Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging 40d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging 40d

    Ik ben van plan mijn Canon Eos 40d te vervangen.
    Ik twijfel hierbij tussen de 70d, 7d en de Nikon d7100.

    Ik moet uiteraard ook rekening houden met de lenzen die ik al heb:
    - sigma 17-70 mm f2.8-4;
    - canon 50 mm f1.8;
    - sigma 18-250mm f.3.5-6.3;
    - canon ef 70-300 mm f.4-5.6;
    - speedlite 430EX ii,
    dus valt eigenlijk de Nikon al weg (tenzij ik alles verkoop maar dit is een beetje gek).

    Dus blijven alleen nog de 70d of 7d over.
    Of zou ik wachten op de reeds lang verwachte 7d mark ii? Enig idee naar de kostprijs hiervan?
    Ik was van plan ongeveer 1000 euro te besteden.

    Quid?

  • #2
    Re: Vervanging 40d

    huidige 7d kost nog 1000 euro, dus 7d mark ii zal niet goedkoper zijn denk ik dan...
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging 40d

      @WFH: we zitten in hetzelfde schuitje
      Ik zou ook willen overstappen van m'n zes jaar oude 40D naar een recentere camera, hoewel die 40D nog prima werkt en heel mooie foto's aflevert. Soms heb ik zin om over te stappen naar fullframe (5D mk III) maar dan moet ik een aantal EF-S lenzen verkopen en EF lenzen in de plaats kopen. Eerst Win For Life :-)
      Een 7D is nog steeds een supercamera (volgens de 7D eigenaars), maar ook de 70D heeft zo zijn (of haar ?) pluspunten als je ze vergelijkt met onze 40D. Dat draaibaar scherm is handig (want ik zit telkens kostbare minuten te verliezen als ik de hoekzoeker erop moet zetten, voor kind of huisdier), de hogere ISO (40D heeft nog bruikbare beelden tot 800 ISO maar mag gerust wat hoger zijn) en 20 Mpix ipv 10 Mpix. En de mogelijkheid om af en toe eens te filmen natuurlijk ...
      De geruchten doen de ronde dat de opvolger van de 7D zal getest worden tijdens het WK in Brazilie, dat ie te koop zal zijn vanaf september na FotoKina in Keulen. Geruchten, maar hopelijk zijn ze waar. Dan wil ik liever wat meer geven aan die 7DII ipv de 7D. Een camera gaat dikwijls meer dan vijf jaar mee, dus koop ik liever iets dat ook al geen jaren al op de markt is, zoals de 7D sinds 2009. De 7D werd gelanceerd aan 1700 US dollar, dacht ik. Dus zal opvolger ook wel zoiets zijn qua prijs.
      Als je écht niet boven de 1000 euro wil gaan, zou ik kiezen voor de 70D. Daar heb je nu ook nog 65 euro cashback op van Canon. Je moet dan wel andere geheugenkaartjes kopen (geen CF op een 70D), ander type reservebatterij, andere vertical grip, dus extra kosten !
      Zelf ga ik nog even wachten tot er meer informatie uitkomt van de 7DII, of hoe ie ook mag heten. Zolang mijn 40D me niet in de steek laat tenminste. Die drie maanden nagelbijtend wachten en rondkijken zal nog wel lukken :-)
      Last edited by Kadeeke; 23 mei 2014, 08:58.

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging 40d

        Als je nu geen problemen hebt met de autofocus van de 40D, dan zou de 700D misschien ook een mogelijkheid kunnen zijn, want die heeft een AF systeem dat vergelijkbaar is met dat van de 40D.
        Het is wel een lichtere en compactere camera dan de 7D of de 70D, maar de beeldkwaliteit komt wel overeen.
        De 700D heeft ook een kantelbaar scherm, en die is toch nog wat goedkoper dan de 70D.
        Ik heb zelf ook een 700D die ik gebruik als ik geen zwaar materiaal wil meesleuren (met het 18-55 IS STM kitlensje is die erg licht, en de beeldkwaliteit van die combinatie is heel goed).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging 40d

          Bedankt voor jullie reacties.

          Ik heb de 700d als eens vastgenomen bij een vriend maar ik vind deze nogal klein (in vgl. met mijn 40d) en niet goed in mijn hand liggen.
          Alleszins is dat bij mijn 40d wel het geval.
          De grootte speelt dus ook mee bij de keuze van een nieuwe body.

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging 40d

            Ik heb al zowel met de 7D als de 70D gewerkt en vind het beide hele goeie toestellen. Qua beeldkwaliteit zeker geen verschil. De 7D ligt misschien wat beter in de hand, maar ik vermoed dat de 70D beter presteert bij minder licht. Maar dat is een vermoeden, ik weet dat niet zeker.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging 40d

              Misschien dat ik net als Kadeeke de nieuwe 7d even afwacht. We zullen dan wel zien.
              Zou het volgens jullie de moeite zijn te investeren in de L-lens 24-70mm of 24-105mm, vooralsnog te gebruiken op mijn 40D?

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging 40d

                Oorspronkelijk geplaatst door WFH Bekijk bericht
                Misschien dat ik net als Kadeeke de nieuwe 7d even afwacht. We zullen dan wel zien.
                Zou het volgens jullie de moeite zijn te investeren in de L-lens 24-70mm of 24-105mm, vooralsnog te gebruiken op mijn 40D?
                Zeker weten. Met een 7D zul je er op hoge iso op vooruitgaan, hij zal
                ook iets sneller zijn, maar verwacht geen wonderen van de IQ. De 40D
                is nog steeds zeer goed. En met een prima lens er op nog beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanging 40d

                  Oorspronkelijk geplaatst door WFH Bekijk bericht
                  Misschien dat ik net als Kadeeke de nieuwe 7d even afwacht. We zullen dan wel zien.
                  Zou het volgens jullie de moeite zijn te investeren in de L-lens 24-70mm of 24-105mm, vooralsnog te gebruiken op mijn 40D?
                  Als je niet naar FF gaat, zou ik eerder naar een lens kijken die breder is, zoals de 17-40L of the 17-55 2.8. Tenzij je 24mm breed genoeg vindt natuurlijk.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanging 40d

                    @WFH: de nieuwe 7D mk II zou rond $2199 liggen, nogal prijzig helaas. Maar wel een aardig beestje, als je de geruchten mag geloven !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervanging 40d

                      Ruim 1600 euro dus. In spanning afwachten en nog een beetje bijsparen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vervanging 40d

                        Canon kennende zal de launchprijs van de 7D2 wel 1.800-2.000 euro zijn.
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vervanging 40d

                          Als ze het dynamisch bereik van de sensor opschroeven en het AF systeem van de 5D3 gebruiken, dan vind ik 2.000 euro best wel een schappelijke lanceringsprijs voor de 7D2.
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                          Comment

                          Working...
                          X