Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miss Languedoc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Miss Languedoc

    Hallo allemaal,
    Ik heb deze namiddag tijdens een bloemen-evenement een foto gemaakt van Miss Languedoc die hoeden-creaties showde.
    Eén ervan is nogal goed gelukt ondanks de moeilijke lichtomstandigheden.
    Mag ik die foto eigenlijk wel hier publiceren?
    Of moet ik eerst aan dat meisje toestemming vragen.
    Ik moet er wel bij zeggen dat iedereen van haar foto's heeft gemaakt en dat er altijd wel eentje op internet zal opduiken natuurlijk...
    Graag jullie advies!
    Bedankt alvast
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Miss Languedoc

    Ik zie daar geen enkel probleem in. Een miss-verkiezing is bij uitstek een publiek gebeuren dus wie daaraan deelneemt gooit zich in de publieke scène en al wat daar eventueel bijhoort (gefotografeerd worden bijvoorbeeld). Vergelijk het met een sportwedstrijd of een verkiezingscampagne.
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Miss Languedoc

      Als dat evenement publiek toegankelijk is, dan is er volgens mij ook geen probleem om de foto's online te zetten.
      Dat doe ik zelf ook altijd, en er heeft nog nooit iemand op gereclameerd.


      Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
      Ik zie daar geen enkel probleem in. Een miss-verkiezing is bij uitstek een publiek gebeuren dus wie daaraan deelneemt gooit zich in de publieke scène en al wat daar eventueel bijhoort (gefotografeerd worden bijvoorbeeld). Vergelijk het met een sportwedstrijd of een verkiezingscampagne.
      Politiek probeer ik te vermijden in mijn foto's, voor je het weet ben je op sommige plaatsen niet meer gewenst omdat ze denken dat je voor de "verkeerde partij" bent.
      Alles wat hier met de gemeente te maken heeft is dus voor mij geen enkel probleem, zodra er een stempel op wordt gedrukt van een of andere partij zal je mij daar nooit zien om foto's te maken.
      Als de burgemeester hier bijvoorbeeld een lint doorknipt om een of andere tentoonstelling te openen, dan gaat het op dat ogenblik niet over de politieke opvattingen van de partij die achter de burgemeester staat, het hoort bij de tentoonstelling.

      De gemeente Rijkevorsel heeft toestemming om mijn foto's te mogen gebruiken in het Info blad dat iedereen maandelijks in de bus krijgt, maar de politieke partijen krijgen die toestemming nooit voor bijvoorbeeld verkiezingsdrukwerk.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Miss Languedoc

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht



        Politiek probeer ik te vermijden in mijn foto's, voor je het weet ben je op sommige plaatsen niet meer gewenst omdat ze denken dat je voor de "verkeerde partij" bent.
        .
        Is België dan strenger als Noord Korea. Het leven is eenmaal politiek. Ik heb mij er nooit iets van aangetrokken en foto's gemaakt van iets waarvan ik vind het vast te moeten leggen: ik laat me als fotograaf nooit zomaar wegzetten.

        Comment


        • #5
          Re: Miss Languedoc

          Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
          Ik zie daar geen enkel probleem in. Een miss-verkiezing is bij uitstek een publiek gebeuren dus wie daaraan deelneemt gooit zich in de publieke scène en al wat daar eventueel bijhoort (gefotografeerd worden bijvoorbeeld). Vergelijk het met een sportwedstrijd of een verkiezingscampagne.
          Zo denk ik er ook over, misschien met licht voorbehoud van die verkiezingscampagne... maar wie wil nu - al dan niet in volle campagne - een politicus fotograferen

          @ Marie-Anne:

          Misschien kan je je foto zelfs verkopen aan een plaatselijk toeristisch magazine (ik heb er hier een hele tijd eentje in huis gehad, een dat ze zeker en vast wel kent: link )
          In ieder geval benieuwd om jouw foto te zien.
          In welk forum onderdeel komt ie eventueel?

          Comment


          • #6
            Re: Miss Languedoc

            Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
            Zo denk ik er ook over, misschien met licht voorbehoud van die verkiezingscampagne... maar wie wil nu - al dan niet in volle campagne - een politicus fotograferen

            @ Marie-Anne:

            Misschien kan je je foto zelfs verkopen aan een plaatselijk toeristisch magazine (ik heb er hier een hele tijd eentje in huis gehad, een dat ze zeker en vast wel kent: link )
            In ieder geval benieuwd om jouw foto te zien.
            In welk forum onderdeel komt ie eventueel?
            De foto staat in de beginnershoek maar blijkbaar toch niet zo goed als ik dacht... Jammer! Vogende keer beter!
            Last edited by marie-anne; 18 mei 2014, 16:11.
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Miss Languedoc

              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
              De foto staat in de beginnershoek maar blijkbaar toch niet zo goed als ik dacht... Jammer! Vogende keer beter!
              Staar je niet blind op commentaar in de beginnershoek. :-) De zw/w versie is leuk, de kleurversie moet opgelicht worden.
              ...leeg...

              Comment

              Working...
              X