Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan het strand stil en (bijna) verlaten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aan het strand stil en (bijna) verlaten

    Hoi,
    Gisterochtend even lekker een rondje bij het Vuurtorenstrand gelopen. Het was nog heerlijk rustig op het strand.
    Tegelijk inspiratie opgedaan, om daar eens met een zonsondergang naar toe te gaan. Maar voorlopig eerst een paar dagfoto's.
    Het eiland aan de overkant is Walcheren.

    Aan het stand stil en (bijna) verlaten.


    Update.


    Bij voorkeur op een zwarte achtergrond bekijken. Alvast dank daarvoor.

    Groeten,
    Johan
    Last edited by Johan1956; 6 juni 2014, 09:19.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Aan het strand stil en (bijna) verlaten

    mooi, al had ik wel wat meer lucht en wat minder zand willen zien.
    daarom ook wat twijfel over de linker benedenhoek.
    croppen tot onder de wolken kan ook nog.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Aan het strand stil en (bijna) verlaten

      Mooi desolaat plaatje Johan

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Aan het strand stil en (bijna) verlaten

        Bouk en Sieg, bedankt voor de reactie. De kijkers ook bedankt , natuurlijk.
        Groeten,
        Johan
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Aan het strand stil en (bijna) verlaten

          Simplistisch goed...mooi...
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Aan het strand stil en (bijna) verlaten

            Jos , ook bedankt voor de reactie.
            Niet helemaal ter zake, maar het is mij opgevallen dat de zee, op ondiepe plaatsen een enigszins Middellandse zee-kleurtje begint te krijgen.
            Misschien de relatief hoge temperatuur van het zeewater ?
            Groeten,
            Johan
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Aan het strand stil en (bijna) verlaten

              Mooi plaatje, al zou ik minder voorgrond genomen hebben. De bovenste helft alleen is zeker al voldoende.

              Maar wat die kleur betreft; het toont volgens mij te groen, vooral zichtbaar in de lucht en de zee. Ik heb speciaal voor deze foto mijn scherm nog eens gecalibreerd en ook hierna een te groene kleur hier.
              Het is me bij meerdere van jouw foto's trouwens al opgevallen dat de kleuren eigenaardig toonden (althans hier op mijn goedkoop schermpje, dus daar kan het ook aan liggen).

              Als anderen dit ook opmerken misschien je schermcalibratie eens overdoen.

              Vriendelijke groeten,
              Geert

              Comment


              • #8
                Re: Aan het strand stil en (bijna) verlaten

                Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                Mooi plaatje, al zou ik minder voorgrond genomen hebben. De bovenste helft alleen is zeker al voldoende.

                Maar wat die kleur betreft; het toont volgens mij te groen, vooral zichtbaar in de lucht en de zee. Ik heb speciaal voor deze foto mijn scherm nog eens gecalibreerd en ook hierna een te groene kleur hier.
                Het is me bij meerdere van jouw foto's trouwens al opgevallen dat de kleuren eigenaardig toonden (althans hier op mijn goedkoop schermpje, dus daar kan het ook aan liggen).

                Als anderen dit ook opmerken misschien je schermcalibratie eens overdoen.

                Vriendelijke groeten,
                Geert
                Hoi Geert,
                Bedankt voor de opmerkingen.
                Toevallig heb ik mijn scherm vorige week gecalibreerd, dus ik vrees dat ik het vooral bij mezelf moet zoeken.
                De groenige waas daar heb je zeker gelijk in. Daarom nog eens goed gekeken, en een aanpassing en update gemaakt.
                De compo heb ik weloverwogen op deze manier gedaan, om de leegte meer te benadrukken. Ik begrijp wat je bedoelt om er voorgrond af te halen, maar dan wordt het een foto die ik niet voor ogen had.
                Maar geen probleem met het andere inzicht, hoor. Het is altijd goed om over ander zienswijzen na te denken.
                Groeten,
                Johan
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment

                Working...
                X