Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is een goede fotoprinter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat is een goede fotoprinter?

    Ik ben op zoek naar een goede fotoprinter.
    Hij zou mee moeten op locatie, dus alleen fotoprinter of een kleine all in one. Max formaat dat hij moet printen is A4.
    budget:.. voor kwaliteit betaal je..
    Hij zal gebruikt worden als tweede printer dus gaat niet heel veel moeten werken.

    Met welke hebben jullie goede ervaringen? of welke zouden jullie me aanraden?
    Photography = see the world through someone`s eyes

  • #2
    Re: wat is een goede fotoprinter?

    Alle printers die minstens 5 inktpatronen hebben, dus geen printers met maar 4 patronen. Liever nog 6 patronen of meer. Canon is een heel goede keuze.
    Last edited by stefaand; 5 juni 2014, 12:17.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #3
      Re: wat is een goede fotoprinter?

      Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      Alle printers die minstens 5 inktpatronen heeft, dus geen printers met maar 4 patronen. Liever nog 6 patronen of meer. Canon is een heel goede keuze.
      Sluit mij aan.
      Ik neem op weekend en op reis m'n Canon MG 5250 (5 patronen) mee. Op wifi via de mifi router of de router van de vakantie locatie werkt dat ook voor je tablet en smartphone.
      Routebeschrijvingen en kaarten afdrukken of kopieren, fototootje afdrukken om kado te doen, ik kan nog altijd niet 'paperless'.
      Ondertussen zijn er andere modellen maar kijk toch even uit of je betaalbare 3th party cartridges vindt.

      Comment


      • #4
        Re: wat is een goede fotoprinter?

        Ik zoek ook een goede fotoprinter.Moet goede zwart-wit foto's afdrukken.(ook in A3 formaat).Graag ook info over fotopapier voor zwart-wit foto's.Momenteel heb ik een Canon MG 5250.Krijg geen goede zwart-wit foto's afgedrukt !!!. Zou graag bij Canon blijven.
        Sony a-77-Sony A99 II-Sony 70-300 G-SSM-KM 17-35 f/2.8-4 Tamron 90 mm/2.8 Macro Tamron 180 mm/3.5 Macro-Tamron 200-500mm-Tamron 28-75 mm Sony 16-50 SSM 2.8

        Comment


        • #5
          Re: wat is een goede fotoprinter?

          Oorspronkelijk geplaatst door tuintjens Bekijk bericht
          Ik zoek ook een goede fotoprinter.Moet goede zwart-wit foto's afdrukken.(ook in A3 formaat).Graag ook info over fotopapier voor zwart-wit foto's.Momenteel heb ik een Canon MG 5250.Krijg geen goede zwart-wit foto's afgedrukt !!!. Zou graag bij Canon blijven.
          Dan heb je twee keuzes: de Canon Pro-100, dat in feite het equivalent is van de Epson R2880 en de R3000 met 8 patronen, maar met kleurstofinkt (dye) ipv pigmentinkt, zoals de Epson. Ook hier 2 gradaties grijs (grijs en lichtgrijs) voor neutrale z/w-afdrukken. Dan heb je nog de IP8750, die met 6 patronen werkt inclusief een grijze patroon. Deze laatste is ook geschikt voor tekstdocumenten, vanwege de aanwezigheid van een zwarte pigmentinktpatroon. De Pro-100 heeft die niet en daarom uitsluitend optimaal op fotopapier (fotozwart op kleurstofbasis). Beide printers kunnen A3+ aan.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #6
            Re: wat is een goede fotoprinter?

            Is de IP 8750 ook aanvaardbaar voor goede zwart-wit foto's ??
            Sony a-77-Sony A99 II-Sony 70-300 G-SSM-KM 17-35 f/2.8-4 Tamron 90 mm/2.8 Macro Tamron 180 mm/3.5 Macro-Tamron 200-500mm-Tamron 28-75 mm Sony 16-50 SSM 2.8

            Comment


            • #7
              Re: wat is een goede fotoprinter?

              Oorspronkelijk geplaatst door tuintjens Bekijk bericht
              Is de IP 8750 ook aanvaardbaar voor goede zwart-wit foto's ??
              Ja, meer dan aanvaardbaar tot excellent. Dankzij de grijze inktpatroon wordt z/w uitstekend afgedrukt zonder kleurzweem. Het heeft geen lichtere light kleuren zoals de Pro-100, maar produceert dat optisch door extra kleine druppelgroottes tot 1 pl, terwijl de Pro-100 met 3 pl afdrukt. Hierdoor zijn de afdrukken vergelijkbaar, maar heeft wel die extra zwarte pigmentinktpatroon voor tekstafdrukken en is dus universeler inzetbaar. Ik vermoed dat de IP8750 over het algemeen ook zuiniger moet zijn in verbruik, omdat de lichtere kleuren geproduceerd worden door de geconcentreerde kleuren in een uiterst fijn raster neer te spuiten, zonder dat het menselijk oog het verschil ziet. De Pro-100 zal de licht magenta/cyaan/grijs zeer snel consumeren, omdat lichtere kleuren eenmaal veel vaker verbruikt worden dan de geconcentreerdere versies van magenta/cyaan en donkergrijs.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

              Comment


              • #8
                Re: wat is een goede fotoprinter?

