Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB800 of SB600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB800 of SB600

    Help
    Ik kan niet beslissen. Kent er iemand de grote verschillen en wat zouden jullie doen de SB600 of de SB800
    KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
    http://www.photopat.be

  • #2
    http://www.europe-nikon.com/category.aspx?countryId=18&languageId=18&catId=100

    ik heb de sb-600 besteld omdat: hij goedkoper is, ik kon/kan wachten, ik de sb-800 wat overkill vond.

    Greetz

    Sam Jae

    Comment


    • #3
      ik heb horen vertellen dat de recycling tijd van de SB600 sneller is dan die van de SB800. Ik heb enkel de laatste en ben er heel tevreden van, maar op mijn D100 is die eerlijk gezegd overkill (bv. geen ondersteuning voor creative lightning door de D100) .. maar ik heb toch voor de SB800 gekozen omdat ik tegen dat er een nieuwe body komt niet wil beperkt zijn in de flits

      Comment


      • #4
        Tof dat ik niet de enige ben die met dezelfde vraag zit ...

        Ik ga mijn D70 dit weekend afhalen en ik twijfel ook wat betreft de flitser die ik zou nemen

        Waar zou ik tevens bouncers vinden voor dit toestel?
        [Nikon D5100 & Nikon D70]
        [Yves en Liesbeths blog Resort]

        Comment


        • #5
          Originally posted by Bizzeke
          Tof dat ik niet de enige ben die met dezelfde vraag zit ...

          Ik ga mijn D70 dit weekend afhalen en ik twijfel ook wat betreft de flitser die ik zou nemen

          Waar zou ik tevens bouncers vinden voor dit toestel?
          Je kunt ook eens naar de nieuwe Sigma Elektronische Flitser EF-500 Super DSLR voor Nikon DSLR gaan kijken. Dan scheelt een prachtige geheugenkaart.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #6
            Zijn die sigmaflitsers al leverbaar?
            Al reviews over deze flits icm ittl? (D70)

            Comment


            • #7
              bij de sb800 wordt een bouncer meegeleverd, weet niet voor sb600
              Panoramix

              Comment


              • #8
                Ik heb de SB800 gekocht, omdat die een groter focusbereik heeft, omdat die herhaaldelijk kan flashen (strobe), een iets hoger richtgetal heeft en dat ik dan ineens een master had indien ik nog SB600's zou willen bijkopen voor wireless multiflitsen...

                Comment


                • #9
                  Ik heb toch geduld gehad want de SB-600 heeft lang op zich laten wachten. Natuurlijk zal de SB-800 wat beter zijn dan het € 150,00 goedkopere broertje. Dat wil niet zeggen dat de SB-600 niet voldoet, meer dan dat. i-TTL, draadloos via de ingebouwde flitser, alles zit er op en aan. Tot op dit moment, 'k heb hem nu ca. twee weken, bevalt hij prima.
                  Ik heb hem via een 'normale' fotozaak, met een Nederlandse handleiding, voor € 299,00 gekocht.

                  succes met je beslissing
                  NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                  Comment


                  • #10
                    gebruik van de SB-800 op voetje

                    http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=50491&SearchTerms=,egyptische,u rne
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Geen twijfel: de SB800. Het verwondert me steeds hoe veel geld er uitgegeven wordt aan (camera)bodies en objectieven, terwijl er bespaard wordt op flitsers. Voor veel gebruikets (amateurs en profs) is een goede en zeer krachtige flitser echter een goede investering. Meer dan 20 jaar geleden kocht ik (investeerde ik in ...)een Metz 45. Hij doet het nog steeds (schitterend én krachtig voor onrechtstreekse flitsen). Mijn SB28 moest ik wegdoen om digitaal verder te kunnen, maar ook nu nam ik de top. No regrets!

                      ColinD70
                      Nikon D70 + F100/Sigma 18-35mm F3.5-4.5D Aspherical + 70-210mm F3.5-4.5D Apo Macro + 18-125mm F 3.5- 5.6/Nikkor AF 35-135mm f3.5-4.5/Nikkor AF-S ED 80-200mm f2.8D/Speedlight SB800/Metz 45 CT-1/Asahi Pentax Spotmatic F + 28,50,135 en 200 mm lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Ik zou niet twijfelen. Ga voor de SB-800. Ik gebruik deze in combi met de D100 en werkt meer als perfect. Verhalen rondom overkill zie ik niet zo en dan wat dan nog je koopt iets voor jezelf en niet wat anderen er van vinde. Buiten dat heeft de SB-800 heeft net wat meer mogelijkheden en een hoger richtgetal.
                        Nikon D800, MB-D12, SB-800. Nikkor: [10.5mm F2.8] [17-35mm F2.8] [28-70mm F2.8] [24-85mm F3.5-4.5] [80-200mm F2.8] [50mm F1.8]
                        Sigma: [12-24mm F4.5-5.6] [150mm macro F2.8],Driepoot, opslag dingetje en nog wat troep

                        Comment


                        • #13
                          Euh

                          Hoe zit het juist met die richtgetallen?

                          Hoe moet mend die juist interpreteren?

                          [Nikon D5100 & Nikon D70]
                          [Yves en Liesbeths blog Resort]

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Daniel1975
                            Zijn die sigmaflitsers al leverbaar?
                            Al reviews over deze flits icm ittl? (D70)
                            Ja, die worden al sinds eind juni door Sigma Benelux uitgeleverd en werken perfect op de Nikon D70 en scheelt een flike geheugenkaart in prijs met de SB800
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Bizzeke
                              Euh
                              Hoe zit het juist met die richtgetallen?
                              Hoe moet mend die juist interpreteren?
                              Een paar maanden geleden was hier een zeer interessante reply op een dergelijke vraag, met de precieze uitleg, maar ik vind die helaas niet terug...

                              Als het richtgetal in meter is, dan kan je het zo gebruiken. In feet moet je het delen door 3 om meter te bekomen (ruwweg), voor een lens met lensopening F:1 op 100 ASA

                              Dus richtgetal 38m = 19m bij F1:4; 9,5m bij F2, bijna 5m bij F2.8 enz...

                              Maar ik kan fout zijn...

                              Comment

                              Working...
                              X