Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over scherpstellen Sony DSC-HX300 .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag over scherpstellen Sony DSC-HX300 .

    Ik heb een vraag over een Bridge-camera Sony DSC-HX300 .
    Mijn compactje is binnen voor een herstelling , normaal gebruik ik een eos 70D maar omdat ik terug last heb van een oud pols blessure moet ik even foto's nemen met een toestel dat minder zwaar is wegens overbelasting .Zondag moet ik het toestel gebruiken en wou het vandaag wat uittesten omdat ik het toestel niet ken .
    Ik het toestel even getest ik wou macro foto's nemen maar bij het uitzoomen stelde het toestel niet scherp ook niet dat ik zelf scherp stel en de auto af zet .Bij gewone foto's doet het toestel het wel goed er staat geen macro functie op het toestel normaal kan men met elk toestel een foto van heel dichtbij maken iemand een idee wat ik fout doe ? De actie foto's zijn ook niet wat ze moeten zijn maar dat was te verwachten uiteindelijk is het geen reflex camera . tips voor actie foto's zijn ook welkom , met de reflex lukken de actie foto's wel .

  • #2
    Re: Vraag over scherpstellen Sony DSC-HX300 .

    Hallo Maudy,

    Ik heb net even m'n HX300 erbij gehaald ...
    In de uiterste groothoekstand (24mm) kan je scherpstellen tot tegen de lens - afstand = 0 cm
    Op 135mm is die afstand al 20cm.
    Hoe meer je uitzoomt, hoe groter de afstand tot je onderwerp dus wordt.
    Er staat wel een macro-functie op het toestel hoor.

    Als je de i-stand of i+ stand gebruikt herkent het testel automatisch als je een macrofoto wil maken.

    Voor actiefoto's is de HX300 niet echt bedoeld, maar je kan toch wel goede resultaten behalen hoor. Zet de iso op 400-800 zodat je een voldoende hoge sluitersnelheid hebt als je veel zoom gebruikt.

    succes,
    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Vraag over scherpstellen Sony DSC-HX300 .

      Bedankt voor de tips ik ga het straks eens nakijken op 24 mm lukte het . bij de verre afstand zat ik op meer dan 135 mm ik kan de foto's niet meer nakijken want ik het ze gewist omdat ze zo slecht waren . Ik had de M stand gebruikt omdat ik die gewend ben van de reflex camera ik wou ze eerst nemen op de SCN stand maar daar zag ik geen macro staan vandaar dat ik dacht dat die functie niet aanwezig was . Gisteren avond zag ik dat er ook een functie op zit voor snelle opname ( burstmode ) ik zal dat ook eens een keertje proberen voor actie foto's . Heb jij nog tips om foto's te maken in een zaal zondag moet ik enkele foto's maken op de wereldadoptie dierendag . Bij de actie foto's zat het probleem in de iso want die wou ik zo laag mogelijk houden ik ga jouw raad opvolgen en eens proberen met de iso waarde dat jij zegt tussen de 400 en de 800 . Ik heb de handleiding gelezen van de Sony maar daar staat weinig nuttige info in dan heb ik gezocht op U tube maar daar vond ik ook niet veel . over de Eos 70 D vind je veel filmpjes waar je wat van kan opsteken .

      Comment

      Working...
      X