re: Frankrijk, maar waarheen precies.... leuke locaties gezocht

                  Aie... de vogezen...

                  Veel steden in die buurt te vermijden:


                  Je zal depressief terugkeren!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frankrijk, maar waarheen precies.... leuke locaties gezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    Aie... de vogezen...

                    Veel steden in die buurt te vermijden:


                    Je zal depressief terugkeren!
                    Wij waren reeds een paar keer in Vogezen, maar zijn nooit depressief teruggekeerd . Wij hadden wel drie jaar opeen veel regen tijdens ons verblijf, en meestal onweders.
                    Volgens de locals komt dit omdat de Vogezen de eerste 'bergen' zijn die de regenwolken tegenkomen die uit het westen komen en ze tijdens het stijgen hun vocht verliezen.
                    Toen we enkele jaren iets verder gingen, richting Doubs, was het weer van datte......
                    Misschien dat sommige mensen depri worden van wat regen, maar wij als (toen) Ierlandliefhebbers, keken daar niet naar om.
                    Bij droog weer zeer zeker een streek die de moeite is . Maar ze worden niet voor niks 'de pispot van Frankrijk genoemd' (google maar eens).
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Frankrijk, maar waarheen precies.... leuke locaties gezocht

                      depressief zal ik waarschijnlijk ook niet direct worden en tegen een beetje regen ben ik ook wel bestand. Maar hou het toch liever droog, hoor
                      ach we zien wel, het is vastgelegd, volgende week vertrek ik en we maken er gewoon het beste van. En wat er na die 6 dagen Vogezen op het plan staat, dat zullen we dan wel weer zien...misschien ben ik wel zo uitgeregend dat ik tot het zuiden van Spanje rij om op te drogen

                      Comment

                      Working...
                      X