Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wifi op de camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wifi op de camera

    Ik heb onlangs de Sony RX100 mark2 gekocht maar ik slaag er maar niet in om die te connecten met mijn Samsung S4. Moet ik daarvoor een App erop zetten?
    Graag raad a.u.b.

    Grtz
    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Wifi op de camera

    Ik weet niet hoe het met Sony zit, maar ik heb een Canon en Panasonic met wifi functie, en ik heb dus ook 2 apps hiervoor op mijn S4 staan...
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Wifi op de camera

      Via wifi verbind ik enkel met de pc, nog niet met gsm gedaan.
      Maar bv. de app "afstandsbediening" voor de gsm werkt perfect om de camera te bedienen (wel bluetooth dan).
      Ik zie niet in waarom wifi niet zou werken. Zal vanavond eens proberen als ik een momentje vind.
      Kijk in elk geval eens aan de reeks apps die Sony aanbiedt: https://www.playmemoriescameraapps.com/portal/
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Wifi op de camera

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Via wifi verbind ik enkel met de pc, nog niet met gsm gedaan.
        Maar bv. de app "afstandsbediening" voor de gsm werkt perfect om de camera te bedienen (wel bluetooth dan).
        Ik zie niet in waarom wifi niet zou werken. Zal vanavond eens proberen als ik een momentje vind.
        Kijk in elk geval eens aan de reeks apps die Sony aanbiedt: https://www.playmemoriescameraapps.com/portal/
        Je moet effectief de playmemories app downloaden, in jouw geval (Android) via de app store van Android.
        Wifi op je Samsung aanleggen,
        In het menu van de Sony selecteren "verbinding maken met telefoon, waarop je op het scherm van je camera een te selecteren netwerk met paswoord zult zien verschijnen.
        Vervolgens op je Samsung dit netwerk selecteren, van zodra je verbinding hebt naar de Playmemories app en je bent vertrokken.

        Comment


        • #5
          Re: Wifi op de camera

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Ik heb onlangs de Sony RX100 mark2 gekocht maar ik slaag er maar niet in om die te connecten met mijn Samsung S4. Moet ik daarvoor een App erop zetten?
          Graag raad a.u.b.

          Grtz
          Templar
          Je moet idd net zoals de RX10 PLayMemories installeren. Wi-fi op je Samsung moet uiteraard actief zijn.
          Eenmaal gekoppeld, hoef je daarna telkens als je beelden wil overdragen geen handelingen meer doen (buiten je APP. opstarten en gewenste plaatjes aanvinken)
          Foto's op je Samsung worden automatisch in een Map PLayMemories geplaatst.

          De App werkt gemakkelijker met Android dan met IOS (ik heb beide)
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #6
            Re: Wifi op de camera

            En ?
            Gelukt ?

            Comment


            • #7
              Re: Wifi op de camera

              Ik ben een beetje wanhopig, het wil bij me niet lukken...
              Het lukt jou wel de foto's synchroniseren van de camera naar ipad en mobiele telefoon via wifi?
              Waarom lukt het me niet, ben ik nou zo blond of niet?

              Op de camera via WPS push...herkent en registreert de camera mijn wifi wel. Zodra deze geregistreerd is, druk ik op ok, en dan zie ik toch geen wifi verbinding en of geen naam achter WPS.
              Via via toegangspunt instelling heb ik mijn wifi geselecteerd en opgeslagen, maar rechtsboven bij WiFi icoon blijft de camera 'zoeken' naar wifi. Ik vraag me af, pakt de camera wifi wel of niet?

              Verder ook een ander 'probleem':
              SSID Direct zie ik wel op zowel s3 als ipad, maar dan zegt ie dat het netwerk uitgeschakeld is vanwege trage internetverbinding en dat terwijl signaalsterkte 'zeer goed' is.
              Ik heb ook op beiden app playmemories mobile gedownload. Op S3 geeft aan dat t apparaat gevonden is, ik krijg maar heel even de foto zien dan wordt het verbroken, foutmelding.

              Wat kan het probleem zijn?? Wat doe ik verkeerd? Help me...aub...

              Comment


              • #8
                Re: Wifi op de camera

                Jammer genoeg ben ik geen helderziende, of is m'n kristallen bol weer 's gevallen???

                Ik ga wat vragen stellen - in de hoop dat die u op weg kunnen helpen.

                Naar waar worden die foto's geschreven? Een flashkaart? Als die te traag zou zijn - kan dat met androids heel vreemde problemen geven. Vandaar dat ik me hou aan class 10 kaartjes (sandisk) - ook voor de smartphone/tablet. Wat gebruikt u in de tablet/smartphone als opslag? (intern of de sd-kaart)

                Ik zeg niet dat dit het probleem gaat zijn - evt. kan je proberen om het kanaal van de wifi op de toestellen te wijzigen - naar vb. minder gebruikte. Vb. 1 - 13 die ver op 't eind van 't spectrum zitten. Vaak staan die standaard op 6 - en daar zit bijna iedereen op.

                Er bestaan meerdere app's om te bekijken waar welk wifi-netwerk zit - gebruik zo eentje om eens te speuren of dat niet een mogelijke oorzaak kan zijn. Wat u op de S3 zeker ook kan uittesten is of de wifi correct functioneert via een of andere downloadtest.

                Zelf gebruik ik nooit van die WPS-pushdingen - ik klop altijd zelf m'n parameters qua SSID en WPA-sleutels in mijn aparatuur - idem dito voor de kanaalkeuzes - die vol-auto-brol daar doe ik dus niet aan mee, ik heb graag volledige controle over al m'n speeltjes. Daar heb je wel meer werk mee... Begin misschien eens met zonder encryptie te testen. Zet op beide wifi's gewoon de zaak op onversleuteld - nadien kan je dan protocol per protocol gaan proberen.

                Conflicten tussen wifi's zijn ook nooit volledig uit te sluiten, dat is al sedert het begin zo, daar kan je niet veel tegen beginnen - soms kan je met een driver of firmware-upgrade wel 't een en 't ander fixen - kan u ook evt. nog 's proberen (zowel de samsung als de sony bijwerken).

                We wensen u alvast veel sukses toe (zelf gebruik ik nog altijd gewoon een kaartlezer - ik ben dus it-er - mocht er meer open en vrije bandbreedte zijn, zou ik dat wel willen gebruiken - zeker de 2.4GHz band is één grote soep, ook blauwtand gebruikt die band dus, en 't zal er niet beter op worden nu de moderne wifi's gewoon al die banden samen voegen en volledig pogen te vullen - god weet, zit er een met een chinese stoof in de buurt die meer uitzend dan wettelijk toegelaten - voor meer info rond illegaal materiaal - www.dx.com ?).

                Comment

                Working...
                X