Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

    Doen of niet?

    Huidige wagen is Toyota Avensis break van 2003 met 235000km die verre van versleten is, maar deze wordt toch te krap voor 5 mensen met bagage waarvan er 2 bovengemiddeld groot zijn.

    Daarom dacht ik aan een Duits geïmporteerde Mercedes-Benz E break tweedehands van 3-4 jaar om de volgende 10 jaar gerust te zijn. Prijzen tweedehands worden grotendeels bepaald door kilometers met 150-180K als duidelijk breekpunt. Wat zijn de te verwachten kosten buiten remschijven/blokjes? Schokdempers?

    Alvast bedankt voor alle input

  • #2
    Re: Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Wat zijn de te verwachten kosten buiten remschijven/blokjes? Schokdempers?
    Diesel of benzine. Keuring. Obvious.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven58 Bekijk bericht
      Diesel of benzine. Keuring. Obvious.
      Voorkeur nog altijd diesel omwille van behoorlijk stukje woon-werkverkeer. Keuring zal inderdaad niet om de 2 jaar kunnen de eerste 8 jaar.

      Comment


      • #4
        Re: Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

        Koop u 'n Skoda Superb. Ge gaat verschieten wat daar in gaat.
        Op de achterbank kan je naast iemand doorkruipen.
        Met ± 1.90m zou ik zeker 'n gordel dragen achter, want met 'n noodstop zit je op de vloer

        Comment


        • #5
          Re: Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Doen of niet?

          Huidige wagen is Toyota Avensis break van 2003 met 235000km die verre van versleten is, maar deze wordt toch te krap voor 5 mensen met bagage waarvan er 2 bovengemiddeld groot zijn.

          Daarom dacht ik aan een Duits geïmporteerde Mercedes-Benz E break tweedehands van 3-4 jaar om de volgende 10 jaar gerust te zijn. Prijzen tweedehands worden grotendeels bepaald door kilometers met 150-180K als duidelijk breekpunt. Wat zijn de te verwachten kosten buiten remschijven/blokjes? Schokdempers?

          Alvast bedankt voor alle input
          Na 20 jaar met een Japanner 7 jaar geleden overgestapt naar Mercedes waar ik er twee van heb gehad, zuinig, weinig kosten en goed comfort.
          Maar nu terug naar een echte Japanner en 4wiel aangedreven Subaru.

          Bij Mercedes zijn winterbanden een noodzaak.

          Wat mag je verwachten na 150 á 180 Kkm, ophangarmpjes voorophanging, stofzakken, eventueel EGR en roetfilter (hangt af van rijgedrag en koud rijden) een zwak punt bij Mercedes is de hogedrukleiding en koppelingen brandstofpomp.

          Een ding is mij altijd bijgebleven, toen ik de eerste keer bij Vereenooghe in Tielt op onderhoud kwam raakte ik aan de praat met een mekanieker, die mij zei dat ik komende van een Japanner mij niet kon verwachten dat ik met Mercedes jaren zonder kosten zou kunnen rijden zoals met een Japanner.
          Persoonlijk heb ik eigenlijk niet kunnen klagen, maar ik rij dan ook maar max. 5 jaar met een wagen.
          Hou er ook rekening mee Frank, dat je met een Duits ingevoerde wagen nooit een carpass kan bekomen, wat een groot verschil kan maken moest je die wagen bv. na twee jaar terug willen verkopen.
          Wisselstukken bij Mercedes zijn duur, een vergelijk, een pinkerbediening van een Mercedes C kost bijna 600€, bij Volkswagen 100€, een EGR klep kost bij Mercedes +500€ bij Volkswagen 100€ Dat zijn twee dingen die ik zelf meegemaakt heb.

          Maar al bij al, blijft Mercedes een zeer degelijke auto.

          Persoonlijk zou ik geen Duitse invoer kopen, België staat vol met mooie tweedehands Mercedessen, "met" carpass, waarom dan een Duitser kopen, vergeet niet dat veel van die Duitse E klassen jaarlijks 80 tot 100.000 Km bollen.

