Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belofte maakt schuld - voor Notex ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belofte maakt schuld - voor Notex ;)

    Voila, effe met de duster er over geweest en de nieuwe banaantjes ingeplugd:

    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Belofte maakt schuld - voor Notex

    Verzorgd afgewerkt, wat je zelf doet, doe je meestal.........

    Comment


    • #3
      Re: Belofte maakt schuld - voor Notex

      Keurig gedaan.
      Spijtig dat je er niets meer van zult zien, of ga je de foto afprinten en boven de luidspreker hangen ?

      Comment


      • #4
        Re: Belofte maakt schuld - voor Notex

        Proper werk!
        Ook de vloer

        Goed gedaan Marc.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Belofte maakt schuld - voor Notex

          Da's nog es een idee !
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Belofte maakt schuld - voor Notex

            Ik heb wel een goede tutorial op YouTube gevonden - ik durf meestal wel aan zulke dingen te beginnen, maar weet niet altijd aan wie raad te vragen. Daarom kom ik dikwijls hier, of zoek ik op tinternet

            De AV installatie is nu ook netjes geworden: alles in een afsluitbare kast, met indraaiende deuren en alle kabels netjes gedeeltelijk opgebonden en achteraan in de kast. Voldoende koelingsruimte voor de versterker - en als de installatie speelt, is de kast volledig open. Maar zoals gezegd, indraaiende deuren, dus die staan nooit in de weg.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Belofte maakt schuld - voor Notex

              Mooi gedaan! Welke luidspreker is dat?
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Re: Belofte maakt schuld - voor Notex

                Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                Mooi gedaan! Welke luidspreker is dat?
                Bowers & Wilkins 804 Diamond


                Last edited by Alfa Centauri; 30 mei 2014, 21:44.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Belofte maakt schuld - voor Notex

                  Marc, dit is inderdaad proper afgewerkt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Belofte maakt schuld - voor Notex

                    Ziet er mooi verzorgd uit Marc Deze B&W aansluitingen zijn overduidelijk gemaakt voor spades of banaanstekkers en absoluut niet voor blote draad.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Belofte maakt schuld - voor Notex

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Ziet er mooi verzorgd uit Marc Deze B&W aansluitingen zijn overduidelijk gemaakt voor spades of banaanstekkers en absoluut niet voor blote draad.
                      Eigenlijk wel, maar je moet het dan wel goed doen ... Als je op de foto in de andere post kijkt, dan zie je dat net boven het vlak dat als "moer" is aangeduid een gat dwars door de tige geboord is : het is de bedoeling dat je de gestripte draad door dat gat steekt, en dan het zaakje aanspant.
                      Die luidspreker"vezels" rond de tige draaien is niet de bedoeling...
                      Alle B&W aansluitingen zijn op die manier gemaakt. Zelfs die van mijn simpel paar 686-luidsprekers.
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Belofte maakt schuld - voor Notex

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Eigenlijk wel, maar je moet het dan wel goed doen ... Als je op de foto in de andere post kijkt, dan zie je dat net boven het vlak dat als "moer" is aangeduid een gat dwars door de tige geboord is : het is de bedoeling dat je de gestripte draad door dat gat steekt, en dan het zaakje aanspant.
                        Die luidspreker"vezels" rond de tige draaien is niet de bedoeling...
                        Alle B&W aansluitingen zijn op die manier gemaakt. Zelfs die van mijn simpel paar 686-luidsprekers.
                        Ik zie inderdaad de uitsparingen in die foto. Hoeveel mm² kan je daar dan door krijgen zonder al teveel gefriemel?

                        Op mijn Focal speakers zitten WBT connectoren met een 10mm² gat dwars door de bout.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Belofte maakt schuld - voor Notex

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Ik zie inderdaad de uitsparingen in die foto. Hoeveel mm² kan je daar dan door krijgen zonder al teveel gefriemel?

                          Op mijn Focal speakers zitten WBT connectoren met een 10mm² gat dwars door de bout.
                          Voor dikke kabel zal het inderdaad niet lukken, en zal je het anders moeten doen. Maar in de woonkamer zit er 4 mm2 kabel door, zonder probleem, heeft nog behoorlijk wat "speling". Voor mijn slaapkamer is het 1.5 mm2 kabel en dat is helemaal geen probleem.

                          In theorie heeft een 10mm2 kabel een diameter van een kleine 4 mm., maar het zijn die vezeltjes die het lastig maken. Ik heb het niet gemeten, maar ik denk dat dat gaatje niet veel groter is dan dat : dus dat lukt zeker niet...

                          Enig nadeel van dit systeem is als je het vaak moet los en vastmaken, je telkens de kabels moet strippen (want die heb je zeker beschadigd dan). Hier is dat dus geen probleem, want die dingen blijven staan waar ze staan.
                          Last edited by polleke_cgc; 31 mei 2014, 09:11.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Belofte maakt schuld - voor Notex

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Voor dikke kabel zal het inderdaad niet lukken, en zal je het anders moeten doen. Maar in de woonkamer zit er 4 mm2 kabel door, zonder probleem, heeft nog behoorlijk wat "speling". Voor mijn slaapkamer is het 1.5 mm2 kabel en dat is helemaal geen probleem.

                            In theorie heeft een 10mm2 kabel een diameter van een kleine 4 mm., maar het zijn die vezeltjes die het lastig maken. Ik heb het niet gemeten, maar ik denk dat dat gaatje niet veel groter is dan dat : dus dat lukt zeker niet...

                            Enig nadeel van dit systeem is als je het vaak moet los en vastmaken, je telkens de kabels moet strippen (want die heb je zeker beschadigd dan). Hier is dat dus geen probleem, want die dingen blijven staan waar ze staan.
                            Losse vezeltjes zijn inderdaad een PITA Mijn AV versterker in de living heeft een 5V voedingsuitgang voor de bijgeleverde RF afstandsbedieningsadapter en door een verhuis is deze stukgegaan en moet die gerepareerd worden. Dit betekent dat ik alle luidsprekerdraden moet losmaken Ik ben al aan het uitkijken naar een aparte voeding voor de afstandsbedieningsadapter om dit probleem te omzeilen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Belofte maakt schuld - voor Notex

                              Ik heb deze tutorial gevolgd - je moet het vooral rustig aan doen en zorgen dat je geen vezeltjes breekt - ik heb het eerst eens uitgetest op een los stuk kabel. Daarna ook een flink aan getrokken: wonder boven wonder: het zit muurvast.

                              Op ongeveer 50" in het filmpje zie je hoe je de vezeltjes moet omplooien - ze moeten precies van lengte zijn zodat je geen vezeltjes in de schroefdraad krijgt.

                              Quick guide of how to attach the Oehlbach Solution 5 3020 Bananas to Rattle Snake 6 Speaker Cable. Background music: Jean Michel Jarre - Aero
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X