Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pasfoto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pasfoto

    Hoe maken jullie pasfoto's? Welk programma?

  • #2
    Re: pasfoto

    opgelost. Gimp met plugin IDphoto.

    Comment


    • #3
      Re: pasfoto

      Ik snap de vraag niet zo goed. Je moet die fotootjes in het juiste format toch gewoon afdrukken. Het uitsnijden doe ik dan in Photoshop en afdrukken ook vanuit PS.
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: pasfoto

        Het gaat inderdaad om het juiste formaat, dat per land kan verschillen. Als je gaat zoeken naar ID Photo vind je nog andere programma's die hetzelfde doen, o.a. ook voor Mac vind je apps als Passport Photo (€ 4.49) en ID Photo (€14.99). Het laatste geeft blijkbaar wel de meeste mogelijkheden, hoewel er geen specifieke module voor België is, wel bv voor Nederland. Ik zou de job ook in Photoshop doen, hoewel ik wil aannemen dat als je dit op regelmatige basis (semipro?) wil doen een specifiek programma nuttig kan zijn. Ik vermoed dat de lokale fotograaf ook met zoiets werkt.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: pasfoto

          Voor pasfoto's in België zijn er naast het formaat ook andere vereisten (link).

          Weghalen achtergrond en schaduwen heb ik ook met PS gedaan. Afgeprint met een inktjet op fotopapier.
          D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

          Comment


          • #6
            Re: pasfoto

            Bedankt voor die link: nuttige informatie! Inderdaad, het gaat over meer dan alleen maar het formaat; da's voor de andere landen ook zo. Gek dat die commerciële programma's geen gegevens hebben voor België.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X