Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over scherpstellen .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag over scherpstellen .

    Ik heb een vraag over een Bridge-camera Sony DSC-HX300 .
    Mijn compactje is binnen voor een herstelling , normaal gebruik ik een eos 70D maar omdat ik terug last heb van een oud pols blessure moet ik even foto's nemen met een toestel dat minder zwaar is wegens overbelasting .Zondag moet ik het toestel gebruiken en wou het vandaag wat uittesten omdat ik het toestel niet ken .
    Ik het toestel even getest ik wou macro foto's nemen maar bij het uitzoomen stelde het toestel niet scherp ook niet dat ik zelf scherp stel en de auto af zet .Bij gewone foto's doet het toestel het wel goed er staat geen macro functie op het toestel normaal kan men met elk toestel een foto van heel dichtbij maken iemand een idee wat ik fout doe ? De actie foto's zijn ook niet wat ze moeten zijn maar dat was te verwachten uiteindelijk is het geen reflex camera . tips voor actie foto's zijn ook welkom , met de reflex lukken de actie foto's wel .

  • #2
    Re: Vraag over scherpstellen .

    Bij de meeste compacte en bridge toestellen kan er minder dichtbij scherpgesteld worden in de "langste stand" van de lens, in de breedste stand kan je dus dichterbij scherpstellen.
    Maar dan moet je heel dichtbij komen om het onderwerp groot genoeg in beeld te krijgen.
    Dat is natuurlijk niet echt handig als je bijvoorbeeld kleine beestjes wil fotograferen, maar het is spijtig genoeg niet anders.

    Bij de meeste zoomlenzen voor reflexcamera's is de kortste scherpstelstand ongeveer hetzelfde in de breedste als in de langste stand (maar daar kan ook wel wat verschil opzitten).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment

    Working...
    X