Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera met Wifi automatisch uploaden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera met Wifi automatisch uploaden

    Hallo !
    Ik zit met volgende vraag :
    Is het mogelijk om een camera met ingebouwde wifi een foto die getrokken werd automatisch te laten versturen naar een lokale PC op hetzelfde netwerk geconnecteerd ?

    Bedoeling is om getrokken foto’s onmiddellijk op te slaan op de computer en via deze weg op een scherm te tonen zonder dat er extra handelingen van de fotograaf nodig zijn.

    Is dit 'een brug te ver' of zijn er, indien dit niet mogelijk zou zijn, andere mogelijkheden die jullie zien om dit te verwezenlijken ?

    Alvast dank !
    Groeten,
    Erik

  • #2
    Re: Camera met Wifi automatisch uploaden

    Geen ervaring mee - maar er zijn camera's met wifi, NFC en zelfs blauwtand. En er zijn ook geheugenkaartjes met wifi op de markt. Wellicht staan er hier op 't forum al commentaren omtrend.

    Comment


    • #3
      Re: Camera met Wifi automatisch uploaden

      Mijn Samsung NX300 en Canon 6D hebben Wifi.

      Comment


      • #4
        Re: Camera met Wifi automatisch uploaden

        Ik denk niet dat dit reeds volledig automatisch kan. Met mijn Sony A6000 kan ik draadloos beelden
        naar de PC sturen, maar daarvoor moet ik dit eerst in de camera menu activeren, ieder keer als ik foto's
        wil doorsturen.
        Rudi

        Comment


        • #5
          Re: Camera met Wifi automatisch uploaden

          Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
          Ik denk niet dat dit reeds volledig automatisch kan. Met mijn Sony A6000 kan ik draadloos beelden
          naar de PC sturen, maar daarvoor moet ik dit eerst in de camera menu activeren, ieder keer als ik foto's
          wil doorsturen.
          Rudi
          'k Heb het eens uitgetest. Kon vlot mijn foto's overzetten naar mijn smartphone. Daarna kunnen de foto's gedeeld worden
          met verscheidene online media.
          Rudi

          Comment


          • #6
            Re: Camera met Wifi automatisch uploaden

            Ja via eos utility...
            Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

            Comment

            Working...
            X