Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AANKOOP NIEUWE CANON (7D?) Voor sportfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AANKOOP NIEUWE CANON (7D?) Voor sportfotografie

    Heej iedereen,
    Momenteel bezit ik een Canon EOS 550D, maar ik heb het gevoel dat deze niet voldoet.
    Ik ben vooral actief in de paardensport (witte zandpistes, snelle bewegingen, details, soms ook binnenpistes die minder belicht zijn etc)
    Nu ben ik op zoek naar een camera waarmee ik me verbeter (en dat het verschil tochwel merkbaar is)
    Mijn voorkeur gaat uit naar een tweedehands (wegens beperkter budjet) tot 1000 euro. Liefst ook geen touchscreen dus de allernieuwste modellen vallen weg.
    Ik dacht aan de 7D of , maar ik ken er ook niet zo verschrikkelijk veel van.
    Hieronder kan je 2voorbeelden vinden van waarvoor mijn fototestel zou moeten dienen

    momenteel heb ik volgende lenzen al
    Canon lens EF 50mm 1:1.8 II
    Canon Zoom Lens EF 35-135mm 1:4-5.6 (lens van analoge canon)
    Canon Zoom lens EF 75-300mm 1:4-5.6
    Canon EFS 18-55mm


    Kan iemand me helpen ??

    Mvg Julie

  • #2
    Re: AANKOOP NIEUWE CANON (7D?) Voor sportfotografie

    ik zou eerder investeren eerst in goed glas, zeker als je indoor foto's gaat maken
    met een betere body en een minder goede lens ga je lens toch veel zitten te hunten

    Comment


    • #3
      Re: AANKOOP NIEUWE CANON (7D?) Voor sportfotografie

      je foto,s gaan er niet beter van worden hoor door een duurder toestel te kopen. ben er zeker van dat je met je huidige 550 ook mooie resultaten kan behalen
      je belichting en focus in de gaten houden bij foto 1 is je onderwerp onderbelicht.
      Bij foto 2 zit de scherpte niet goed .

      Comment


      • #4
        Re: AANKOOP NIEUWE CANON (7D?) Voor sportfotografie

        Het is NIET een andere camera die je foto's gaat verbeteren.

        Eerst belichtingsinstellingen/technieken verbeteren, dan een GOEDE lens kopen (Canon 70-200 2.8 IS tweedehands).

        Comment


        • #5
          Re: AANKOOP NIEUWE CANON (7D?) Voor sportfotografie

          De 7D heeft dezelfde censor en zullen zoals hierboven aangegeven je foto's niet verbeteren hij heeft wel andere voordelen maar met een betere lens ga je veel meer uit je toestel halen.Ik heb hetzelfde ervaren met L-glas op mijn 350D.

          Comment


          • #6
            Re: AANKOOP NIEUWE CANON (7D?) Voor sportfotografie

            Hartelijk dank ! Een bijscholing en nieuwe lens dus ! (;

            Comment


            • #7
              Re: AANKOOP NIEUWE CANON (7D?) Voor sportfotografie

              Heb je nog lenzen die me zouden kunnen helpen behalve de 18-200 lens ?

              Comment


              • #8
                Re: AANKOOP NIEUWE CANON (7D?) Voor sportfotografie

                Ik zou dan eerder naar een 70-200 f4 L gaan, deze kan je 2e hands of zelfs nieuw voordelig kopen. Ik kocht mijn 70-200 f4 L nieuw voor 539€ ! Deze heeft wel geen IS.
                Ik ga ervan uit dat paarden vaak wat veder af staan.

                Oorspronkelijk geplaatst door juliedhondt Bekijk bericht
                Heb je nog lenzen die me zouden kunnen helpen behalve de 18-200 lens ?
                Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                Comment


                • #9
                  Re: AANKOOP NIEUWE CANON (7D?) Voor sportfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door juliedhondt Bekijk bericht
                  Heb je nog lenzen die me zouden kunnen helpen behalve de 18-200 lens ?
                  die lens is niet beter dan de lenzen die je nu al hebt
                  je moet eerder kijken richting:
                  70-200 2.8 al dan niet met beeldstabilisatie
                  70-200 4.0 al dan niet met beeldstabilisatie
                  dan pas verbeter je met uw lenzen
                  en oefenen oefenen en nog eens oefenen , veel lezen, uitproberen en tips vragen enzo....

