Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgraden naar Full Frame of upgraden glas?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgraden naar Full Frame of upgraden glas?

    Ik werk nu al een jaar met een Canon 7D met Tamron 17-50 2.8 non-VC en Canon 70-200 2.8, en heb tegelijk al de mogelijkheid gehad om met een 6D en 5D MkIII te werken. Nu ben ik niet bepaald ontevreden van mijn foto's met de 7D, maar ik merk toch wel duidelijk een verschil als je gaat kijken naar de FF-toestellen.

    Nu hoor ik vaak mede-fotografen zeggen dat je veel beter kunt investeren in glas dan in een nieuwe body, iets waar ik mij wel in kan vinden. Nu vroeg ik mij wel af of dit ook slaat op de overstap van APS-C naar FF? Want dan vallen natuurlijk wel heel wel objectieven weg (vooral groothoekmodellen)

    Deze zomer kan ik terug aardig wat verdienen als jobstudent en de bedoeling is dat ik daarmee verder investeer in materiaal.
    Wat raden jullie aan?

    Overstappen naar een Full-frame? Of de glascollectie uitbreiden?
    Fujifilm x100s - Canon 7D - Tamron 17-50 2.8 - Canon 70-200 2.8 II - Sigma 50mm 1.4 - Canon 10-22 3.5/5.6 - 2x Canon Speedlite 430 exII - Cactus V5 Triggers - een lensdoekje

  • #2
    Re: Upgraden naar Full Frame of upgraden glas?

    ik denk dat je reeds twee aardige lenzen bezit. FF is inderdaad wel beter in de zin dat je hoger in de iso's kan voor je last krijgt van ruis. Als je andere lenzen koopt zorg dan dat je enkel ff lenzen koopt zodat je als je camera versleten is je lenzen kan blijven gebruiken.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Upgraden naar Full Frame of upgraden glas?

      In normale omstandigheden kan je net zo goed een crop camera gebruiken in plaats van een full-frame.
      Het is pas vanaf dat er erg weinig licht is dat je het voordeel van een full-frame goed kan gebruiken.