Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

niikon speedlight flitser sb700 versus ingebouwde flitser : ervaringen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • niikon speedlight flitser sb700 versus ingebouwde flitser : ervaringen ?

    Hallo,
    Ik ben nog niet in bezit van een dslr maar ben van plan om er een aan te kopen (Nikon d7100)
    Is het aangewezen om bij de aankoop van mijn dslr onmiddellijk een externe flitser aan te schaffen ? (ik denk dan bvb aan de nikon sb 700 wegens zijn goede referenties - is wel niet zo goedkoop ?)
    Is het zo dat de verschillen tussen foto's binnenshuis gemaakt met ingebouwde flitslicht of met een externe flitser groot zijn ? (denk dan vooral aan de kleurtint / helderheid)
    Ik wil vooral warme huidtinten en geen 'bleekscheten' wanneer ik 's avonds portretfoto"s s' maak
    Met externe flitsers heb ik totaal geen ervaring mee, vandaar deze vraag.

    Kopen ...? of wachten en experimenten met interne flitser en (eventueel) later aanschaffen ?

    Graag uw mening aub

  • #2
    Re: niikon speedlight flitser sb700 versus ingebouwde flitser : ervaringen ?

    Het verschil tussen het ingebouwd flitsertje en een SB700 (of 910) is enorm. Alleen al de power maar voornamelijk het indirekt kunnen flitsen.
    Met dat ingebouwd flitsertje maak je uiteraard van die bleekgezichten. Een externe flitser kan indirekt flitsen en bouncen. Ook kan je de externe flitser apart opstellen en triggeren met de ingebouwde flitser.
    Ik gebruik veel een exeterne flitser (SB900) maar ik flits bijna nooit direkt. Altijd via het plafond of met de diffuser erop.

    Comment


    • #3
      Re: niikon speedlight flitser sb700 versus ingebouwde flitser : ervaringen ?

      Dank u voor de uiteenzetting - gezichten van foto's op flickr genomen met indirecte flits zien er inderdaad schitterend uit - ik ga voor de nikon sb 700

      Comment


      • #4
        Re: niikon speedlight flitser sb700 versus ingebouwde flitser : ervaringen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Zorbatje Bekijk bericht
        Dank u voor de uiteenzetting - gezichten van foto's op flickr genomen met indirecte flits zien er inderdaad schitterend uit - ik ga voor de nikon sb 700
        Heb ook een SB-700, mooi spul, een wereld van verschil met de ingebouwde flitser

        Comment


        • #5
          Re: niikon speedlight flitser sb700 versus ingebouwde flitser : ervaringen ?

          Jep een compacte SB-700 is perfect om het standaard werk te doen maar ook om op de creatieve CLS toer te gaan.
          Succes met je mooie aankoop.
          Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

          Comment


          • #6
            Re: niikon speedlight flitser sb700 versus ingebouwde flitser : ervaringen ?

            Ik wil dit topic nu niet hacken maar heeft er iemand ervaringen met Yongnuo flashes? Kost zowat 1/3 van de prijs en lees er toch wel vrij goeie dingen over. Je zal natuurlijk geen sb700 toestanden moeten verwachten, dat weet ik ook wel. Maar om mee te beginnen zou ik dat wel zien zitten. Als je dan achteraf denkt da's niks voor mij dan ben je er toch niet veel aan kwijt.

            Comment

            Working...
            X