Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPhone 4s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iPhone 4s

    Ik kon het niet laten om toch maar de 4S te kopen.
    Na jaren apple gebruiker met een iMac, MBP, iPod, Mac Mini, kocht ik de 4S.

    Het is 'n prachtig toestel qua afwerking. (gaf misschien ook de kriebel)
    De reviews zijn overal zeer goed.
    Toch zijn er dingen die ik niet goed begrijp ivm het nieuwe IOS7.
    Ik kom van een lumia 820.

    Dingen die mij aanstaan op de 4S zijn.
    - Vlot en soepel te bedienen. ( doet de lumia 820 ook)
    - Kleiner, maar zeer goed scherm.
    - Toetsenbord beter te bedienen (ondanks de lumia groter is)
    - Berichtenscherm / overzicht.
    - Gemakkelijke toegang tot volume in iedere app of scherm.
    - Goede 8 Mp camera met lichtsterke lens en goede witbalans. (lumia 820 moet ik witbalans op dag zetten, anders kleurzweem)
    - Geluid, gewoon uit het toestel is prima.

    Dingen die ik minder geslaagd vind.
    - Waarom zijn alle schermen wit? ... voor meer stroomverbruik?
    - Wat een klote layout van 'n Agenda. Helemaal niet overzichtelijk.
    - Weergave Kaarten, ook niet erg duidelijk. Te veel wit met weinig contrast. Stembegeleiding is niet echt helder of duidelijk.
    - De batterij zou 'sinds het nieuwe IOS 7.1.1 ook al wat slechter zijn, wat ik al helemaal niet begrijp. Apple maakt die Phones toch al een tijdje.
    - Eigen beltonen maken is ook niet zo simpel. Moet Iringer installeren in windows en mp3 converteren naar m4r en dan synchroniseren in iTunes?
    - Over het algemeen mis ik zowel bij Windows als bij iPhone gewoon de mogelijkheid om simpel contacten naar je SIM te copieren. Waarom moet dat allemaal via outlook, icloud, nokia account en noem maar op?

    Alhoewel ik bij omschakeling naar iMac in het begin wat twijfels had, zou ik er nu niet meer zonder kunnen, maar...
    Bij de iPhone zou gebruiksvriendelijk nogal voorop staan. Met alle apple toestellen die ik al gebruik, heb ik toch bij de iPhone wat moeten zoeken.

    PS: De meeste vergelijkingen maak ik met de lumia 820.

  • #2
    Re: iPhone 4s

    Kans is heel groot dat je iOS8, dat in het vierde kwartaal van dit jaar wordt gereleased, niet meer zal draaien op de 4S. Waarschijnlijk enkel nog de 5, 5c, 5s en de nieuwe 6...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #3
      Re: iPhone 4s

      Ben ook bezitter/gebruiker van de 4s. Voor mij was dat de eerste iPhone na 26 jaar Macintosh en 2 jaar iPad. iOS 7 was een aanpassing, maar intussen wel gewoon. Mijn belangrijkste "ontdekking" was het gebruik van iCloud, waardoor gegevens van agenda, contacten, e.d. meteen uitgewisseld worden tussen iPhone, iPad2 en iMac. Ik telefoneer zelf niet vaak, maar maak wel gebruik van sms; tussen Mac-gebruikers kun je zelfs gaan FaceTime-n... Op mijn oude dag nog zoveel nieuws leren...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: iPhone 4s

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Kans is heel groot dat je iOS8, dat in het vierde kwartaal van dit jaar wordt gereleased, niet meer zal draaien op de 4S. Waarschijnlijk enkel nog de 5, 5c, 5s en de nieuwe 6...
        Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk.

        Meestal doen ze dat voor de modellen die al van de markt zijn.
        De 4S wordt momenteel nog massaal verkocht, en zeker nog in landen als China etc. Dat zijn miljoenen mensen...

        Comment


        • #5
          Re: iPhone 4s

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk.

          Meestal doen ze dat voor de modellen die al van de markt zijn.
          De 4S wordt momenteel nog massaal verkocht, en zeker nog in landen als China etc. Dat zijn miljoenen mensen...
          De 4S zal van de markt zijn als de 6 wordt gelanceerd. Apple zou dan én de 4s, én de 5, én de 5c, én de 5s én de 6 moeten ondersteunen...
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: iPhone 4s

            Dat geloof ik wel, maar niet dat je de 4S niet meer kan updated.
            Er zijn er een paar miljoen die dit jaar nog verkocht worden, en dan kunnen ze dat zich niet permitteren.

            Comment


            • #7
              Re: iPhone 4s

              ios8 zal heel zeker nog voor de 4s beschikbaar zijn, voor de 4 zal het een ander verhaal zijn.
              Beltonen kan je trouwens heel makkelijk toevoegen via itunes, genoeg info te vinden hierover op het net, gewoon maken dat je het juiste bestandstype hebt.

              Comment


              • #8
                Re: iPhone 4s

                Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                ios8 zal heel zeker nog voor de 4s beschikbaar zijn, voor de 4 zal het een ander verhaal zijn.
                Beltonen kan je trouwens heel makkelijk toevoegen via itunes, genoeg info te vinden hierover op het net, gewoon maken dat je het juiste bestandstype hebt.

                Comment


                • #9
                  Re: iPhone 4s

                  Zelfs de iPad2 kan nog mee...

                  Comment


                  • #10
                    Re: iPhone 4s

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Zelfs de iPad2 kan nog mee...
                    Goed zo, want daar ben ik ook een stevige gebruiker van...
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment

                    Working...
                    X