Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony a77, sony a57 of toch nog iets anders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony a77, sony a57 of toch nog iets anders

    hallo,

    momenteel gebruik ik de sony a57, een toestel waar ik op zich heel tevreden over ben. Enig minpunt van deze camera is dat ik als ik door de zoeker kijk vrij regelmatig met mijn neus de FN menu knop indruk (dat kan aan de camera liggen of aan het feit dat mijn neus te groot is ) Iets dat ik in alle geval op geen enkel ander toestel heb voor gehad en soms best wel lastig als je net wil afdrukken en dan plots niks meer kan doen omdat je per ongeluk een knop hebt ingedrukt.

    Zoals gewoonlijk bekijk ik op regelmatige basis het tweedehands aanbod, wil in alle geval bij sony blijven, want heb geen zin om alles te verkopen. Ben momenteel in het bezit van een 70-400mm (zit ook al geruime tijd te twijfelen over een 150-600 van tamron, die nog niet op de markt is voor sony, maar toch), een tamron 90mm macro, een sony 50mm f1.8 en een allrounder met de tamron 18-250mm. Heb geen zin om heel dit arsenaal te verpatsen en over te stappen, ben trouwens hoe dan ook tevreden over Sony.

    Zo is er momenteel een sony a77 te koop voor een prijs rond 550 euro. Ik zag ook een body van de a6000 voor min of meer dezelfde prijs en heb onlangs ook ergens een sony a7 full frame zien staan voor 850 euro. En dan komt natuurlijk de vraag, is een overstap naar één van deze toestellen zinvol, zijn ze deze prijs waard enz? De sony a77 draagt mijn persoonlijke voorkeur, omdat ik dan bij een body blijf met stabilisatie. Geen van de twee andere hebben dit, en zeker met de twee zoomlenzen is stabilisatie toch wel wenselijk. Minpunt van de a77 lijkt me dat hij ook niet geweldig scoort op ruisonderdrukking. Hij doet het op dat vlak nauwelijks beter dan de a57. Op dat gebied scoren de beide andere toestellen weer een heel stuk beter.

    Enfin, je snapt me wel, alle voor- en nadelen, bemerkingen en inzichten zijn welkom. Misschien blijf ik ook wel gewoon bij de a57, hoewel, als ik nog vaak per ongeluk een neusdruk geef op die knop, zal of de body, of mijn neus het toch moeten bekopen

    Alvast bedankt voor eventuele reacties.
    Mvg,
    Kristof

  • #2
    Re: sony a77, sony a57 of toch nog iets anders

    Sonyalpharumors beweert dat de 150-600 in Hong Kong te koop zou zijn - dus u leeft op goede hoop.
    De A77 II (de opvolger) is iets beter qua sensorruis - maar daarvoor zal er iets harder in't spaarvarken geknepen mogen worden - nu troost u - op het spaarboekje brengt het ook niks op. Dus???

    Comment


    • #3
      Re: sony a77, sony a57 of toch nog iets anders

      Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
      Sonyalpharumors beweert dat de 150-600 in Hong Kong te koop zou zijn - dus u leeft op goede hoop.
      Bij Redcoon uit stock leverbaar voor Sony. Bij Art en Craft 1 week levertijd.
      Last edited by notex; 26 mei 2014, 21:29.

      Comment


      • #4
        Re: sony a77, sony a57 of toch nog iets anders

        Oorspronkelijk geplaatst door krikkybilly Bekijk bericht
        Enig minpunt van deze camera is dat ik als ik door de zoeker kijk vrij regelmatig met mijn neus de FN menu knop indruk (dat kan aan de camera liggen of aan het feit dat mijn neus te groot is ) Iets dat ik in alle geval op geen enkel ander toestel heb voor gehad en soms best wel lastig als je net wil afdrukken en dan plots niks meer kan doen omdat je per ongeluk een knop hebt ingedrukt.
        Als je je rechteroog gebruikt, dan kan je volgens mij onmogelijk met je neus in de buurt van een knop komen .

        Mocht je naar de e-vatting gaan (A7, A6000, enz.), dan heb je een adapter nodig voor de lenzen die je nu hebt. Ruisprestatie zal inderdaad beter zijn, maar AF van de a77 (en a57 ook denk ik) zal anderzijds beter zijn. Bovendien zijn de A7's full frame, terwijl je twee aps-c-lenzen hebt.

        Als je tevreden bent van functionaliteit en prestaties van de a57 zou ik het voorlopig daarbij houden.