          Wil je een echt goede Mercedes, dan ben je eigenlijk beter af met het oudere model van de E klasse, deze met de dubbele ronde lichten, die dingen bollen zonder verpinken 800Kkm, zijn wat luier dan de nieuwe modellen, maar soms voor een prik te koop.

          Comment


          • #6
            Re: Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            Koop u 'n Skoda Superb. Ge gaat verschieten wat daar in gaat.
            Op de achterbank kan je naast iemand doorkruipen.
            Met ± 1.90m zou ik zeker 'n gordel dragen achter, want met 'n noodstop zit je op de vloer
            Hadden we al overwogen en gaan we zeker eens bekijken één van de komende weken. Gaat dit overigens niet een beetje ten koste van de kofferruimte?

            Comment


            • #7
              Re: Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Hadden we al overwogen en gaan we zeker eens bekijken één van de komende weken. Gaat dit overigens niet een beetje ten koste van de kofferruimte?
              Zeker niet, in die Skoda is verrassend veel plaats, een van de grootste in zijn soort.

              Comment


              • #8
                Re: Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Na 20 jaar met een Japanner 7 jaar geleden overgestapt naar Mercedes waar ik er twee van heb gehad, zuinig, weinig kosten en goed comfort.
                Maar nu terug naar een echte Japanner en 4wiel aangedreven Subaru.

                Bij Mercedes zijn winterbanden een noodzaak.

                Wat mag je verwachten na 150 á 180 Kkm, ophangarmpjes voorophanging, stofzakken, eventueel EGR en roetfilter (hangt af van rijgedrag en koud rijden) een zwak punt bij Mercedes is de hogedrukleiding en koppelingen brandstofpomp.

                Een ding is mij altijd bijgebleven, toen ik de eerste keer bij Vereenooghe in Tielt op onderhoud kwam raakte ik aan de praat met een mekanieker, die mij zei dat ik komende van een Japanner mij niet kon verwachten dat ik met Mercedes jaren zonder kosten zou kunnen rijden zoals met een Japanner.
                Persoonlijk heb ik eigenlijk niet kunnen klagen, maar ik rij dan ook maar max. 5 jaar met een wagen.
                Hou er ook rekening mee Frank, dat je met een Duits ingevoerde wagen nooit een carpass kan bekomen, wat een groot verschil kan maken moest je die wagen bv. na twee jaar terug willen verkopen.
                Wisselstukken bij Mercedes zijn duur, een vergelijk, een pinkerbediening van een Mercedes C kost bijna 600€, bij Volkswagen 100€, een EGR klep kost bij Mercedes +500€ bij Volkswagen 100€ Dat zijn twee dingen die ik zelf meegemaakt heb.

                Maar al bij al, blijft Mercedes een zeer degelijke auto.

                Persoonlijk zou ik geen Duitse invoer kopen, België staat vol met mooie tweedehands Mercedessen, "met" carpass, waarom dan een Duitser kopen, vergeet niet dat veel van die Duitse E klassen jaarlijks 80 tot 100.000 Km bollen.

                Wil je een echt goede Mercedes, dan ben je eigenlijk beter af met het oudere model van de E klasse, deze met de dubbele ronde lichten, die dingen bollen zonder verpinken 800Kkm, zijn wat luier dan de nieuwe modellen, maar soms voor een prik te koop.
                Bedankt voor het uitgebreide antwoord Geert

                Bedoeling is om onze huidige 2 wagens te vervangen door 1 exemplaar. Het mag ook iets meer zijn (6 cilinders, automaat en evt 4-matic) en dat vind je amper in België. Carpass is voor mij geen probleem als de wagen onderhouden werd door een officiële dealer. Plan is toch 10 jaar + bollen. En jaarlijks 50-80K met ca 150K als tussenstand is precies wat ik zoek omwille van de lagere prijs.

                Overigens heeft onze Avensis ook wel wat problemen gekend met onverklaarbaar afgebroken stabilisatiestang achteraan, corrosie in koplampen, defecte EGR klep, trillend vliegwiel, drukgroep koppeling en lekke airco. Toyota onderdelen zijn overigens ook niet goedkoop. Speaker vooraan vervangen kost bv €300. Airco condensor €700. Wel plaatsing inbegrepen.

