Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeelandbrug

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zeelandbrug

    Beste

    Ik zou graag eens gaan experimenteren met lange sluitertijden (6 stops filter)

    en zou de zeelandbrug willen gaan fotograferen.

    vanaf waar heb je het beste/mooiste zicht op de zeelandbrug, zodat je de brug als ook een mooie voorgrond hebt zoals ik al veel gezien heb.

    waar is het best om je auto te parkeren voor dit? want ik ken deze streek echt niet

    alvast bedankt voor de info en tips
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Zeelandbrug

    Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
    Beste

    Ik zou graag eens gaan experimenteren met lange sluitertijden (6 stops filter)

    en zou de zeelandbrug willen gaan fotograferen.

    vanaf waar heb je het beste/mooiste zicht op de zeelandbrug, zodat je de brug als ook een mooie voorgrond hebt zoals ik al veel gezien heb.

    waar is het best om je auto te parkeren voor dit? want ik ken deze streek echt niet

    alvast bedankt voor de info en tips
    Ik heb even op Google Maps gekeken, de Zeelandbrug kan je volgens mij heel gemakkelijk fotograferen vanaf de Oost Zeedijk in Colijnsplaat (die baan loopt onder de brug door).
    Zoek bij Google Maps op "Colijnsplaat", klik op "Earth" (links onderaan), dan krijg je een luchtfoto van het gebied, daarop kan je gemakkelijk inzoomen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Zeelandbrug

      Is er daar ook de rotsen die je mee in de foto kan nemen? zoals ik regelmatig zie op de foto's van zeelandbrug. want vind dit toch een meerwaarde. ben op zoek naar de plaats waar er rotsen in het water liggen aan de zeelandbrug

      bedankt vor je reactie, ziet er inderdaad een goede plaats uit

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb even op Google Maps gekeken, de Zeelandbrug kan je volgens mij heel gemakkelijk fotograferen vanaf de Oost Zeedijk in Colijnsplaat (die baan loopt onder de brug door).
      Zoek bij Google Maps op "Colijnsplaat", klik op "Earth" (links onderaan), dan krijg je een luchtfoto van het gebied, daarop kan je gemakkelijk inzoomen.
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Zeelandbrug

        Als er aan die kant geen rotsen te zien zijn, dan rij je naar de overkant, en zoek je daar een plaats om er zo dicht mogelijk bij te komen.

        Ik heb ooit nog geweten dat er tol moest betaald worden om er over te rijden met de auto, nu moet je daar al lang niet meer voor betalen (je kan dus zelf uitzoeken wat de beste plaats is voor de foto's die je wil maken).
        In de periode dat er tol moest betaald worden ben ik er nog met een brommer over gereden, brommers en fietsers moesten niet betalen (er stond toen een flinke zijwind, en dan lijkt het fietspad wel erg smal)
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Zeelandbrug

          Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
          Beste

          Ik zou graag eens gaan experimenteren met lange sluitertijden (6 stops filter)

          en zou de zeelandbrug willen gaan fotograferen.

          vanaf waar heb je het beste/mooiste zicht op de zeelandbrug, zodat je de brug als ook een mooie voorgrond hebt zoals ik al veel gezien heb.

          waar is het best om je auto te parkeren voor dit? want ik ken deze streek echt niet

          alvast bedankt voor de info en tips
          De beste kant om foto's van de Zeelandbrug te maken is langs de kant van Colijnsplaat. Aan de overkant van de brug in Zierikzee is het een officiele duikplaats en daar kan je in het weekend bijna letterlijk over de koppen van de duikers lopen, zo druk is het daar.

          Je kan je auto gewoon onder de brug parkeren op de Oost Zeedijk en dan het trapje op de dijk naar boven gaan. Hou er echter wel rekening mee dat de Oosterschelde getijden heeft. Als je bij hoog water een foto door de brugpeilers wil maken je wel eens natte voeten kan krijgen omdat je dan bijna tot aan het water moet afzakken op de dijk.

          Onderstaande foto heb ik ongeveer één uur na laag water getrokken, het water stijgt dan nog een dikke halve meter tegen dat het hoog water is.


          Verder heb je in Colijnsplaat langs de West Zeedijk nog een natuurgebied waar je veel vogels kan spotten als je een fatsoenlijke tele hebt en de Stormvloedkering is ook maar een 15tal km verder
          http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

          Comment


          • #6
            Re: Zeelandbrug

            Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
            Is er daar ook de rotsen die je mee in de foto kan nemen? zoals ik regelmatig zie op de foto's van zeelandbrug. want vind dit toch een meerwaarde. ben op zoek naar de plaats waar er rotsen in het water liggen aan de Zeelandbrug
            Rotsen liggen er bij mijn weten aan de Zeelandbrug niet in het water, en ik kom toch al een jaar of 12 regelmatig in Colijnsplaat. Wat je op de foto's wel ziet zijn de blokken die ze voor de dijkversteviging gebruikt hebben.
            http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

            Comment


            • #7
              Re: Zeelandbrug

              tja rotsen in Zeeland...?
              de mens heeft daar al die stenen neer gegooid hoor.
              maar de kant van Colijnsplaat is wel de beste kant om te fotograferen.
              of je moet de zon aan de andere kant willen hebben hè..
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Zeelandbrug

                Hoi,

                Deze heb ik genomen met een tien-stopper



                Foto is hier genomen : bolletje onder de brug, ander bolletje heb ik mijn auto geparkeerd
                Www.julliehuwelijksfotograaf.be

                Comment


                • #9
                  Re: Zeelandbrug

                  oeps dubbel ingegeven
                  Www.julliehuwelijksfotograaf.be

                  Comment

                  Working...
                  X