Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extender toevoegen lens?.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extender toevoegen lens?.

    Ik heb een nieuwe lens aangeschaft de Canon 70-200mm 1.4 L usm voor 675,- euro mooie lens heel scherp ook,maar als ik hier op een extender zou toevoegen om er een 300mm van te maken hoe zit dat dan met de beeld kwaliteit? wordt die dan slechter neem de lichtsterkte ook af?mischien zeggen jullie dan wel waarom neem je dan geen 300mm L versie!! ja die is dan toch veel duurder zo.
    William.
    Canon 10D met ef28-135.usm is.

  • #2
    Met een 1.4 TC gaat de kwaliteit omzeggens niet achteruit. Ik gebruik dezelfde combinatie met de Canon 1.4 TC...
    Met een 1.4 TC gaat je lens 1 stop achteruit (wordt dus 5.6 maximaal), met een 2.0 TC zijn dat 2 stops.
    Met de 1.4 blijft de autofocus dus ook behouden en blijft ook goed werken.

    Met de 2.0 zit je met ietsje meer kwaliteitsverlies, maar de verschillende testshots die ik al gezien heb, bleven wat mij betreft heel goed. De 70-200/2.8 (IS) lijkt die 2.0 TC zelfs nog beter te verdragen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      1.4 tc (tc waar staat dat voor?) is dan 300mm ??? ik verbaas mij er over dat deze lens zo scherp is, vorig jaar heb ik mijn 10D gekocht met een 28-135mm is usm maar hier kan je duidelijk het verschil zijn in scherpte ze zeggen dat met de 28-135mm een grote diafragma laag getal de onscherpte toe neemt en hoe hoger hoe scherper,nou kan je veel verbeteren in fotobewerkings software.
      William.
      Canon 10D met ef28-135.usm is.

      Comment


      • #4
        tc = teleconvertor (= jouw extender).

        Ik gebruik mijn 28-135 meestal rond f/8 en dan is die aardig scherp hoor... Hoger dan f/11 en de scherpte neemt weer af...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment

        Working...
        X