                Comment


                • #9
                  Re: Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Hadden we al overwogen en gaan we zeker eens bekijken één van de komende weken. Gaat dit overigens niet een beetje ten koste van de kofferruimte?
                  Die kofferruimte is gigantisch groot. Je zou het langs de buitenkant niet zeggen.
                  In de sedan kan je al met 2 volwassenen comfortabel in de kofferbak.
                  Zwijg stil van de station. Daar staat 'n verstelbare alu rail in, voor je goederen op plaats te houden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

                    Ik zou niet weten waarom je geen carpass kan hebben bij een ingevoerde wagen, bij die van mij is er toch een carpass...
                    Canon PowerShot A80 is back alive !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

                      Oorspronkelijk geplaatst door Yuri Bekijk bericht
                      Ik zou niet weten waarom je geen carpass kan hebben bij een ingevoerde wagen, bij die van mij is er toch een carpass...
                      Dan is er gefoefeld Yuri, voor enkele euro's kan je in België een carpass laten aanmaken, maar dat is louter op wat er
                      op de kilometerteller van die Duitse wagen staat, de voorgeschiedenis kan je normaal niet nagaan, en al zeker niet als dat
                      een derectiewagen van een Mercedes wagen zou zijn die in de fabriek is onderhouden geweest.

                      In België is het tegenwoordig normaal verplicht dat de garages en bandencentrales deze gegevens bijhouden, om een carpass te kunnen aanmaken,
                      maar in normale omstandigheden zullen deze gegevens niet bij een Duitse wagen zitten, in Nederland heb je Nationale Autopas (NAP)

                      Citaat uit Gazet Van Antwerpen.

                      Geknoei met kilometerteller verplaatst zich naar buitenland

                      Via het Car-Pass-systeem werden vorig jaar 1.600 voertuigen ontdekt waarbij de kilometerteller werd teruggedraaid om bij een doorverkoop de indruk te wekken dat hij minder afstand heeft gereden. Gemiddeld bedroeg het terugzetten in die gevallen zo'n 80.000 km. De grootste fraude was voor een Mercedes Sprinter met een plotse vermindering van bijna 398.000 km. Intussen verplaatst de fraude zich meer naar import en export van tweedehandswagens.
                      Garagisten die een wagen onderhouden, zijn verplicht om telkens de kilometerstand te noteren bij een herstel- of onderhoudsbeurt. Die gegevens worden doorgegeven aan de vzw Car-Pass. Als de auto dan later wordt doorverkocht, is het moeilijker om te frauderen met de kilometerstand.

                      In 2008 heeft de vzw Car-Pass in totaal 730.616 kilometertellercertificaten afgeleverd. Het blijkt dat een occasiewagen bij aflevering van de pas gemiddeld 113.240 km op de teller heeft staan en bijna 8 jaar oud is. 11,4 % van de occasies wordt verkocht met een tellerstand boven de 200.000 km. 1,7% zit zelfs boven de 300.000 km.

                      Bij 1.600 kon worden vastgesteld dat er waarschijnlijk met de teller werd geknoeid. Dat was 0,24% van het totaal.

                      De absolute koploper was een Mercedes Sprinter bestelwagen. Op 15 september 2007 had hij 639.552 km op de teller staan. Bij de uitreiking van de car-pass op 17 juli 2008 waren dit er nog maar 242.357. Een verschil van bijna 390.000 km.

                      Invoer

                      De vzw Car-pass beschikt echter niet over de kilometerhistoriek van ingevoerde voertuigen. Nochtans is dat 7% van de markt. 85% van de import komt uit Duitsland, Frankrijk, Nederland en Luxemburg.
                      Hier nog een artikel uit Test Aankoop.

