Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk geheugenkaartje kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk geheugenkaartje kiezen?

    Hallo iedereen

    Ik heb nu al een jaar het toestel: Sony cybershot RX100.
    Persoonlijk ben ik heel tevreden van het toestel, maar toch maken mijn vrienden betere filmpjes en foto's.
    Al hebben ze een minder goede camera dan mij.

    Ik denk dat de oorzaak ligt bij mijn geheugenkaart.
    Ik heb een geheugenkaart SDHC 16 GB van Icidu class 10 en een kaartje van class 6

    Nu ben ik op zoek naar een beter kaartje van 32 gig. Want ik film heel graag concerten.

    Ik heb gelezen dat sandisk het beste zou zijn.
    Maar welk van sandisk?

    Ik heb al gekeken voor volgende kaarten:

    Sandisk SDHC extreme pro ( http://www.camerashop.be/product-rev...treme-pro.html)
    Sandisk SDHC extreme (http://www.camerashop.be/product/124...-class-10.html)

    wat is nu het beste? ik heb geen idee wat mijn maximale schrijfsnelheid is van mijn toestel.
    Kan dat in de 90mb/s halen?

    Kunnen jullie helpen? ik wil het maximale uit mijn toestal halen op gebied van filmen.

  • #2
    Re: Welk geheugenkaartje kiezen?

    Wat bedoel je juist met'dat je vrienden betere foto's maken? Zijn die van u dan niet goed van beeldkwaliteit? Kan me moeilijk voorstellen dat het door je kaartje komt. Dat heeft volgens mij niet te maken met de kwaliteit van je genomen foto's.

    Grtz
    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Welk geheugenkaartje kiezen?

      Pure nonsens, sorry, maar het geheugenkaartje welk mark, type .... ook, heeft geen enkele impact op de kwaliteit van een digitale foto.
      Het enige wat kan is dat er fouten zijn, maar dan heb je ook geen foto.
      Wat wel belangrijk kan zijn is het aantal foto's dat je kan nemen eer het vol is
      Wat ook een rol kan spelen is de snelheid waarmee een beeld wordt weggeschreven. Dit is dan enkel bepalend hoeveel beelden je kan opnemen na elkaar alvorens de buffer vol is en de snelheid van opnames van beelden trager wordt.
      Maar nergens zal de kwaliteit van de beelden hieronder leiden.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Welk geheugenkaartje kiezen?

        Dat dacht ik dus ook!!! Misschien staat er een instelling niet juist ofzo!

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Welk geheugenkaartje kiezen?

          Dus de schrijfsnelheid van een kaartje kan het filmen niet beïnvloeden op kwaliteit?

          Bijvoorbeeld: tussen 90mb/s en 45mb/s zit er geen verschil voor het filmen? Ik film op automatisch.

          en het is dus niet de moeite om een duur kaartje te kopen van 90mb/s ? Kan ik dan beter een van 40 mb/s kopen.

          Want ik ga zeker een nieuw kaartje kopen want mijn kaartje van 32gig is maar een 6 classe.
          Ik moet altijd lang wachten voor mijn foto is overgeschreven tijdens concerten. Terwijl ik graag snel nieuwe foto's wil maken.
          Mijn ander kaartje van 8gig is een 10 classe. Daarmee gaat het overschrijven veel beter.

          Comment


          • #6
            Re: Welk geheugenkaartje kiezen?

            Oorspronkelijk geplaatst door GlennVdB Bekijk bericht
            Dus de schrijfsnelheid van een kaartje kan het filmen niet beïnvloeden op kwaliteit?

            Bijvoorbeeld: tussen 90mb/s en 45mb/s zit er geen verschil voor het filmen? Ik film op automatisch.

            en het is dus niet de moeite om een duur kaartje te kopen van 90mb/s ? Kan ik dan beter een van 40 mb/s kopen.

            Want ik ga zeker een nieuw kaartje kopen want mijn kaartje van 32gig is maar een 6 classe.
            Ik moet altijd lang wachten voor mijn foto is overgeschreven tijdens concerten. Terwijl ik graag snel nieuwe foto's wil maken.
            Mijn ander kaartje van 8gig is een 10 classe. Daarmee gaat het overschrijven veel beter.
            Zowel in de 5DmkII als de 7D zit een kaartje van 60mb/s en het filmen in HD kan zonder problemen.Zoals reeds gemeld heeft bij het fotograferen de snelheid eventueel alleen invloed op het aantal foto's dat men na elkaar kan nemen.

            Comment

            Working...
            X