Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony a6000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony a6000

    was zonet even een review aan het bekijken voor de sony a6000. Ziet er wel een prima toestel uit, maar ik vraag me nu af, is zo'n toestel bruikbaar met de lenzen die je op de gewone alpha camera's gebruikt. Ik weet dat er adapters bestaan, zodat je lenzen wel degelijk gebruikt kunnen worden, maar wat ik me afvraag, zijn ze ook echt bruikbaar, in de zin van: wat doet een sony a6000 toestel met een adapter en een sony a70-400mm bv? Er zit geen stabilisatie op de camera, noch op de lens. Verlies je ook niet teveel snelheid en kwaliteit inzake AF?

    Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben.
    Alvast bedankt voor de reacties

    Mvg,
    Kristof

  • #2
    Re: sony a6000

    Met een a6000 en 70-400 zullen waarschijnlijk nog niet al teveel mensen ervaring hebben, maar als je even NEX 70-400 in google gooit, dan krijg je wel een reeks resultaten voor Nex-5N, Nex-7, e.d.m. Je verliest inderdaad stabilisatie, maar als ik die een paar van die google-resultaten bekijk, dan zijn die toch behoorlijk goed hoor.
    Persoonlijk hou ik beide systemen voorlopig apart. Ik werk nu eenmaal niet graag met adapters. De ene die ik een tijdje had, werd al gauw weer verkocht.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment

    Working...
    X