Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix TZ35 - waardeloos in het donker? Alternatief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix TZ35 - waardeloos in het donker? Alternatief?

    Nieuw op het forum dus hallo aan iedereen !

    Wil me een compacte digitale camera aanschaffen en mijn oog viel op de Panasonic Lumix TZ35. Na het internet wat af te schuimen, las ik echter dat deze in donkere ruimtes moeite heeft om scherpe foto's te maken.
    Iemand die hier ervaringen mee heeft? Eventueel alternatief? Het budget is max. 200€ en de camera moet dienen voor volgende zaken:

    - Foto's op fuiven (dus donkere ruimtes met partyverlichting)
    - Filmen in HD op fuiven (wat met de kwaliteit van het geluid?)
    - Standaard vakantiekiekjes (dus veel zon)

    Alvast bedankt voor de reacties!

  • #2
    Re: Panasonic Lumix TZ35 - waardeloos in het donker? Alternatief?

    Een camera met kleine sensor zal steeds moeite hebben in donkere situaties. De Nikon P330 heeft een iets grotere sensor en zal dus wat beter presteren bij weinig licht. Die kost wel €219 bij Camerashop.be.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Lumix TZ35 - waardeloos in het donker? Alternatief?

      Als de camera echt moet dienen om foto's te maken op fuiven, dan zal je toch wat meer geld moeten uitgeven voor een camera met een nog grotere sensor en een zo lichtsterk mogelijke lens.
      Er zijn tegenwoordig ook compacte camera's die daaraan voldoen, maar die zijn niet goedkoop.

      Voor de standaard vakantiekiekjes moet je zeker een toestel kopen met een zoeker, want als je in volle zon foto's wil maken terwijl je op het schermpje moet kijken, dan zie je gewoonlijk niet wat er op de foto zal komen.

      Als je tijdens fuiven het geluid zo goed mogelijk mee wil opnemen tijdens het filmen, dan zijn externe microfoons een betere oplossing dan de ingebouwde.
      Hou dan zeker rekening met de auteursrechten (Sabam) als je die filmpjes ergens online zet (je zou anders wel eens een flinke boete kunnen krijgen).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic Lumix TZ35 - waardeloos in het donker? Alternatief?

        Ik ben er me van bewust dat ik voor +/- 200€ geen professionele kwaliteit kan halen. Dat is dan ook de bedoeling niet...
        De bedoeling is om een zo goed mogelijke compacte digitale camera aan te schaffen die het zowel goed doet in donkere ruimtes als in omgevingen met veel zon.
        De Panasonic Lumix TZ35 leek me prijs/kwaliteit de beste keuze, maar op verschillende websites las ik dat deze het moeilijk had in donkere ruimtes (slecht scherpstellen e.d.).
        Wil dus eigenlijk gewoon weten of de mede-forumleden met dergelijke camera dit ook zo ervaren en dit dus effectief aan de camera ligt of eerder aan de handeling van de persoon die hem bedient.
        Indien aan de camera, wat is het beste alternatief voor bovenstaand budget?

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic Lumix TZ35 - waardeloos in het donker? Alternatief?

          U zal toch de bovenstaande reacties van B B en Rudy Maes serieus moeten nemen anders heeft het voor anderen geen zin om verder op uw vraag in de gaan.

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic Lumix TZ35 - waardeloos in het donker? Alternatief?

            Compacts in Uw prijscategorie zullen nooit snelheidsbeesten zijn, zeker niet bij weinig licht.
            Dat "hunten" (=moeite bij scherpstellen) zal wel bij iedere compact van rond de €200 voorkomen.
            Nochthans is de TZ35 een goede camera als je de prijs/kwaliteit vergelijkt met andere compacts.
            Zelf heb ik de Lumix TZ40 en ik ben er zeer tevreden over. (Heb wel geen ervaring met concerten)

            Hier hebt U een voorbeeld van een foto met de TZ35 genomen in een donkere ruimte.
            Sample image taken with a Panasonic Lumix TZ35 / ZS25. These samples and comparisons are part of my Lumix TZ35 / ZS25 review at: www.cameralabs.com/reviews/Panasonic_Lumix_DMC_TZ35_ZS25/ Feel free to download the original image for evaluation on your own computer or printer, but please don't use it on another website or publication without permission from www.cameralabs.com/

            En hier een indoor video
            Sample movie filmed with the Panasonic Lumix TZ35 / ZS25 in its 1080i mode. This video is part of my Lumix TZ35 / ZS25 review at Camera Labs. You can find my review…


            Rudi
            Last edited by rudimaes; 30 mei 2014, 05:04.

            Comment

            Working...
            X