Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon met startprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon met startprobleem

    Betreft een Canon 400 D, Ik ga er van uit dat de CF kaart stuk is. Toe ik ze in de PC stak was er een pinnetje verbogen.
    De dag voordien nog fotos genomen, de dag erop wou de camera niet meer aan. Als ik de batterij er uit haal en weer in steek kan ik de camera aanzetten (enkel groen lampje brand) maar niet meer uit.
    Is het vuilbak of nog te repareren ?

  • #2
    Re: canon met startprobleem

    Zonder cf kaart moet de camera ook opstarten , is bij de 7D en de 5DmkII toch zo.Ik ken wel de 400D niet.

    Comment


    • #3
      Re: canon met startprobleem

      Probeer hem eens zonder kaart op te starten of met een nieuwe / geleende CF kaart. Ik hoop dat in de camera niet ook een pinnetje is verbogen want dan heb je een probleem. Als bijvoorbeeld de + en de - kortsluiting maken start de camera niet meer op (ik noem maar wat).

      Comment


      • #4
        Re: canon met startprobleem

        Heb dus geprobeerd om zonder cf kaart te starten, weer zelfde probleem. Batterij in steken en ik kan hem aanzetten, enfin, het groen lampje brandt. verder doet het toestel niets. Draai ik het knopje naar off, blijft het groen ledje branden, haal ik de batterij er uit staat alles af.
        Is er geen truc om het toestel te resetten, of,of, ?
        Bij veel toestellen is het de juiste combinatie van knopjes indrukken en je start met een schone lei.
        Ook met canon ?

        Comment


        • #5
          Re: canon met startprobleem

          Eventueel met de tweede batterij ook te verwijderen?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: canon met startprobleem

            Hallo,

            Heb je de pinnetjes voor de CF-kaart in de camera zelf al eens bekeken zoals Dutchiedoughnut vermeldt? Zijn die nog allemaal netjes recht, geen omgebogen waardoor een ander pinnetje geraakt wordt?
            Want daar zou wel eens het probleem kunnen zitten.

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: canon met startprobleem

              Pinnetjes staan allen mooi recht, heb de datumbatterij ( kleine platte cel ) ook al vervangen.
              Zal dus ergens in het toestel zitten, vraag me af of de body het repareren waard is. een goede occasie zal waarschijnlijk even duur zijn.
              Vraagt Canon trouwens een vergoeding om een offerte op te stellen ?

              Comment


              • #8
                Re: canon met startprobleem

                De 400 ken ik zo niet.
                Maar ik zou voorstellen dat je er eens de lens af laat en dan probeerd op te starten. Je krijgt dan wel een fout dat er geen lens op zit maar zou normaal toch moeten starten. Lenscontactproblemen hebben alle merken wel een beetje last van en veel problemen zijn al opgelost door die contacten gewoon wat op te zuiveren.

                Comment


                • #9
                  Re: canon met startprobleem

                  De 400d (die ik ook ooit had) was een goed toestel, maar begint nu toch een beetje ouwbollig te zijn. Een onderzoek/bestek is nooit gratis en als je daarbij reparatiekosten telt zit je algauw aan de prijs van een recenter/performanter toestel (bvb 600d) of zelfs tweedehands nog iets zwaarder.
                  Is misschien een goed excuus om je toestel te vervangen door een ander.
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon met startprobleem

                    Idd, een nieuwe occasie lijkt het verstandigst.

                    Dit topic mag sluiten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon met startprobleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dutchiedoughnut Bekijk bericht
                      Probeer hem eens zonder kaart op te starten of met een nieuwe / geleende CF kaart. Ik hoop dat in de camera niet ook een pinnetje is verbogen want dan heb je een probleem. Als bijvoorbeeld de + en de - kortsluiting maken start de camera niet meer op (ik noem maar wat).
                      Daar dacht ik dus ook aan, een pinnetje verbogen in de camera en ergens kortsluiting. Zonder CF start een camera ook op, dat is zeker.
                      http://markwijnants.zenfolio.com/
                      Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

                      Comment

                      Working...
                      X