Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opslaan als video lukt niet, wie kan helpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opslaan als video lukt niet, wie kan helpen

    Ik heb met enkele foto een animatie gemaakt in Photoshop CS5 maar nu lukt het mij niet om dit als video (AVI, mp3, mp4, of een ander vlot afspeelbaar formaat) op te slaan. als ik in het menu 'file/export/ render video' open, kan ik het enkel als image sequence opslaan. Quicktime export staat er wel maar kan niet worden aangevinkt. Wie weet wat ik fout doe?

    de PSD file kan je hier vinden. Ik zou het graag zo snel mogelijk kunnen door geven aan de mensen van de club dus als iemand het kan opslaan en me wil doorsturen in PB zou ik daar al erg blij mee zijn (ik zou het in de toekomst wel graag zelf kunnen natuurlijk.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: opslaan als video lukt niet, wie kan helpen

    Het is moeilijk om daar een "echte" video van te maken.
    'k Heb het wel eens geprobeerd met een .gif.
    Methode :
    - met photoshop elements ('k heb geen CS noch CC) de .psd geopend.
    - de zes lagen gesplitst in 6 .jpg's.
    - Met Ulead GIF animator een .gif gemaakt. De tijd van de foto's staat op 0,25 sec. Hopelijk heb ik de juiste draairichting.

    Resultaat is HIER te zien.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: opslaan als video lukt niet, wie kan helpen

      'k Heb er nog eentje gemaakt in .mov voor de Quicktime player. (Met Edius 7 )
      --HIER--

      Als je die met Quicktime bekijkt kan je de instelling van QT op "herhalen" zetten.
      Last edited by Skitch; 26 mei 2014, 16:06. Reden: typo
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: opslaan als video lukt niet, wie kan helpen

        @Skitch: de laatste kan ik niet zien mogelijk is de fout op mijn werkcomputer (5j oud)
        @kawaracer: ik veronderstel dat je de animatie niet goed hebt gedaan: even geprobeerd op oude pc met CS3
        Lukt wel maar heb je de animationknop aangevinkt bij "window" en dan kies ik voor "frame-animation"
        dan geen probleem
        http://www.stich.be

        Comment


        • #5
          Re: opslaan als video lukt niet, wie kan helpen

          Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
          @Skitch: de laatste kan ik niet zien mogelijk is de fout op mijn werkcomputer (5j oud)
          'k Weet niet hoe dat komt. Of de QuickTime versie te oud, of een "verkeerde" codec gebruikt met Edius ?
          Maar die verschillende codecs uit elkaar houden zijn niet mijn sterke kant.....
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: opslaan als video lukt niet, wie kan helpen

            Dank u aan allemaal voor de hulp

            Ik heb ondertussen online al enkel tutorials gelezen en bekeken en ook als ik die volg lukt het niet, wel in een Gif. Ik denk dus dat er is iets dat niet werkt met mijn CS5extended. ik zal die eens opnieuw moeten installeren.

            Comment

            Working...
            X