Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

XQD 32 GB of SanDisk Extreme PRO 32 GB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • XQD 32 GB of SanDisk Extreme PRO 32 GB

    Ben na da aankoop van mijn D4s aan een beetje extra geheugen toe.
    Tot nu toe met Sandisk Extreme 60MB/s gewerkt 3x16 en 1x8 GB zeer tevreden.
    Nu ik een snelle camera heb die iets meer geheugen vreet moet ik bijkopen.
    Ga ik voor de nieuwe SanDisk Extreme PRO 32GB / 160MB/s 175€
    Of voor de nieuwe Sony of Lexar XQD 32GB 125 /168 of 185MB/s
    prijzen varieren dan van 119€ tot 234€

    Ik ben geen full time sport of postduif fotograaf, maar wil wel de snelheid van mijn camera af en toe kunnen benutten.
    Huwelijken, communicanten, sportende kids en honden zijn mijn trouwe klanten.

    Heb al heel wat gelezen, de po XQD willen nooit meer CF gebruiken
    De die hard CF gebruikers vinden XQD totale nonsens en schrijven het nu al ten dode op.

    Koop ik nu de ondertussen tragere basiskaart van 125MB/s en een cardreader
    En loop ik met 2 verschillende kaarten in mijn toestel
    Of blijf ik bij de trouwe Sandisk CF kaarten die ook al een flink pak sneller zijn dan mijn huidige kaarten.
    En blijf ik bij één soort in mijn tas.
    Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

  • #2
    Waarschijnlijk ga je hier dezelfde antwoorden krijgen als de pro's en contra's op andere forums.

    Ik ben echter wel benieuwd hiernaar. Werk zelf met CF-kaarten, maar dat komt vanwege een combi met D800.

    'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

    Comment


    • #3
      Re: XQD 32 GB of SanDisk Extreme PRO 32 GB

      Mijn gedacht, een D4s is tegenwoordig het toestel met de grootste buffer die er bestaat (100 RAW bestanden)
      dus is het eigenlijk geen noodzaak supersnelle geheugenkaarten te kopen, tenzij je (met een aangepaste kaartlezer)
      wat sneller je bestanden naar je computer wil overzetten.
      Ik zweerde vroeger ook bij CF kaarten, maar heb bij wijze van test toch maar eens over gestapt naar Sandisk SDHC (95MB/sec.)
      nog nooit ondervonden dat die dingen te traag zouden zijn.
      Reden voor mijn overstap is eigenlijk dat ik voor deze een connectie heb op mijn Ipad air, wat met CF niet mogelijk was.

      Comment


      • #4
        Re: XQD 32 GB of SanDisk Extreme PRO 32 GB

        Eenmaal XQD 32 GB gebruikt....wil je nooit meer anders.
        Wel de Sony nemen en geen Lexar!
        Van de laatste breken na wat gebruik plastic stukjes af, en dat wil je niet in je camera/cardreader hebben.
        Rinus

        Comment


        • #5
          Re: XQD 32 GB of SanDisk Extreme PRO 32 GB

          Je moet gewoon de snelste kaarten er in steken. Een tragere kaart in mijn D4 en ik merk het direct. Hoe sneller de kaart hoe beter zou ik zeggen.
          Toegeven de XQD is de snelste kaart. Vind ze (te) duur maar dat moet je er voor over hebben als je met een D4s werkt.
          Het is een pro body en alle randapparatuur moet ook pro zijn.
          2 x Nikon Z6 met wat glas
          www.janvanginkel.be

          Comment


          • #6
            Re: XQD 32 GB of SanDisk Extreme PRO 32 GB

            Thanks. Voor de info.
            Ik heb me toch laten verleiden door de Sandisk Extreme Pro 160mb/s kaart. Met name om de betrouwbaarheid van Sandisk en de comformiteit van mijn kaarten. Hij trekt zijn buffer merkelijk sneller leeg dan mijn oude kaarten.
            Ik laat binnenkort nog wel een weten hoe ze bevalt
            Na een XQD te hebben getest van een vriend.




            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

            Comment


            • #7
              Re: XQD 32 GB of SanDisk Extreme PRO 32 GB

              Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
              Je moet gewoon de snelste kaarten er in steken. Een tragere kaart in mijn D4 en ik merk het direct. Hoe sneller de kaart hoe beter zou ik zeggen.
              Toegeven de XQD is de snelste kaart. Vind ze (te) duur maar dat moet je er voor over hebben als je met een D4s werkt.
              Het is een pro body en alle randapparatuur moet ook pro zijn.
              Nonsens. Het is niet omdat je een fototoestel hebt van X of Y -type uit de Zde reeks dat je je ook het duurdere aanvullend materiaal moet kopen.
              XQD staat nog in de kinderschoenen en is inderdaad veel te duur voor wat het is. Iemand die 20 foto's na elkaar wil nemen kan dat evengoed met een snelle CF-kaart als met de XQD.
              Komt er natuurlijk ook op aan dat je rekening houdt met datgene je wenst te doen. Maar ik ben er ook heilig van overtuigd dat je niettegenstaande de superdure XQD je wel kan in slagen en in slaagt om plots vast te stellen dat je fototoestel vertraagt in opnemen van foto's. Weliswaar later dan met gewonde CF-kaarten.
              Maar het is niet zo omdat je kan rijden met een allerduurste porche, je dan ook nog eens moet gekleed zijn door de allerduurste merken en je benzine haalt bij de allerduurste pomp.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                'Helaas' is het wel zo dat je op de PRO-Bodies ook het PRO-aanvullende materiaal wilt gebruiken om alle features uit de body te halen. Dus max. snelheid van de kaarten, waarover we het in dit topic hebben. En 'helaas' is dat duurder dan 'gewoon' spul.
                Daarom wil ik graag weten waarom ik niet meer terug zou willen wanneer ik de XQD- kaart geprobeerd heb. Tot op heden nog geen mogelijlheid gehad om te testen. En met mijn CF-kaarten klaag ik nog niet (zeker niet op de D4), maar wanneer ik beter kan...

                Ennuh die voorbeelden zijn niet echt navenant hé. Koop een Porsche en leg er lekker Halfords eigen merk banden onder... Da's vergelijken!!!

                'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                Comment


                • #9
                  Re: XQD 32 GB of SanDisk Extreme PRO 32 GB

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
                  Je moet gewoon de snelste kaarten er in steken. Een tragere kaart in mijn D4 en ik merk het direct.
                  Wat merk je dan direct ?

                  Comment

                  Working...
                  X