                  Comment


                  • #10
                    Re: AANKOOP NIEUWE CANON (7D?) Voor sportfotografie

                    je zou ook eens kunnen kijken naar een sigma 50-150 OS 2.8
                    die is een pak beter kwestie autofocus dan de lenzen die je nu al hebt

                    Comment


                    • #11
                      Re: AANKOOP NIEUWE CANON (7D?) Voor sportfotografie

                      Ikzelf ben in het bezit van 2 toestellen, Canon 7D.
                      Daar ik alleen wielerwedstrijden fotografeer, heb ik hierbij de volgende lenzen:
                      Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM en Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM.
                      Ik durf je te vertellen dat ik niet volledig tevreden ben over de snelheid van deze toestellen.
                      Heel veel onscherpe foto's en dit omdat de focus gewoon niet kan volgen.
                      Ik zou hier kunnen vertellen dat alle foto's scherp zijn, ik doe dit niet omdat het zo niet is.
                      Tijdens een wielerwedstrijd maak ik ongeveer 400 foto's, hiervan worden er meer dan 300 weggegooid wegens onscherp.
                      Ik heb onlangs de kans gekregen om eens met een Canon 1DX te werken.
                      Hier durf ik wel te vertellen, van de 50 foto's die ik maakte, dat ze heel scherp waren met de Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM.
                      Natuurlijk, dit toestel is ongeveer 5x duurder dan de Canon 7D.
                      Voor mij dus nooit nog een Canon 7D.
                      Als het budget het toelaat, koop ik meteen een Canon 1DX.

                      Comment


                      • #12
                        Re: AANKOOP NIEUWE CANON (7D?) Voor sportfotografie

                        Hoy Danny,
                        Heb hetzelfde materiaal als jij.
                        Als er zo veel onscherpe foto's zijn ligt dat misschien aan het feit dat je meerdere AF punten hebt gekozen i.p.v. één.
                        Als je kiest voor meerdere AF punten maakt het toestel een gemiddelde ..... nooit volledig juist.
                        Gooi dus al die extra punten weg en gebruik het middelste.
                        Stel scherp één punt en verplaats dan je toestel voor een goede cadrage terwijl je de knop (half ) ingedrukt houdt, of het knopje met sterretje ......
                        Sorry, maar met mijn 7D heb ik daar niet veel problemen mee. De 7D is een enorm snel toestel !!!!!
                        Kan natuurlijk altijd veel chance hebben gehad.
                        Sorry als je dit reeds wist, dan mijn excuses .....
                        Last edited by zoltan; 24 mei 2014, 18:24.
                        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: AANKOOP NIEUWE CANON (7D?) Voor sportfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door juliedhondt Bekijk bericht
                          Heb je nog lenzen die me zouden kunnen helpen behalve de 18-200 lens ?
                          Mag ik dan zeggen dat je voorbeeldfoto's qua compositie helemaal zo gek nog niet zijn?
                          Ik zou je eerder aanraden om te gaan uitzoeken wat de sterke en minder sterke punten van de lenzen die je nu hebt zijn. Ook een goedkope lens kan hele mooie resultaten geven maar dan onder de juiste omstandigheden. Denk daarbij aan een diafragma dat verder dicht staat of een goede belichting. Zo leer je ook beter welke beperking je meer moeite mee hebt dan andere.

                          Overigens is de 550d een uitstekend toestel (ik heb zijn grotere broer, de 60d) die je veel mogelijkheden biedt. Ik durf niet precies te zeggen hoe goed die is in sportfotografie, want ik doe niet zo veel in die tak van sport. Qua lenzen wil ik je niet in een specifieke richting sturen, ik kan je wel zeggen wat ik zelf zou meenemen. Ik schiet heel graag met lenzen met een vaste brandpuntsafstand, omdat je dan meer moet nadenken over de foto die je wilt maken. Ik vermoed net als bvphotography dat de paarden wat verder weg staan, en dan zou een 50mm f/1.8 (die je al hebt) of een 85mm f/1.8 nuttig zijn. Een 135mm f/2 zou ook een optie zijn als je bijvoorbeeld een portret wilt maken van een ruiter. Die brandpuntsafstanden vind je ook terug in de meeste lenzen die hier aangeraden worden . Een groter diafragma gaat je helpen als je op een binnenpiste bent, maar brengt ook moeilijkheden met zich mee omdat je DOF kleiner is.

                          Comment

                          Working...
                          X