Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips bij het fotograferen ACHTERAAN op de motor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips bij het fotograferen ACHTERAAN op de motor

    Ik krijg de fantastische kans om foto's te nemen tijdens de triathlon te Brugge vanop de motor.
    Hoe zou ik dat het beste aanpakken.
    Ik werk met Sony@77 met Tamron lens 18-270mm. Met deze lens heb ik toch wel voldoende mm. veronderstel ik.
    grt. Ria

  • #2
    Re: Tips bij het fotograferen ACHTERAAN op de motor

    Met een 18-270mm heb je meer dan voldoende lengte, het is niet de bedoeling dat je van heel veraf foto's maakt als je achterop een motorfiets zit.
    Het zal trouwens erg moeilijk worden om de camera voldoende stil te houden als je op 270mm fotografeert terwijl de motor rijdt (die 270mm moet je nog vermenigvuldigen met de cropfactor van je camera).

    Je kan dus beter dichterbij komen en met kortere brandpuntsafstanden werken.
    En zorg dat je niet van de motor valt, als het de eerste keer is dat je mee rijdt, en dat je dan ondertussen ook nog foto's moet maken, dan kan je best erg voorzichtig zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Tips bij het fotograferen ACHTERAAN op de motor

      Bedankt voor je reactie, het is niet de eerste keer dat ik op de motor zit. Wel de eerste keer dat ik foto's neem achterop.
      Misschien ook beter om de snelheid van de fietser aan te houden ?
      grt.Ria

      Comment


      • #4
        Re: Tips bij het fotograferen ACHTERAAN op de motor

        Het is inderdaad best dat de motor tijdens het fotograferen ongeveer even snel rijdt als de fietser(s).
        Dan kan je met wat geluk perfecte panningfoto's maken als de baan vlak genoeg is (een motor met zachte vering en weinig trillingen kan dan ook nog helpen).

        Maak goede afspraken met de motorrijder, zodat die niet plots gas geeft terwijl je het niet verwacht.
        Het hangt er ook vanaf welk type motor het is, bij de ene zit je als passagier wat steviger (veiliger) "in het zadel" dan bij de andere (bij bijvoorbeeld een Goldwing zal je niet zo snel achterover van de motor vallen).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Tips bij het fotograferen ACHTERAAN op de motor

          Het is een BMW, dus wat dat betreft is dat waarschijnlijk geen probleem.
          Bedankt voor je goeie raad
          grt. Ria

          Comment


          • #6
            Re: Tips bij het fotograferen ACHTERAAN op de motor

            ik zou op voorhand al eens gaan oefenen...

            Want meerijden is iets anders dan meerijden en foto's nemen...
            is de bmw rijder het gewend?

            want jij gaat constant naar achter proberen te draaien om foto's te nemen.
            dus jij gaat met jouw gewicht altijd proberen de motor in een bocht te duwen.
            als de bocht naar links gaat , en jij wringt naar rechts voor de foto te kunnen nemen, dan krijgt de bestuurder het plots lastig
            ('k had ooit een duo rijder die dat probeerde, en in haarspeldbochten is dat vrij lastig plots).
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #7
              Re: Tips bij het fotograferen ACHTERAAN op de motor

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              ik zou op voorhand al eens gaan oefenen...

              Want meerijden is iets anders dan meerijden en foto's nemen...
              is de bmw rijder het gewend?

              want jij gaat constant naar achter proberen te draaien om foto's te nemen.
              dus jij gaat met jouw gewicht altijd proberen de motor in een bocht te duwen.
              als de bocht naar links gaat , en jij wringt naar rechts voor de foto te kunnen nemen, dan krijgt de bestuurder het plots lastig
              ('k had ooit een duo rijder die dat probeerde, en in haarspeldbochten is dat vrij lastig plots).
              Ik heb altijd mijn duo's geleerd van binnenkant bocht mee te kijken, maar dan ga je niet veel foto's maken. ik denk dat elkaar goed aanvoelen in dat geval wel belangrijk is en misschien is een goede intercom ook geen slecht idee om vlot dingen te kunnen afspreken en bewegingen aan te kondigen, zowel van de bestuurder naar u als van u naar de bestuurder.

              Comment


              • #8
                Re: Tips bij het fotograferen ACHTERAAN op de motor

                Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                Ik heb altijd mijn duo's geleerd van binnenkant bocht mee te kijken, maar dan ga je niet veel foto's maken. ik denk dat elkaar goed aanvoelen in dat geval wel belangrijk is en misschien is een goede intercom ook geen slecht idee om vlot dingen te kunnen afspreken en bewegingen aan te kondigen, zowel van de bestuurder naar u als van u naar de bestuurder.
                Mijn vrouw is al mee met dat feest.
                Een andere vriendin heb ik geleerd om mij goed vast te houden.
                maar die jonge man wou zich perse vast houden aan de handvaten achter hem, en blijf zoveel mogelijk kaarsrecht zitten (lekker stijf zitten)...

                ach, ben benieuwd naar je bevindingen en resultaten.
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: Tips bij het fotograferen ACHTERAAN op de motor

                  Bedankt voor de bijkomende raadgevingen. Wanneer het zo ver is zal ik enkele foto's posten.
                  grt. Ria

                  Comment

                  Working...
                  X