Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo yn-622n-tx

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo yn-622n-tx

    Dag iedereen,

    Ik hoor de laatste tijd niets dan goeds over de YONGNUO YN-622N-TX.
    Sedert 2 jaar werk ik als strobist met de SU-800 van Nikon in combinatie met 2 SB-900 en SB910.
    Heel mooi, goede resultaten, maar toch moeilijk werken door steeds rekening te houden met het "oog" om de flitser te triggeren.

    Is de YONGNUO YN-622N-TX een goed alternatief om iets vrijer te kunnen werken?
    Iemand ervaringen hiermee en waar deze in Belgie te kopen?

    Thx 4 the reply guys!

  • #2
    Re: Yongnuo yn-622n-tx

    Je kan ook je su-800 gebruiken op een YN-622N tranceiver.

    fotoshopaalten.com
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo yn-622n-tx

      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Je kan ook je su-800 gebruiken op een YN-622N tranceiver.

      fotoshopaalten.com
      Maar dan heb je geen led schermpje om je instellingen te bekijken.

      Precies daarom heeft Yongnuo deze verniewde versie gemaakt, op vraag van vele strobisten.

      En het spul heeft een usb-poort om eventuele software upgrades te kunnen doen.
      Last edited by Lalonde; 21 mei 2014, 14:10.

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo yn-622n-tx

        Een su-800 heeft een lcd met instellingen.
        Ook een master flits kan je op je 622 gebruiken om je instellingen te doen.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Yongnuo yn-622n-tx

          Oorspronkelijk geplaatst door Heniuz Bekijk bericht
          Dag iedereen,

          Ik hoor de laatste tijd niets dan goeds over de YONGNUO YN-622N-TX.
          Sedert 2 jaar werk ik als strobist met de SU-800 van Nikon in combinatie met 2 SB-900 en SB910.
          Heel mooi, goede resultaten, maar toch moeilijk werken door steeds rekening te houden met het "oog" om de flitser te triggeren.

          Is de YONGNUO YN-622N-TX een goed alternatief om iets vrijer te kunnen werken?
          Iemand ervaringen hiermee en waar deze in Belgie te kopen?

          Thx 4 the reply guys!
          Ik werk met Canon, maar ik denk dat het systeem hetzelfde is. Ik heb de YN622C TX, samen met 2 recievers YN622C, daarmee stuur ik mijn Speedlite 580 EX II aan. . Dit werk perfect, gemakkelijk om vanop de camera de flitser aan te sturen, hij doet precies wat je wil. Voorlopig nog met 1 flitser.

          heb ook een Yongnuo 560III besteld, full manueel, maar die wordt enkel getriggerd. werkt niet samen met de YN622C. Daarom heb ik de 560 TX besteld met nog 2 x 560III om het systeem compleet te maken.

          Of er in Belgie winkels zijn weet ik niet, misschien Konijnenberg of cameranu.nl. Ik heb de mijne online besteld via ebay. Als het niet te dringend is, is dit wel het wachten waard.
          Sony A7III & Sony A7 RIII
          Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

          Comment


          • #6
            Re: Yongnuo yn-622n-tx

            Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
            Je kan ook je su-800 gebruiken op een YN-622N tranceiver.

            fotoshopaalten.com
            een SU-800 werkt enkel via infrarood
            een YN-622N-TX werkt via radiofrequentie, met het grote voordeel dat deze niet in het zicht van de zender/ontvanger moet staan

            Comment


            • #7
              Re: Yongnuo yn-622n-tx

              Klopt Gert. Maar met de su800 op een 622 heb je de mogelijkheid om die radiotrigger te sturen. (Vermogen instellen ed.) Signaal gaat dan toch via radiotrigger.

              Een optie voor als je geen YN-622-Tx hebt
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Yongnuo yn-622n-tx

                ah op die manier
                maar dan kan je dat even goed via je menu van je camera ook instellen, wel iets meer werk maar ook de mogelijkheid om de trigger in te stellen vermogen enzo
                ik heb nog geen SU800
                wel twee sb900's
                ik ga me tegen nieuwjaar denk ik zo'n setje Yongnuo aanschaffen denk ik

                Comment

                Working...
                X