        Mocht je echter richting full frame willen, dan kan je natuurlijk een a850/a900 overwegen, of binnenkort een a99 misschien als daarvan de opvolger op de markt komt. Persoonlijk ben ik van de a900 zodanig tevreden dat ik absoluut geen behoefte heb aan iets anders (van die grootte dan toch).
        Een kleinere Nex-6 daarnaast is wel leuk, maar die heeft in mijn geval een apart stel lenzen.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: sony a77, sony a57 of toch nog iets anders

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Bij Redcoon uit stock leverbaar voor Sony. Bij Art en Craft 1 week levertijd.
          Voor Art en Craft, daar is niks van aan. Heb gebeld en voor Sony is de Tamron 150-600 pas voor juli of augustus beschikbaar. Op de site staat inderdaad dat die binnen de week leverbaar is, dat is dus verkeerd.

          Aan Kristof, ik zou voor de A77II gaan die toch enkele verbeteringen heeft meegekregen. Buffer die een pak groter is, nu kan je 4 tot 5sec in XFine jpeg schieten aan 12fps, dat doet niemand hem na, of je moet voor een Nikon D4s of Canon 1DX gaan.

          De zoeker is nu ook gestabiliseerd bij half indrukken vd ontspanknop, zeker handig bij langere lenzen zoals jouw 70-400g of de Tamron 150-600.

          Er is nog geen deftige review vd A77II, maar de eerste gebruikers op dpreview melden toch een verbetering qua ruis en ik heb ook enkele foto's gezien en het lijkt er wel op dat die beter doet dan zijn voorganger.

          En veel keuze heb je momenteel niet bij Sony, het is de instapper de A58 of het topmodel de A77/A77II. Vroeger had je nog enkele modellen in het mid-end segment zoals de A57 en de A65. Ook bij de mirrorless camera's lijkt Sony deze trend verder te zetten, de A5000 als instapper en de A6000 als topmodel die ook de vorige Nex-7 vervangt.

          De A57 is nog steeds een goed toestel en ik zou die nog een tijdje houden tot je klaar bent om de A77II te kopen. De verbeteringen tov de A77 zijn groot genoeg om de A77 links te laten liggen.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: sony a77, sony a57 of toch nog iets anders

            dank je wel voor de reacties allemaal. Ik ben inderdaad op zich echt wel tevreden over de A57, alleen die stomme knop hé (of neus, zoals je wil). Ik ben zoals jullie weten maar een hobbyist die nog groen is achter zijn oren als het over fotografie gaat, dus wil ook geen fortuinen spenderen. Al het materiaal dat ik heb is 2dehands aangekocht.

            En met m'n rechts oog door de zoeker kijken is geen optie, want ik krijg m'n links oog niet dicht zonder het rechts mee te sluiten (1 van die vele eigenaardigheden van mijn gezicht vermoedelijk) dus ik moet ofwel met m'n twee ogen open door de zoeker kijken, wat natuurlijk alles behalve handig is of met mijn twee ogen dicht en da's nog veel onhandiger

            goed, ik blijf rondstruinen op de tweedehandssites, zal misschien ook eens proberen de greep op mijn camera een beetje te verleggen zodanig dat ik die knop misschien minder indruk en verder blijven piekeren of ik nu wel of niet de 70-400 te koop moet zetten om over te stappen naar de 150-600 van tamron. Hij is toch nog niet beschikbaar, dus kan rustig verder nadenken

            En over iets kleiners gesproken was eerder deze week reviews aan het lezen over de DSC RX reeks van Sony...de DSC RX10 of de DSC RX100M2 zien er ook wel zeer degelijke toestellen uit... (en zo kan je wel bezig blijven natuurlijk )

            Comment


            • #7
              Re: sony a77, sony a57 of toch nog iets anders

              zag trouwens net een a77 te koop staan voor 450 euro, da's natuurlijk een redelijk koopje hé. Zo wordt het helemaal moeilijk

              Comment


              • #8
                Re: sony a77, sony a57 of toch nog iets anders

                Misschien kan een opzetstuk (vergroter - http://www.adorama.com/ISOMA.html Sony 2.3x Viewfinder Magnifier for the Sony "a" (alpha) DSLR Digital Cameras.) wel helpen. Indertijd had minolta zoiets - of een hoekzoeker - u wel helpen? Ik ga eerlijk zijn en er meteen bijzeggen dat ik GEEN ervaring met dat soort gadgets heb. Mogelijks is er al een topic over - ik zou eens goed door dit forum zoeken - want u zal niet de enige zijn met soortgelijke problemen.

                Ik kan me voorstellen dat het voor u vervelend is - en we hopen dat je er een zeer betaalbare oplossing kan voor vinden. Is het niet met mijn suggesties - dan hoop ik dat anderen minstens door mijn postings de stimulans krijgen om betere voorstellen te posten, daar leren wij zelf ook iets van bij.

                Comment

                Working...
                X