Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotowinkels met foto tas assortiment

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotowinkels met foto tas assortiment

    Hallo,
    kan iemand mij adressen geven van fotowinkels (in de buurt van Antwerpen of Mechelen) die een ruim aanbod hebben van foto tassen (dus meer dan alleen Lowepro). Ik ben niet echt geintresseerd in web sites, de bedoeling is om een tas minstens te kunnen uitproberen (een foto op een website zegt weinig over draagcomfort en gebruiksgemak).

    Dank bij voorbaat.

    Marc Mertens

  • #2
    Misschien even kijken bij Grobet in A'pen.
    Bartok in Hasselt heeft er ook een pak staan....
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Was deze vergeten: Foto Degreef in Edegem (bij Kontich)
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Metro Foto In Berchem, die hebben meestal een ruim assortiment.

        Comment


        • #5
          Heb je iets tegen Lowepro? Ik heb twee fototassen van dat merk en ze zijn beide uitstekend; een klassieke tas en een rugzak (of trekker). Maar ik ben 100% akkoord dat je de fototas moet kunnen uitproberen => dus al je spulletjes er in laden én ruimte voorzien voor uitbreiding ...

          Zo is mijn klassieke fototas feitelijk bedoeld voor middenformaatcamera's, alhoewel ik enkel kleinbeeldmateriaal heb: de Metz 45 staafflitser past er echter prima in.

          Mijn grote fotorugzak weegt (gevuld) ergens tussen de 10 en de 12 kg, maar dat is goed te doen als je iet of wat gemotiveerd bent.

          Redelijk assortiment (en vriendelijke service) bij Foto Nelissen in Mechelen.

          ColinD70
          Nikon D70 + F100/Sigma 18-35mm F3.5-4.5D Aspherical + 70-210mm F3.5-4.5D Apo Macro + 18-125mm F 3.5- 5.6/Nikkor AF 35-135mm f3.5-4.5/Nikkor AF-S ED 80-200mm f2.8D/Speedlight SB800/Metz 45 CT-1/Asahi Pentax Spotmatic F + 28,50,135 en 200 mm lenzen

          Comment


          • #6
            Ik heb zelf persoonlijk niets tegen Lowepro maar in de winkels waar ik ondertussen heb rondgekeken vond ik alleen maar Lowepro en eigenlijk niets van mijn gading, ik ben dus gewoon op zoek naar een aantal winkels die een ruimer aanbod hebben.

            Marc

            Comment


            • #7
              Het hangt er ook vanaf welke modellen ze staan hebben... Veel winkels halen enkel dat in huis dat gemakkelijk verkoopt. Voor de enthousiaste amateur met een kleine verzameling accessoires moeten ze bijna altijd werken op bestelling want de aanwezige modellen volstaan bijna nooit.
              Dan moet je echt al gaan kijken in de professionele fotozaken (en dan bedoel ik niet die met pasfoto's en kaderkes )...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Originally posted by CooMa
                Was deze vergeten: Foto Degreef in Edegem (bij Kontich)
                Effe wat reklame - heel goede ervaringen mee, zeer vriendelijke mens die er duidelijk iets van kent, en je niets zal aanraden wat je niet nodig hebt. Ik heb er mijn Canon IS S1 besteld na veel uitproberen van verschillende camera's - en wou mischien ook wel naar SLR gaan. Ik heb daar de Nikon D70, CP5400 en 5700, Canon 300D en IS S1 mogen uitproberen, en die liet mij daar gewoon buiten (zonder toezicht!) een hoop fototjes mee gaan trekken terwijl hij zich even met een andere klant bezighield.
                Hij raadde mij af van nu al een SLR te kopen (allez - niet echt met die sterkte, eerder in't algemeen dat hij eraan twijfelde dat ik het al kon gebruiken), plus dat hij vond dat je naast een SLR altijd ook een compact toestelletje nodig had om overal mee naartoe te nemen - een SLR is namelijk veel sleurwerk, waar ik hem eigenlijk groot gelijk bij moet geven.
                Die raad heb ik dus gevolgd, met als gevolg dat ik vanavond mijn IS S1 heb (heb iemand hem laten oppikken voor mij ). Kost mischien iets meer, maar nu ik ben tenminste zeker dat ik mij niets heb laten aansmeren - en ik heb tenslotte al die camera's eens mogen uitproberen, en ik apprecieer zulke eerlijkheid en openheid heel erg, en al vaker van mensen gehoord van mensen die daar heel tevreden over zijn over de service - daar betaal ik graag wat meer voor, hoewel de meerprijs ook nog zeer goed meeviel.

                On topic: Jah die heeft ook een heel assortiment tassen ophangen daar
                Sleep is a poor substitute for coffee

                Comment


                • #9
                  Ben ook tevreden van Grobet (en Lowepro). Heb er al drie cameratassen (en drie statieven en wat kleine rommel)gekocht. Ze hebben er redelijk veel tassen van Lowepro, Samsonite, en wat goedkopere merken zoals Hama, Cobra. Op www.grobet.be vind je wel een telefoonnummer en dan kan je altijd even bellen of een bepaald type in voorraad is.

                  Greetz

                  Sam Jae

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt voor alle reacties, ik ga in het weekend een paar van deze winkels met een bezoek vereren.

                    Marc

                    Comment


                    • #11
                      Persoonlijk ben ik zeer tevreden over de service en de degelijke adviezen van Foto Rembrandt http://www.fotorembrandt.be/ op de Bredabaan in Merksem. Ik ben in het bezit van onderstaande fototassen waarover ik zeer tevreden ben: degelijk en comfortabel! Hangt er van af waarvoor en onder welke omstandigheden je je boeltje wil meenemen!

                      Gr,

                      sailor
                      Lid: BD 0249BE
                      D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by marc.mertens
                        Hallo,
                        kan iemand mij adressen geven van fotowinkels (in de buurt van Antwerpen of Mechelen) die een ruim aanbod hebben van foto tassen (dus meer dan alleen Lowepro). Ik ben niet echt geintresseerd in web sites, de bedoeling is om een tas minstens te kunnen uitproberen (een foto op een website zegt weinig over draagcomfort en gebruiksgemak).

                        Dank bij voorbaat.

                        Marc Mertens

                        Idem hier maar in de buurt van Oost Vlaanderen.
                        Groetjes refibe..toffe bende
                        [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

                        Comment


                        • #13
                          focilux in gent...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment

                          Working...
                          X