Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

El Moustachio Grande

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • El Moustachio Grande


    Bastaardzandloopkever



    Betreft een dood exemplaar.
    Toen ik hem vond, was hij kreupel en niet meer in staat te vliegen.
    Meegenomen als 'oefenproject' voor de mp65.
    (liever eerlijk)


  • #2
    Re: El Moustachio Grande

    Mooi. Ik heb ze ook wel eens kreupel gezien ja. meestal door fietsers of wandelaars.
    het beste van het slechtste gemaakt. Erg mooi in beeld.
    https://www.naturephotoportal.com/

    Comment


    • #3
      Re: El Moustachio Grande

      knap resultaat

      Comment


      • #4
        Re: El Moustachio Grande

        Kleuren zitten goed in deze foto
        Toch ga ik enkele kritische opmerkingen geven (zo blijft iedereen bijleren hé ):
        -Spijtig dat de kaken er onderaan niet helemaal opstaan en onscherp zijn (dit had je kunnen oplossen met een focus-stack, of is dit al een focus-stack?)
        -Ik vind het licht nogal hard, volgende keer misschien eens wat testen met (zelfgemaakte) diffusers voor je flitser te zetten.
        -Er is ook iets vreemds met de achtergrond, rechtsboven de kever zie ik een scherp afgetekende lijn. Ook zie ik enkele donkere vlekjes aan de uitsteeksels op de voelsprieten.

        Verder: blijven oefenen met die lens! Het is niet de makkelijkste, maar je kan er wel mooie resultaat mee boeken
        www.maximpiessen.com
        www.facebook.com/maximpiessenphotography
        Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

        Comment


        • #5
          Re: El Moustachio Grande

          Kleur en scherpte prima onder controle, ook het panorama formaat doet het goed.

          De kaken van deze kever zijn eigenlijk "de blikvanger" en zouden daarom volgens mij er dan ook volledig moeten opstaan.

          Als het een stack is zou ik dan ook aan de voorkant, het kortst bijzijnde punt van de kaken beginnen en zo naar achter toe werken.
          En bij een dood insect kan je met een blaaspeertje, tandenstoker en een vochtig wattenstaafje waarbij de watten in een scherp puntje gedraaid
          wordt het beestje goed stofvrij maken.



          Groeten,
          Eric

          Comment


          • #6
            Re: El Moustachio Grande

            Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht
            ... Toch ga ik enkele kritische opmerkingen geven (zo blijft iedereen bijleren hé) ...
            Dat is de reden waarom ik op BD post. Om bij te leren.
            En hoe meer fouten ik maak, hoe meer ik kan bijleren
            Foto is inderdaad een stack. En dan nog niet de kaken scherp. Schaamte
            Die diffuser voor mijn ringflits moet ik nog 'uitvinden'. Tips zijn welkom

            In ieder geval heel erg bedankt voor de kritische blikken en nuttige tips.
            Dat waardeer ik oprecht.

            Comment


            • #7
              Re: El Moustachio Grande

              Toch wel een prachtig resultaat

              Grtz .

              Dirk .
              Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

              Comment

              Working...
              X