                      CAR-PASS STOPT AAN DE GRENS
                      De doeltreffendheid van de Car-Pass houdt op aan de landsgrenzen. De Belgische consument moet er zich dus van bewust zijn dat de Car-Pass geen enkele garantie biedt in geval van een geïmporteerde wagen. Dit document gaat dus voorbij aan de zo maar even 36000 occasies die elk jaar worden ingevoerd. Uit onderzoek van de vzw Car-Pass is bijvoorbeeld gebleken dat van een staal geïmporteerde Duitse auto’s in 10 % van de gevallen met de tellers werd geknoeid.
                      Test-Aankoop vreest dan ook dat de fraude zich zal verplaatsen naar de landen waar consumenten (nog) niet van een dergelijke bescherming kunnen genieten. Het is de hoogste tijd voor een aanpak op Europees niveau!
                      Last edited by Guest42; 23 mei 2014, 09:36.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

                        Oorspronkelijk geplaatst door Yuri Bekijk bericht
                        Ik zou niet weten waarom je geen carpass kan hebben bij een ingevoerde wagen, bij die van mij is er toch een carpass...
                        Op Ebay en zelfs op www.2dehands.be worden apparaatjes aangeboden om de stand van de digitale kilometerteller naar believen aan te passen.
                        Als jouw auto in Duitsland voor de export van 300.000km naar 100.000km wordt teruggezet, dan komt er na een eerste garagebezoek in België netjes 100.000km op de Carpass.

                        Last edited by notex; 26 mei 2014, 19:30.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Op Ebay en zelfs op www.2dehands.be worden apparaatjes aangeboden om de stand van de digitale kilometerteller naar believen aan te passen.
                          Als jouw auto in Duitsland voor de export van 300.000km naar 100.000km wordt teruggezet, dan komt er na een eerste garagebezoek in België netjes 100.000km op de Carpass.
                          Ik zou sowieso een onderhoudshistoriek vragen of hier specifiek op zoeken

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

                            Waarom denk je dat jonge auto's vanuit Duitsland geëxporteerd worden ? Als het zo'n koopjes zijn, waarom worden ze dan niet in Duitsland verkocht ?
                            Als in Duitsland een ongevalsauto een bepaalde schade heeft aan het chassis, dan mag deze niet meer in Duitsland terug in het verkeer gebracht worden. Deze auto's worden hersteld en gaan in de export.
                            Een vriend van me kocht een paar jaar geleden een MB break van 3 jaar oud met 100.000km bij een garage in Hasselt. Deze auto kwam ook uit Duitsland en passeerde probleemloos de technische controle die de garage liet doen. Toen mijn vriend met deze MB voor de eerste keer zelf naar de technische controle ging, moest hij even naar de onderkant van de auto kijken samen met de inspecteur. De MB was overdwars aaneengelast en was gefabriceerd uit 2 verschillende auto's.
                            (natuurlijk vaan hetzelfde model). Auto moest onmiddellijk uit het verkeer. Rechtsbijstand ingeschakeld, maar de garage was niet aansprakelijk want ze hadden de auto "te goeder trouw" aangekocht en verkocht. Mijn vriend kon de auto nog enkel kwijt voor export naar Afrika aan een fractie van de aankoopprijs die hij had betaald.
                            Daarmee beweer ik niet dat er aan alle import auto's wat scheelt, maar er bestaat toch een klein risico. Hopelijk vind je een importauto die voorzien is van een onderhoudsboekje.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Jonge Mercedes tweedehands met veel kilometers

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Na 20 jaar met een Japanner 7 jaar geleden overgestapt naar Mercedes waar ik er twee van heb gehad, zuinig, weinig kosten en goed comfort.
                              Maar nu terug naar een echte Japanner en 4wiel aangedreven Subaru.

                              Bij Mercedes zijn winterbanden een noodzaak.

                              Wat mag je verwachten na 150 á 180 Kkm, ophangarmpjes voorophanging, stofzakken, eventueel EGR en roetfilter (hangt af van rijgedrag en koud rijden) een zwak punt bij Mercedes is de hogedrukleiding en koppelingen brandstofpomp.

                              Koud rijden zal goed meevallen... 150.000km op 4 jaar is 37500km per jaar rijden... dat is bovengemiddeld...
                              Onze C220 (wel een ouder model) heeft van alle punten die je opnoemt nog niets gehad... (momenteel 240.000km and going)
                              Wat wij hier wel merken... elke mercedes is gevoelig aan.... roest...
                              de w202 gaat binnenkort binnen, en bij de w204 zijn er ook al plekjes te vinden...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment

                              Working...
                              X