Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitssnelheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitssnelheid

    In het topic over de D1MKII staat er iets de beperkte flitssnelheid.
    Ik heb nu een 10D firmware op mijn toestel staan, maar als ik de flitser op high-speed zet is het geen probleem om te flitsen op 1/4000'
    Nu weet ik niet wat het toestel doet als die firmware er niet opzit, of hoever kan je met de D10 gaan?? Bedenkingen?

    Kan ik ook met de 420EX mijn flitscompensatie instellen op mijn toestel? Omdat de flits soms te weinig geeft en ik graag een beetje meer wil flitsen.. of gaat dit mss met een nieuwere hack?

  • #2
    De 10D heeft ook high-speed synch nodig om aan 1/500 te flitsen...

    Op de 300D kan je (in elk geval zonder hack) geen flitscompensatie instellen. Met een 420EX kan dat niet, dus daarvoor heb je zijn grotere broertje de 550EX nodig. Op die flits kun je wel flitscompensatie instellen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      dacht het nog wel, vind het toch wel vreemd tot ik tot 1/4000e kan flitsen... en de belichting is daarbij ook correct.

      Comment


      • #4
        Dat is nu net het nut van die high-speed sync

        Je krijgt echter niet gegarandeerd goie foto's aangezien de camera hier gewoon probeert de sluiter te flits aan te sturen in de korte periode dat de sluiter open staat.
        Daarnaast moet je ook weten dat je bij flitsfoto's niet de regel van 1/brandpuntsafstand moet nemen om de sluitertijd te berekenen. De flits is zodanig krachtig en kort dat je bijna altijd een "bevroren" foto krijgt...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Originally posted by CooMa
          Daarnaast moet je ook weten dat je bij flitsfoto's niet de regel van 1/brandpuntsafstand moet nemen om de sluitertijd te berekenen. De flits is zodanig krachtig en kort dat je bijna altijd een "bevroren" foto krijgt...
          hangt ervanaf he. Als je je flits 'full' gebruikt dan zal dat wel. Maar als je de flits 'zachtjes' gebruikt (een beetje zoals een invul flits) dan weet ik het zo nog maar niet.
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

          Comment


          • #6
            Originally posted by Perrush
            hangt ervanaf he. Als je je flits 'full' gebruikt dan zal dat wel. Maar als je de flits 'zachtjes' gebruikt (een beetje zoals een invul flits) dan weet ik het zo nog maar niet.
            Vandaar dat ik zei bijna altijd...

            Het gaat hem vooral over de duur van de flits zelf, minder over de lichtopbrenst. Die flits duurt 1/1000 sec of minder. Dat is nu net hetgene de sensor (bij echt donkere omstandigheden) zal opvangen. De niet belichte tijd gaat dan enkel de foto wat donkerder maken, maar zal minder zorgen voor beweginsgonscherpte (begin nu niet over sluitertijden van 1 sec )
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment

            Working...
            X