Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Standaard iMac vs snellere windows laptop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Standaard iMac vs snellere windows laptop?

    Hallo,

    Ik ben dringend toe aan een nieuwe computer, en ben dus op zoek naar een betrouwbare, snelle pc met een goed scherm qua kleurweergave, die vooral goed om kan met het bewerken van veel foto's in Lightroom. Het draagbare aspect van een laptop is niet noodzakelijk, omdat ik mijn oude nog zou kunnen gebruiken.

    Hiervoor twijfel ik voorlopig tussen volgende modellen, allen hebben 8 GB ram geheugen: de goedkoopste iMac vs 2 laptops:
    - iMac desktop 1230 EUR (link): 21,5" IPS scherm met 1920x1080 pixels, Quad Core i5 2.7GHz processor, 1GB video geheugen met grafische kaart van Intel iris pro
    - HP Pavilion Laptop 800 EUR (link): 17" scherm met 1600x900 pixels, Processor Intel Core i7-3632QM van 2,2 GHz, 1GB videogeheugen met grafische kaart AMD Radeon HD 8670M
    - HP Envy Laptop 980 EUR (link): 17" scherm met 1600x900 pixels, Intel Core i7-4700MQ van 2,4 GHz, 2 GB videogeheugen met grafische kaart NVIDIA GF GT740M

    Het zou geweldig zijn moest iemand raad kunnen geven ivm deze toestellen, welke aan te raden is. Er lijkt een belangrijk verschil te zitten in de quad core vs intel core processoren, maar echt details ken ik er niet van.. Mijn budget laat geen echt dure toestellen toe, het 400 eur verschil tussen de goedkoopste/duurste is voor mij dus wel groot...tenzij de duurdere het waard is natuurlijk.

    Alvast bedankt!
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

  • #2
    Re: Standaard iMac vs snellere windows laptop?

    Als het draagbare voor u geen prioriteit heeft kun je beter voor een desktop kiezen met een HD scherm vanaf 22"
    Voor de bedragen waar u aan denkt is er keuze genoeg, Een 17" scherm vind ik te klein voor beeldbewerking, ik gebruik een 26" scherm op mijn desktop en soms ook op mijn laptop.

    Comment


    • #3
      Re: Standaard iMac vs snellere windows laptop?

      Je opmerking over die "core processoren" is wel niet bijster duidelijk : alle consumenten intel processoren zijn "cores" . Het meeste verschil zit in die i3, i5 en i7, wat telkens een reeks processoren bevat. Quad core duidt enkel op het feit dat er 4 cores in een processor"huid" zitten. Bij de hogere series kunnen dat er ook 6, 8 of 10 zijn, maar dat is niet bijster betaalbaar.
      Uiteraard heb je binnen die i7 groep ook tragere en snellere processoren. Een i7 4700MQ zal sneller zijn dan die i5, ondanks zijn lagere kloksnelheid.
      Om je een hint te geven : die iMac heeft bv. een I5-3335S, passmark maakt daar 5761 als snelheid van, die i7 is 7929 : dus een goeie 37% sneller...
      De klassieke i7 voor desktop PC's (de i7-4770) zit rond de 10.000...).
      Als het louter over snelheid gaat, en het ding toch niet verplaatst wordt, neem je eigenlijk beter een echte desktop. Dan kies je daar een deftig IPS scherm bij. Voor Lightroom vind ik 1600x900 pixels redelijk beperkt. Ik vrees er ook voor dat je bij de HP's een IPS scherm hebt, wat uiteraard wel belangrijk is. Laptops met IPS scherm bestaan, maar zijn meestal niet bijster goedkoop.
      Last edited by polleke_cgc; 23 mei 2014, 11:47.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Standaard iMac vs snellere windows laptop?

        Vreemd dat je een Mac desktop vergelijkt met 2 PC laptops. Komen desktop PC's en Mac laptops dan niet in aanmerking ?
        Feit is inderdaad dat je meer krijgt voor je geld met een desktop, of het nu een Mac of een PC is...
        Last edited by Kaneda; 22 mei 2014, 09:17.
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Standaard iMac vs snellere windows laptop?

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Vreemd dat je een Mac desktop vergelijkt met 2 PC laptops. Komen desktop PC's en Mac laptops dan niet in aanmerking ?
          Feit is inderdaad dat je meer krijgt voor je geld met een desktop, of het nu een Mac of een PC is...
          Qua laptop komen enkel windows laptops in aanmerking, omdat ik sowieso een voldoende groot scherm wil (min 17"), en binnen apple zijn de mac book pro laptops boven het budget.
          Qua desktop prefereer ik all-in-1 toestellen, hiervoor dacht ik aan de goedkoopste apple, omdat deze dan binnen het budget valt en de reputatie heeft efficient te werken, deze heeft natuurlijk ook een gekalibreerd IPS scherm. Andere all-in-1 dekstops zouden in principe ook in aanmerking komen...

          Edit: bijvoorbeeld deze (link): kost iets meer dan de iMac, en lijkt dezelfde specificaties te hebben...is dan de apple niet beter?
          Last edited by Mr.Magic; 23 mei 2014, 12:47.
          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
          BLOG

          Comment


          • #6
            Re: Standaard iMac vs snellere windows laptop?

            Als je die niet mee wil nemen, dan is een iMac van 21' altijd een betere keuze dan een laptop. Een groter scherm werkt altijd makkelijker.

            En sneller kan altijd, maar kost meer. Wat je daar wil aan uitgeven is een keuze die je maakt.
            Persoonlijk denk ik dat de hybride HD dan de meeste winst oplevert.

            Comment


            • #7
              Re: Standaard iMac vs snellere windows laptop?


              ok dat is wel maar een 15" maar wel een degelijk scherm en veel makkelijker om mobiel mee te werken, ik zelf moet geen 17" laptop meer hebben
              vergeet niet dat die een hogere resolutie heeft dan de meeste 17" laptop's
              is zo'n 15" toch te klein voor u,koop je daarbij nog een 24" extern scherm
              Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!

              of iets duurder een 27"
              Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!

              Comment


              • #8
                Re: Standaard iMac vs snellere windows laptop?

                Alternate : bach...
                Beter hier eens kijken : link....
                Groeten,

                Polleke

                Comment

                Working...
                X