                Bedankt voor de info !!!
                Sony a-77-Sony A99 II-Sony 70-300 G-SSM-KM 17-35 f/2.8-4 Tamron 90 mm/2.8 Macro Tamron 180 mm/3.5 Macro-Tamron 200-500mm-Tamron 28-75 mm Sony 16-50 SSM 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: wat is een goede fotoprinter?

                  Ben ook op zoek naar een goede A4 printer, voornamelijk kleur maar indien mogelijk ook ZW. Dacht evt aan een PIXMA MG7150 of Epson.
                  Is bedoeld voor familiaal gebruik maar ook voor fotowedstrijden. Fotokwaliteit zou dus zeer goed moeten zijn (voor fotoclub). Vroeger hadden een paar vrienden zeer goede A4's maar nu hebben ze allen A3's. Gezien we zoveel jaar verder zijn kan ik me moeilijk indenken dat alles achteruit gegaan is.
                  Heb geen A3 nodig gezien ik een HP Z2100 A1 printer heb die ik gebruik voor grotere afdrukken. Maar papier veranderen en het knippen is nogal tijdrovend als het snel moet gaan (en heb nogal wat tijdsgebrek).
                  Iemand enig idee, ben al tijdje aan het rondvragen en internet aan het af het afschuimen maar geen sluitend antwoord tot nu.
                  Vermoed wel dat de A3's beter zijn maar is geen optie.

                  En hoe zit het met de kwaliteit van de sublimatie en laserprinters (A4), enige vooruitgang ?

                  Dank voor alle hulp.

                  By Edward De Bruyn: Photography of People, Landscapes and above all, Nature.

                  Comment


                  • #10
                    Re: wat is een goede fotoprinter?

                    Oorspronkelijk geplaatst door EDBR Bekijk bericht
                    Ben ook op zoek naar een goede A4 printer, voornamelijk kleur maar indien mogelijk ook ZW. Dacht evt aan een PIXMA MG7150 of Epson.
                    Is bedoeld voor familiaal gebruik maar ook voor fotowedstrijden. Fotokwaliteit zou dus zeer goed moeten zijn (voor fotoclub). Vroeger hadden een paar vrienden zeer goede A4's maar nu hebben ze allen A3's. Gezien we zoveel jaar verder zijn kan ik me moeilijk indenken dat alles achteruit gegaan is.
                    Heb geen A3 nodig gezien ik een HP Z2100 A1 printer heb die ik gebruik voor grotere afdrukken. Maar papier veranderen en het knippen is nogal tijdrovend als het snel moet gaan (en heb nogal wat tijdsgebrek).
                    Iemand enig idee, ben al tijdje aan het rondvragen en internet aan het af het afschuimen maar geen sluitend antwoord tot nu.
                    Vermoed wel dat de A3's beter zijn maar is geen optie.

                    En hoe zit het met de kwaliteit van de sublimatie en laserprinters (A4), enige vooruitgang ?

                    Dank voor alle hulp.

                    www.edwarddebruyn.com


                    De echte goede fotoprinters zijn er pas vanaf A3.
                    De Canon Pro 1 en Pro 10, de epson 3000 zijn allen A3. Eén van de beste printers is de Epson 3880, deze is A2 maar is amper groter dan een A3-printer. De meerprijs van deze printer win je terug in de inktprijs. Het zijn nl cartridges van 80ml. De printer heeft 9 cartridges. 5 kleur 4 zw/w. Dit heb je nodig als je voor kwaliteitsafdrukken gaat in Zw/w.

                    Comment


                    • #11
                      Re: wat is een goede fotoprinter?

                      Beste Lucvr
                      De prints die ik vroeger te zien kreeg kwamen dikwijls uit een A4 printer met 5 kleuren (Canon of Epson) en leken me wel goed, ook de ZW. Gezien ik reeds een A1 heb dacht ik voor een A4 te gaan ( kwestie van plaats en geld).
                      Het gaat hier enkel om prints op glanzend papier en mijn Z2100 vertoont dan nogal wat bronzing. Printen van de ZW in kleur lost dit probleem grotendeels maar meestal zijn ze achter glas of folie gemonteerd waardoor evt bronzing niet te zien is.
                      Blijf zeker de Z2100 ( 130 ml, 8 cartridges) gebruiken voor het grotere werk.
                      Zou al tevreden zijn met de beste vd slechtste dus...enig idee ?
                      Alvast bedankt voor het snel antwoord

                      Comment


                      • #12
                        Re: wat is een goede fotoprinter?

                        Wil je goede z/w afdrukken, zorg dan voor een printer met meerdere zwarten.
                        Wil je kleurvaste afdrukken, dan moet je een printer met pigment-inkt hebben.
                        Met kleurvast bedoel ik, dat de afdruk niet paars wordt als hij ergens in de zon hangt.

                        Maar dan is je keuze beperkt tot A3+ printers, en als je in mijn handtekening kijkt zal je wel zien wat ik dan kies, maar ja, die is niet mobiel, weegt 52 kg.
                        Moet de printer mobiel zijn, dan de R3000 van epson.

                        Canon zal ook wel goede printers hebben, maar daar heb ik geen ervaring mee, ik weet wel hoe ik ze moet instellen.

                        Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.


                        PJW
                        Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                        Comment

                        Working...
                        X