Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegelreflexcamera tweedehands kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spiegelreflexcamera tweedehands kopen

    Hallo

    Het is mijn eerste keer hier op belgiumdigital en ik heb jullie mening nodig.
    Ik ben 15 jaar oud en mijn hobby is fotografie. Ik heb nu een Nikon D50 maar wil een leveltje hoger gaan. Mits ik niet financieel sterk in mijn schoenen sta, en omdat ik nog maar 15 ben, zou ik voor een tweedehands toestel willen gaan. Ik heb op een tweedehandssite een Nikon D5100 zien staan voor €270 en heb kunnen afbieden tot €250. Mooie prijs voor een D5100, niet? Als hij nieuw rond de 600 euro kost.
    Maar hij is al 3 jaar oud en heeft reeds 20'000 clicks. Mijn nonkel zegt dat dit voor een kwaliteitsmerk niet overdreven oud en veel is en hij zegt dat ik er zeker nog enkele jaren plezier aan zal hebben.

    Zou hij nog zo'n 4 jaar meegaan als ik heb goed onderhoud en veel zorg voor draag? Tegen dan heb ik misschien een job en kan ik dan een nieuwe kopen.

    Alleszins bedankt!

    mvg
    Last edited by Brammadajus; 18 mei 2014, 16:08. Reden: typfout

  • #2
    Re: Spiegelreflexcamera tweedehands kopen

    Welk objectief zit erbij?
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

    Comment


    • #3
      Re: Spiegelreflexcamera tweedehands kopen

      gewoon de kitlens 18-55 AF-S van NIKKORR

      Comment


      • #4
        Re: Spiegelreflexcamera tweedehands kopen

        Goeie prijs voor je D5100.
        Je moet echter zelf de vraag stellen als je daarmee voldoende zal hebben.
        Enerzijds is het een flinke stap omhoog (qua specs) in vergelijking met je huidig toestel.
        Anderzijds zal je moeten wennen aan het feit dat je voor het aanpassen van je instellingen telkens het menu zal moeten induiken...

        Misschien moet je nog even op je tanden bijten en doorsparen voor een tweedehands D80/90?
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: Spiegelreflexcamera tweedehands kopen

          als je wat surft kan je deze kopen voor 430€ nieuw en de 3200 is al beter dan de 5100 hebben ze mij verteld

          Comment


          • #6
            Re: Spiegelreflexcamera tweedehands kopen

            @RuneDg,
            Dacht ik in het begin ook. Maar ik weet van mezelf dat ik de D5100 ga 'aankunnen' zeg maar. Heb ook een tijdje een D3200 in handen gehad en ik wil wel degelijk nog hoger in segment gaan; D5100 is echt wel de goeie keuze. De vraag is of het toestel nog wel 3 à 4 jaar gaat meegaan, als het al 3 jaar oud is en al 20'000 clicks heeft.

            Volgens mijn nonkel ga ik nog enkele jaren plezier aan hebben... Is dit volgens jullie ook zo?

            Alvast bedankt voor de reactie.

            Comment


            • #7
              Re: Spiegelreflexcamera tweedehands kopen

              dat zal dan te zien zijn in welke "staat" hij zich bevind zeker, echt op uw gemakske testfoto's maken ter plaatse met testblad en zo, witte achtergrond, enz...
              mijn oudste zoon heeft nu ge-upgrade naar een d3200 en is er vree content van, maar dat is ieders smaak en gevoel, als gij al zeker weet dat een d5100 u ga aanstaan,
              wel, dan doe je dat (en als de huidige aanbieding een sisser is wacht je toch gewoon af tot de volgende??)
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Spiegelreflexcamera tweedehands kopen

                Oke bedankt bulke41 !

                Comment

                Working...
                X